Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chiptuning w 2.4gdi?? Proszę o rady...
Autor Wiadomość
Mateusz2.5v6
[Usunięty]

  Wysłany: 15-09-2008, 17:57   Chiptuning w 2.4gdi?? Proszę o rady...

Witam Was koledzy! Właśnie dziś zostałem posiadaczem Galanta 2.4GDI z 99r w manualnej skrzyni. Teraz zastanawiam sie czy nie zrobiłem błędu w zakupie... Miałem przyjemnosc jechac Galantem 2.5V6 noo i szczerze mowiac te moje 2.4 nie jest tym co chcialem miec:( :roll: Czy mozna cos z tym zrobic? Chodzi mi dokladnie o zwiekszenie mocy w moim samochodzie? Czy silniki 2.4gdi nadaja sie pod takie wzmocnienia typu "CHIP"? Czy spotkal sie ktos z Was z takim czyms? O ile można podniesc moc chipem? Jak wtedy bedzie wygladala kwestia "BEZAWARYJNOSCI" silnikow Mitsubishi? Można wzmocnic bez obaw 2.4? Czy to jest silnik stworzony tylko do oszczednosci a nie do osiagow? Czy spotkaliscie sie kiedys z takim pomyslem? Licze na Wasze podpowiedzi i rady. Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniakow!!
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-09-2008, 18:06   

Mateusz2.5v6 napisał/a:
Teraz zastanawiam sie czy nie zrobiłem błędu w zakupie...

zalezy jak na to patrzysz...
GDI sa dobrymi jednostkami napedowymi, sa bardzo elastyczne a dynamika nie wiele ustepuja mocniejszej wersji V6
Mateusz2.5v6 napisał/a:
Czy silniki 2.4gdi nadaja sie pod takie wzmocnienia typu "CHIP"?

w ogole silniki wolnossace takie jak GDI czy 2,5 V6 nie sa podatne na tuning. Jesli nawet zwiekszysz moc o jakies max pare koni to tego nie odczujesz, no chyba ze jestes kierowca rajdowym :)
W codziennej eksploatacji roznica jest wrecz nieodczuwalna
A teraz co do Twoich uwag GDI osiaga max moment obrotowy kolo 3700obr/min , wersja 2,5 V6 kolo 4400... do czego zmierzam, V6tka przez to ze wyzej osiaga max moment obrotowy wydaje sie byc duzo szybsza, ale na cwiartke gdybyscie staneli roznice beda znikome i wiele bedzie zalezalo od "szybkosci i umiejetnosci" kierowcy :)

aaa...i jeszcze dodam jedno silniki 1,8 GDI montowane w Carismach osiagaja moc 125KM na rynek europejski. W Japonii te same silniki maja moc 140-150KM :)
Pewnie 2,4 GDI na tamten rynek tez ma wiecej konikow :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 15-09-2008, 19:13   

Robson86 napisał/a:
Mateusz2.5v6 napisał/a:
Teraz zastanawiam sie czy nie zrobiłem błędu w zakupie...

Pewnie 2,4 GDI na tamten rynek tez ma wiecej konikow :)
Pozdroo


Dokladnie! W Japoni te silniki maja 165 KM.
Rozgladam sie za takim LEGNUM EC3W VIENTO 24, 4WD :lol:
Chcialem EC5W, ale po przeczytaniu posta jednego urzytkownika zdalem sobie sprawe, ze mnie nie stac na utrzymanie tego wozu :(
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-09-2008, 21:59   

Skoro mowa o japońskich 2.4GDI to trzeba by pewnie softu lub całego komputera szukać.Choć przyznam ze moze sa wieksze różnice...
Poptajcie tych co siedza w temacie...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-09-2008, 22:18   

Różnica w spalaniu 2l pomiedzy GDI a V6.
A róznica w przyspieszeniu 0,6s do setki. Gdi 9,2 a V6 8,6.
Co do chip tuningu, jakby to było takie proste to swoja 1,8 GDI sam bym z chipował.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-09-2008, 22:30   

Rada prosta, ciesz sie z tego co masz :)
a jak chcesz na prawde poczuc adrenaline to moze warto :
np:
http://www.motoallegro.pl...gsxr_r1_r6.html
:P
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-09-2008, 22:46   

Mirek Jurek napisał/a:

Dokladnie! W Japoni te silniki maja 165 KM.
Rozgladam sie za takim LEGNUM EC3W VIENTO 24, 4WD :lol:
Chcialem EC5W, ale po przeczytaniu posta jednego urzytkownika zdalem sobie sprawe, ze mnie nie stac na utrzymanie tego wozu :(


Nareszcie jakiś rozsądny post wśród "podjarek" o VR4... :thumbleft:
Acha, wersje EC3xx to nie Legnum a Viento właśnie. Miały tyle koników jak piszesz, ale wersje JP były lepiej wyposażone w bajery niż te na Europę. No i ten napęd na cztery kółka... :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 15-09-2008, 23:52   

ECxx nie byly dostepne w europie... Moge sie mylic... :roll:
@SWINKS, to wlasnie Twoja wypowiedz przemowila mi do rozumu :) (chodzi o EC5x) i chyba wielu innym tez...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-09-2008, 00:07   

No właśnie piszę, że Viento (czyli EC3xx na rynek JP) był lepiej wyposażony w standardzie niż Galant (czyli EA3xx na rynek EU).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 16-09-2008, 00:52   

OK. Nie zajarzylem. Myslalem, ze chodzi Ci o ECxx na europe...
Wiesz... otej porze glowka troche zmeczona calym dniem... :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.