Awaria w czasie jazdy |
Autor |
Wiadomość |
RAMATAJA
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt cl 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 7 Skąd: Dobiegniew
|
Wysłany: 06-11-2008, 12:14 Awaria w czasie jazdy
|
|
|
Mam taki problem, podczas jazdy nagle coś zazgrzytało i przed samochód wytoczyło się koło pasowe wału.
Jeżeli ktoś z was miał taki problem to proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytania:
1. Co się mogło stać.
2. Jakie mogą być uszkodzenia przy wale i silniku.
3. Ogólnie co dalej z tym fantem.
Z góry dzięk za zainteresowanie tematem. |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2008, 12:36 Re: Awaria w czasie jazdy
|
|
|
RAMATAJA napisał/a: | Mam taki problem, podczas jazdy nagle coś zazgrzytało i przed samochód wytoczyło się koło pasowe wału.
Jeżeli ktoś z was miał taki problem to proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytania:
1. Co się mogło stać.. |
Rozumiem, że piszesz o kole paska wielorowkowego? Hm, może było po prostu niedokręcone
RAMATAJA napisał/a: |
2. Jakie mogą być uszkodzenia przy wale i silniku.
|
Cieżko powiedzieć, trzeba to obejrzeć. Bez problemu zobaczysz
czy koło jest urwane czy też nie. |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
RAMATAJA
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt cl 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 7 Skąd: Dobiegniew
|
Wysłany: 06-11-2008, 13:59
|
|
|
Tak jest to koło napędzające alternator i pompę ale wypadło w całości z małym chyba od rozrządu , bo to małe ma poprzeczne rowki. Patrząc od środka (od strony małego koła to widać tam jakąś srubę ale nie wygląda na ukręconą. |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2008, 22:38
|
|
|
Koło pasowe i koło paska rozrzadu trzyma jedna centralna śruba, zatem jeśli spadło koło pasowe, to zebatka paska rozrządu też. Sprawdź czy koło po prostu nie pękło przy mocowaniu. Być może przy wymianie rozrządu, nie zostało dokręcone koło pasowe.. |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2008, 07:51
|
|
|
Wrzuć jakieś foto, bo - póki co - to wróżenie z kart. Jeśli spadła zębatka wału (choć wcale nie musiała), możesz zacząć się rozglądać za nowym silnikiem, bo naprawa obecnego będzie droga. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-11-2008, 08:26
|
|
|
Dzieje się tak: klik |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
RAMATAJA
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt cl 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 7 Skąd: Dobiegniew
|
Wysłany: 07-11-2008, 12:53
|
|
|
Jak zrobię foto to wkleję.
Powiedźcie czy przy takiej awarii dostała głowica i rozrząd.
Czy w przypadku ukręcenia końcówki wału wystarczy tylko jego wymiana. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-11-2008, 13:42
|
|
|
Niestety muszę Cię zasmucić, ale z tego co piszesz, to poleciała też żebatka rozrządu, co oznacza, że głowica pewnie dostała, a może nawet coś więcej. Przeczytaj opis z linku Bartka. Poza niesamowitą historią jest o naprawie. Koszty niestety w Twoim przypadku będą raczej większe, ze względu na nowszys silnik. |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-11-2008, 15:30
|
|
|
Jeśli masz 4G13 12V, to jest to silnik bezkolizyjny. Zatem głowica nie dostała. |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2008, 15:48
|
|
|
Kaleid napisał/a: | Jeśli masz 4G13 12V, to jest to silnik bezkolizyjny. Zatem głowica nie dostała. | Niestety nie jest to prawda. Nie pamiętam w tej chwili kto, ale na forum była osoba, która na własnym przykładzie boleśnie obaliła tę teorię. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-11-2008, 16:42
|
|
|
Kaleid napisał/a: | Jeśli masz 4G13 12V, to jest to silnik bezkolizyjny | J/w bzdura. |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-11-2008, 16:46
|
|
|
W takim razie byłem w posiadaniu błędnych informacji |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
RAMATAJA
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt cl 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 7 Skąd: Dobiegniew
|
Wysłany: 13-11-2008, 22:22
|
|
|
W takim razie ustosunkujcie się do tego tekstu znalezionego w necie.
Pasek rozrządu
W silnikach 1.6 i 1.8 musimy wymieniać regularnie, najlepiej co 60.000 km. O ile 1.3 jest silnikiem bezkolizyjnym (czyli w razie zerwania paska tłoki nie dewastują zaworów) to przy silnikach 16V zaniedbanie może nas kosztować bardzo dużo - używana głowica to ponad 1500 zł, do tego należy doliczyć koszt jej wymiany. Możemy też dowiedzieć się, ile kosztuje nowa głowica (leżymy wygodnie, szklanka z czymś zimnym w kostkach). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-11-2008, 23:44
|
|
|
RAMATAJA napisał/a: | W silnikach 1.6 i 1.8 musimy wymieniać regularnie, najlepiej co 60.000 km. O ile 1.3 jest silnikiem bezkolizyjnym (czyli w razie zerwania paska tłoki nie dewastują zaworów) to przy silnikach 16V zaniedbanie może nas kosztować bardzo dużo - używana głowica to ponad 1500 zł, do tego należy doliczyć koszt jej wymiany. Możemy też dowiedzieć się, ile kosztuje nowa głowica (leżymy wygodnie, szklanka z czymś zimnym w kostkach). | Totalne bzdury. Tekst sprzed ładnych paru lat pisany przez człowieka, który nie ma zielonego pojęcia o motoryzacji. Na forum kilkakrotnie o tym tekście pisaliśmy. |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-11-2008, 08:20
|
|
|
No właśnie, warto by to dodać do FAQ. Sam się na to naciąłęm. |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
|