Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria w czasie jazdy
Autor Wiadomość
RAMATAJA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt cl 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Dobiegniew
Wysłany: 06-11-2008, 12:14   Awaria w czasie jazdy

Mam taki problem, podczas jazdy nagle coś zazgrzytało i przed samochód wytoczyło się koło pasowe wału.
Jeżeli ktoś z was miał taki problem to proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytania:
1. Co się mogło stać.
2. Jakie mogą być uszkodzenia przy wale i silniku.
3. Ogólnie co dalej z tym fantem.

Z góry dzięk za zainteresowanie tematem.
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-11-2008, 12:36   Re: Awaria w czasie jazdy

RAMATAJA napisał/a:
Mam taki problem, podczas jazdy nagle coś zazgrzytało i przed samochód wytoczyło się koło pasowe wału.
Jeżeli ktoś z was miał taki problem to proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytania:
1. Co się mogło stać..


Rozumiem, że piszesz o kole paska wielorowkowego? Hm, może było po prostu niedokręcone


RAMATAJA napisał/a:

2. Jakie mogą być uszkodzenia przy wale i silniku.


Cieżko powiedzieć, trzeba to obejrzeć. Bez problemu zobaczysz
czy koło jest urwane czy też nie.
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
RAMATAJA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt cl 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Dobiegniew
Wysłany: 06-11-2008, 13:59   

Tak jest to koło napędzające alternator i pompę ale wypadło w całości z małym chyba od rozrządu , bo to małe ma poprzeczne rowki. Patrząc od środka (od strony małego koła to widać tam jakąś srubę ale nie wygląda na ukręconą.
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-11-2008, 22:38   

Koło pasowe i koło paska rozrzadu trzyma jedna centralna śruba, zatem jeśli spadło koło pasowe, to zebatka paska rozrządu też. Sprawdź czy koło po prostu nie pękło przy mocowaniu. Być może przy wymianie rozrządu, nie zostało dokręcone koło pasowe..
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2008, 07:51   

Wrzuć jakieś foto, bo - póki co - to wróżenie z kart. Jeśli spadła zębatka wału (choć wcale nie musiała), możesz zacząć się rozglądać za nowym silnikiem, bo naprawa obecnego będzie droga.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-11-2008, 08:26   

Dzieje się tak: klik
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
RAMATAJA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt cl 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Dobiegniew
Wysłany: 07-11-2008, 12:53   

Jak zrobię foto to wkleję.

Powiedźcie czy przy takiej awarii dostała głowica i rozrząd.

Czy w przypadku ukręcenia końcówki wału wystarczy tylko jego wymiana.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-11-2008, 13:42   

Niestety muszę Cię zasmucić, ale z tego co piszesz, to poleciała też żebatka rozrządu, co oznacza, że głowica pewnie dostała, a może nawet coś więcej. Przeczytaj opis z linku Bartka. Poza niesamowitą historią jest o naprawie. Koszty niestety w Twoim przypadku będą raczej większe, ze względu na nowszys silnik.
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-11-2008, 15:30   

Jeśli masz 4G13 12V, to jest to silnik bezkolizyjny. Zatem głowica nie dostała.
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2008, 15:48   

Kaleid napisał/a:
Jeśli masz 4G13 12V, to jest to silnik bezkolizyjny. Zatem głowica nie dostała.
Niestety nie jest to prawda. :cry: Nie pamiętam w tej chwili kto, ale na forum była osoba, która na własnym przykładzie boleśnie obaliła tę teorię.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-11-2008, 16:42   

Kaleid napisał/a:
Jeśli masz 4G13 12V, to jest to silnik bezkolizyjny
J/w bzdura.
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-11-2008, 16:46   

W takim razie byłem w posiadaniu błędnych informacji :)
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
RAMATAJA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt cl 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Dobiegniew
Wysłany: 13-11-2008, 22:22   

W takim razie ustosunkujcie się do tego tekstu znalezionego w necie.

Pasek rozrządu

W silnikach 1.6 i 1.8 musimy wymieniać regularnie, najlepiej co 60.000 km. O ile 1.3 jest silnikiem bezkolizyjnym (czyli w razie zerwania paska tłoki nie dewastują zaworów) to przy silnikach 16V zaniedbanie może nas kosztować bardzo dużo - używana głowica to ponad 1500 zł, do tego należy doliczyć koszt jej wymiany. Możemy też dowiedzieć się, ile kosztuje nowa głowica (leżymy wygodnie, szklanka z czymś zimnym w kostkach).
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-11-2008, 23:44   

RAMATAJA napisał/a:
W silnikach 1.6 i 1.8 musimy wymieniać regularnie, najlepiej co 60.000 km. O ile 1.3 jest silnikiem bezkolizyjnym (czyli w razie zerwania paska tłoki nie dewastują zaworów) to przy silnikach 16V zaniedbanie może nas kosztować bardzo dużo - używana głowica to ponad 1500 zł, do tego należy doliczyć koszt jej wymiany. Możemy też dowiedzieć się, ile kosztuje nowa głowica (leżymy wygodnie, szklanka z czymś zimnym w kostkach).
Totalne bzdury. Tekst sprzed ładnych paru lat pisany przez człowieka, który nie ma zielonego pojęcia o motoryzacji. Na forum kilkakrotnie o tym tekście pisaliśmy.
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-11-2008, 08:20   

No właśnie, warto by to dodać do FAQ. Sam się na to naciąłęm.
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.