Problem z drugim biegiem :/ (czy to normalne) |
Autor |
Wiadomość |
Duzin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galent 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 10 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 11-09-2008, 22:51 Problem z drugim biegiem :/ (czy to normalne)
|
|
|
Elo Mitsumaniaki!!! W moim Miśqu mam problemik z 2 biebiem. Sprawa wygląda tak: gdy samochód sie rozpedza biegi przeskakuja normalnie bez zadnego problemu, ale gdy trzeba redukować i dochodzi do 2 to trzeba prawie 2 rąk użyć....
Moze ktoś miał uż taki przypadek i wie co go powoduje.
Czekam na jakieś sugestie.
Pozdrowionka |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2008, 23:07
|
|
|
Mozliwe, ze nie wysprzegla dobrze
albo nie masz siły |
|
|
|
 |
kizior555
Mitsumaniak ---
Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-09-2008, 23:17
|
|
|
podobny temat był TU |
_________________ Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-09-2008, 09:05
|
|
|
STawiam na uzyty synchronizator, szczególna prace wykonuje gdy trzeba redukować biegi... poczytaj cytowany temat i moze wymiana oleju pomoze.
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 12-09-2008, 11:07
|
|
|
Sprubój redukowa z tzw. "międzygazem", jeżeli to nie pomoże to przy redukcji 2 razy wysprżegli (przy wyciskaniu bigu i przy wciskaniu kolejnego). Ja tak robie przy redukcji (trudno się przyzwyczaic, ale teraz to już same nogi biegają po pedałach) i biegi wchodzą jak w masełko... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 12-09-2008, 21:24
|
|
|
Marcino napisał/a: | i moze wymiana oleju pomoze |
Jaki polecasz bo będę zmieniał ? |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2008, 00:45
|
|
|
takim wielkim wkretem wciskam sie miedzy posty. malo ludziskow wie co to klasy lepkosci wisko...
wszyscy: MOBIL, NOBIL, MYBILL niektorzy I do not pay that BILL.
nie petrz na firme tylko na klasyfikacje oleju i wymagania producenta samochodu |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-09-2008, 08:19
|
|
|
Ja załałem do skrzyni olej Shell Spirax GSX 75W/85W GL4. Poprzednio był 75W-90 GL5 i musze przyznać że skrzynia chodzi teraz trochę ciszej i biegi lepiej wchodzą. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 13-09-2008, 16:12
|
|
|
Zalałem dzisiaj Castrol SMX-S 75W-85 za 28zł/0.5l. Teraz muszę zagrzać auto i zobaczyć czy dalej tak ciężko biegi wskakują. Jak zbiorę wnioski to coś napiszę. Pozdrawiam |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-09-2008, 19:33
|
|
|
PLPynton napisał/a: | takim wielkim wkretem wciskam sie miedzy posty. malo ludziskow wie co to klasy lepkosci wisko...
wszyscy: MOBIL, NOBIL, MYBILL niektorzy I do not pay that BILL.
nie petrz na firme tylko na klasyfikacje oleju i wymagania producenta samochodu |
Zgadzam sie w 100%, ważna jest kalsa oleju wg API czyli GL-3 lub GL-4 LUB GL-5, galant miniumum GL-4 chyba trzeba sprwadzić w manualu. Co do lepkości to ja zalałem TEXACO 75w80, jak dla mnie idealny bo nie za gęsty w zimie i u mnie biegi wchodza duzo lepiej wręcz idealenie. wg mnie 75W-90 jest po prostu za gesty...
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Devo [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2008, 19:51
|
|
|
No ok a czy tak zadki olej ( w kazdym razie duzo zadszy niz zalecany) nie wplynie na szybsze zuzycie tejze skrzyni? WIadomo w galantach dieslach skrzynie nei sa rewelacyjne i ja mam np troche obawy bo juz mam klopoty ze skrzynka. Kupilem texaco multigear s 75/90 ale jeszcze nie zalalem bo chcialem zmienic olej na zime. I teraz nie wiem czy zalac zadszy czy jednak ten. Sorki ze sie wcielem w topic. |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 14-09-2008, 07:44
|
|
|
Marcino napisał/a: | Zgadzam sie w 100%, ważna jest kalsa oleju wg API czyli GL-3 lub GL-4 LUB GL-5, galant miniumum GL-4 chyba trzeba sprwadzić w manualu. |
Dokładnie Galant ma "Olej hypoidalny API GL-4, SAE 75W-85W lub 75W-90" ok2,2l tak pisze w instrukcji |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
|