Problem z wymianą szpilki- kręci sie z nakrętką |
Autor |
Wiadomość |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 25-07-2010, 14:18 Problem z wymianą szpilki- kręci sie z nakrętką
|
|
|
Problem jak w temacie.. Kupiłem właśnie wymarzonego Galanta SE kombi i mam kilka rzeczy do zrobienia. Pierwsza z nich to wymiana dwóch szpilek. Odkręcając nakrętkę niestety okazało się, ze nie da się.. kręci się cały czas. Teraz nie mogąc zdjąć koła i nie wiem, czy frez w szpilce jest wyrobiony i czy to szpilka z naktrętką się kręci, czy też nakrętka ma tak pzrekręcony gwint że nie idzie jej zdjąć...
Jakieś pomysły??
Bo ja nie za bardzo niestety mam... cięcie nie wchodzi w gre bo felgę bym pociął...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Members only
Mitsumaniak Tobi

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 25-07-2010, 15:54
|
|
|
A naktętka rkęci sie lekko czy dość ciężko?? możesz ją pokręcić reką??
masz felgi stalowe czy alu?
- jeżeli stalowe to spróbuj jedną reką kręcić kluczem a drugą ręką podważać nakrętkę np. śrubokrętem żeby podczas kręcenia spychać ją blizęj końca gwintu (lub też jak opisane poniżej)
- jeżeli alu to tu może być ciężej bo pewnie nakrętki siedzą w gniazdach felgi. spróbuj odkręcając kluczem ustawić go lekko pod kątem tak żeby nasadka klucza klinowała się na naktętce i kręcąć z wyczuciem pociągać do siebie... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-07-2010, 16:45
|
|
|
Jeżeli w kole przednim, to po niemałych trudach można zlokalizować łeb szpilki na piaście, potrzebny ku temu kanał albo podnośnik, dostęp stanowczo utrudnia osłona tarczy, zamocowana jest na 3 srubach, 2 są wspólne z dociskiem, a trzecia jest po stronie drązka kierowniczego. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 25-07-2010, 18:42 Czujnik ABS'u prawy tył
|
|
|
Zrobiłem tak jak piszecie.. ustawiłem tak pod katem nakrętkę, że w końcu trafiło na zdrowy gwint i po kilkunastu próbach poszło:)
Teraz szpilki wymienione, pozostał już tylko jeden problem:) |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24-10-2011, 15:42
|
|
|
Koledzy mam na piaście ukręconą śrubę z gwintem do umocowania koła. Czy dostanie taką bez większych problemów ?? Jak to się wymienia? Jakiś rozmiar lub link do sklepu mile widziany;) |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-10-2011, 15:53
|
|
|
Japaneze. Wybijasz starą i wkładasz nową. Nie ma z tym problemu. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 24-10-2011, 17:52
|
|
|
arturj123 napisał/a: | Jakiś rozmiar |
 |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
pplmr012
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A '02 U88
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2007 Posty: 175 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 25-10-2011, 14:47
|
|
|
Pisałem już w innym temacie.
M12x1,5
dł. 44mm
frez/radełko 14,2mm
Nieoryginalne śruby mają zwykle dłuższą część radełkowaną więc trzymają nawet w wyrobionym otworze.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 30-04-2016, 08:57
|
|
|
Dopiszę swoje 3 grosze żeby na przyszłość nie trzeba było szukać.
Miałem dziś jechać w dłuższą trasę a od 2 tygodni jeździłem z trzema nakrętkami w tylnym kole bo na jednej śrubie był zjechany gwint. Kupiłem nową nakrętkę ale nie chciała złapać śruby więc za namową znajomego przyłożyłem nakrętkę i walnąłem kilka razy młotkiem. W efekcie wybiłem śrubę (do środka) a nakrętka i tak nie chwyciła. Zastanawiałem się czy można z tym jeździć ale nawet nie próbujcie tego robić - przejechanie metra skończy się zblokowaniem koła lub rozwaleniem zacisków ręcznego. Zdjąłem koło, kombinerkami ciągnąłem za luźną śrubę żeby chociaż trochę się unieruchomiła, założyłem koło i z prędkością 5 km/h pojechałem do warsztatu (na szczęście był blisko). Trzeba było zdjąć koło, zacisk, tarczę, uciąć śrubę (cała nie wyjdzie) wyjąć resztki śruby z zacisków ręcznego i zmontować wszystko z powrotem. Czwarta śruba już zamówiona (ok 10PLN) a przez kilka dni pokulam się na 3 śrubach. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-04-2016, 11:07
|
|
|
Jeśli masz felgi stalowe, to aby się to nie powtórzyło, to zmień nakrętki trzymające koło na nakrętki tego typu http://allegro.pl/nakretk...5213029202.html które zakrywają cały gwint dzięki czemu przy odkręcaniu koła nie uszkodzimy gwintu. |
|
|
|
 |
|