Chiptuning w 2.4gdi?? Proszę o rady... |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz2.5v6 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2008, 17:57 Chiptuning w 2.4gdi?? Proszę o rady...
|
|
|
Witam Was koledzy! Właśnie dziś zostałem posiadaczem Galanta 2.4GDI z 99r w manualnej skrzyni. Teraz zastanawiam sie czy nie zrobiłem błędu w zakupie... Miałem przyjemnosc jechac Galantem 2.5V6 noo i szczerze mowiac te moje 2.4 nie jest tym co chcialem miec:( Czy mozna cos z tym zrobic? Chodzi mi dokladnie o zwiekszenie mocy w moim samochodzie? Czy silniki 2.4gdi nadaja sie pod takie wzmocnienia typu "CHIP"? Czy spotkal sie ktos z Was z takim czyms? O ile można podniesc moc chipem? Jak wtedy bedzie wygladala kwestia "BEZAWARYJNOSCI" silnikow Mitsubishi? Można wzmocnic bez obaw 2.4? Czy to jest silnik stworzony tylko do oszczednosci a nie do osiagow? Czy spotkaliscie sie kiedys z takim pomyslem? Licze na Wasze podpowiedzi i rady. Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniakow!! |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-09-2008, 18:06
|
|
|
Mateusz2.5v6 napisał/a: | Teraz zastanawiam sie czy nie zrobiłem błędu w zakupie... |
zalezy jak na to patrzysz...
GDI sa dobrymi jednostkami napedowymi, sa bardzo elastyczne a dynamika nie wiele ustepuja mocniejszej wersji V6
Mateusz2.5v6 napisał/a: | Czy silniki 2.4gdi nadaja sie pod takie wzmocnienia typu "CHIP"? |
w ogole silniki wolnossace takie jak GDI czy 2,5 V6 nie sa podatne na tuning. Jesli nawet zwiekszysz moc o jakies max pare koni to tego nie odczujesz, no chyba ze jestes kierowca rajdowym
W codziennej eksploatacji roznica jest wrecz nieodczuwalna
A teraz co do Twoich uwag GDI osiaga max moment obrotowy kolo 3700obr/min , wersja 2,5 V6 kolo 4400... do czego zmierzam, V6tka przez to ze wyzej osiaga max moment obrotowy wydaje sie byc duzo szybsza, ale na cwiartke gdybyscie staneli roznice beda znikome i wiele bedzie zalezalo od "szybkosci i umiejetnosci" kierowcy
aaa...i jeszcze dodam jedno silniki 1,8 GDI montowane w Carismach osiagaja moc 125KM na rynek europejski. W Japonii te same silniki maja moc 140-150KM
Pewnie 2,4 GDI na tamten rynek tez ma wiecej konikow
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 15-09-2008, 19:13
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Mateusz2.5v6 napisał/a: | Teraz zastanawiam sie czy nie zrobiłem błędu w zakupie... |
Pewnie 2,4 GDI na tamten rynek tez ma wiecej konikow
Pozdroo |
Dokladnie! W Japoni te silniki maja 165 KM.
Rozgladam sie za takim LEGNUM EC3W VIENTO 24, 4WD
Chcialem EC5W, ale po przeczytaniu posta jednego urzytkownika zdalem sobie sprawe, ze mnie nie stac na utrzymanie tego wozu |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-09-2008, 21:59
|
|
|
Skoro mowa o japońskich 2.4GDI to trzeba by pewnie softu lub całego komputera szukać.Choć przyznam ze moze sa wieksze różnice...
Poptajcie tych co siedza w temacie... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-09-2008, 22:18
|
|
|
Różnica w spalaniu 2l pomiedzy GDI a V6.
A róznica w przyspieszeniu 0,6s do setki. Gdi 9,2 a V6 8,6.
Co do chip tuningu, jakby to było takie proste to swoja 1,8 GDI sam bym z chipował. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-09-2008, 22:30
|
|
|
Rada prosta, ciesz sie z tego co masz
a jak chcesz na prawde poczuc adrenaline to moze warto :
np:
http://www.motoallegro.pl...gsxr_r1_r6.html
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-09-2008, 22:46
|
|
|
Mirek Jurek napisał/a: |
Dokladnie! W Japoni te silniki maja 165 KM.
Rozgladam sie za takim LEGNUM EC3W VIENTO 24, 4WD
Chcialem EC5W, ale po przeczytaniu posta jednego urzytkownika zdalem sobie sprawe, ze mnie nie stac na utrzymanie tego wozu |
Nareszcie jakiś rozsądny post wśród "podjarek" o VR4...
Acha, wersje EC3xx to nie Legnum a Viento właśnie. Miały tyle koników jak piszesz, ale wersje JP były lepiej wyposażone w bajery niż te na Europę. No i ten napęd na cztery kółka... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 15-09-2008, 23:52
|
|
|
ECxx nie byly dostepne w europie... Moge sie mylic...
@SWINKS, to wlasnie Twoja wypowiedz przemowila mi do rozumu (chodzi o EC5x) i chyba wielu innym tez... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-09-2008, 00:07
|
|
|
No właśnie piszę, że Viento (czyli EC3xx na rynek JP) był lepiej wyposażony w standardzie niż Galant (czyli EA3xx na rynek EU). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 16-09-2008, 00:52
|
|
|
OK. Nie zajarzylem. Myslalem, ze chodzi Ci o ECxx na europe...
Wiesz... otej porze glowka troche zmeczona calym dniem... |
|
|
|
 |
|