Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
Brzucho
[Usunięty]

  Wysłany: 03-01-2012, 17:57   Elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego

Jako że z zazdroscią od zawsze patrze na webasto naszego dolnoslaskiego mechanika ^^ wpadłem na pomysł z Deejay'em zeby przyspieszyc predkosc ogrzewania kabiny i tym samym predkosc nagrzewania silnika, ale w moim przypadku z akcentem na to pierwsze :P oczywiscie za jakies rozsadne pieniadze :P
Cały pomysł oparł się na grzałce, w której zamontowane są swiece zarowe. Najpeirw miała byc to grzałka z forda mondeo, ale Bartkowi udało się załatwic grzałke z renault. Świece, działają ale pierwszej świezosci juz nie sa, wiec kupie nowe. Na szczescie nie są drogie bo cos kolo 15 PLN za sztuke. http://allegro.pl/swieca-...2019293539.html
Grzałka jest zamontowana na wężu doprowadzajacym plyn do nagrzewnicy. Poki co została podłączona tylko chwilowo na "krotko" w celu sprawdzenia efektywnosci i predkosci działania oraz jak bardzo dostaje w tyłek alternator :)
Docelowo bedzie prawdopodobnie podłączona na przekazniku badz dwoch przekaznikach, kazdy po 40A, i moze bezpieczniki na kazdej lini.Włączanie tego ustrojstwa planuje manualne na jednym włączniku kołyskowym do ktorego beda podlaczone 3 swiece , albo 2 przłączniki odpowiednio 2 swiece i jedna swieca. Jeszcze kwestia do dogadania. Mile widziane sugestie :D
Poki co, dramatu niema :D Alternator daje rade, po kilkudziecieciu sekundach leci juz cieple powietrze z nawiewu :)

A tak wyglada to zamontowane


Tak jak napisałem, wszelkie sugestie mile widziane :) Szczegolnie co do montazu elektryki.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 03-01-2012, 18:03   

Łooo matko, ależ tam masz miejsca na grodzi... :mrgreen: :mrgreen:
Ja bym całą osiedlową kotłownie zmieścił, a kominek bym puścił w okolicy nadkola :mrgreen:

A tak na serio, ciekawy pomysł... :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Brzucho
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2012, 18:08   

Tomek to jak przyjedziesz do Wro to ja kupie kominek a ty to zamontujesz :D hehehehe
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-01-2012, 22:05   

Brzucho napisał/a:
Jako że z zazdroscią od zawsze patrze na webasto naszego dolnoslaskiego mechanika


Heheheh , ale tak ciepło to na pewno nie będziesz miał :P :mrgreen:

ps . Jutro działmy :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-01-2012, 06:42   

Brzucho napisał/a:
Szczegolnie co do montazu elektryki.

nom - wykrywacz dymu by się jeszcze przydał :P
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-01-2012, 07:40   

Ja do sterowania zamontował bym jakiś przekaźnik czasowy z regulowanym czasem no i jakieś kontrolki kiedy świece grzeją.
Takie przekaźniki spokojnie można kupić po około 30-40zł np. taki:
http://allegro.pl/przekaz...2020595465.html
 
 
Brzucho
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2012, 22:32   

Temat ruszył do przodu. Dzisiaj wreszcie udało sie ogarnąć temat po całości :) Tak jak pisałem. Zastosowane zostały 3 przekaźniki każdy po 40 A, bezpiecznik międzyprzekaźnikami a akumulatorem 100A i sterowane jest to manualnie z kabiny włącznikiem z zielona palącą się kontrolka 20A.
Po testach musze stwierdzić, że jest calkiem przyjemnie , tzn. po odpaleniu zimnego auta i pozostawieniu go na biegu jałowym, włączyłem podgrzewacz. Po 4 minutach temperatura z nawiewów podniosła się o około 40 stopni, takze całkiem przyjemne ciepełko juz leciało :D !!! A zaznaczam, że auto stało na biegu jałowym bez zadnego obciążenia :) Przypuszczam, że jak włącze podgrzewacz i od razu rusze w miasto to bedzie jeszcze lepiej.
Jeżeli chodzi o pobór prądu i jak to wyglada w kwestii elektryki całej to po zmierzeniu na Aku spadek po włączeniu siegał maks 0,5 V. Delikatnie cieply zrobil sie przewod idacy z Aku do bezpiecznika, ale podkreslam ze delikatnie.
Z przyszlych modyfikacji planuje dac pewnie grubszy kabel miedzy aku a bezpiecznikiem i fajnie bedzie zrobic osobne bezpieczniki na kazda ze swiec, dzieki czemu nawet jezeli z jedna cos sie stanie to reszta bedzie działać :)
 
 
pavel5000 
Forumowicz

Auto: galant EA2W SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 35
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-01-2012, 23:55   

Witam, zasilanie polecał bym da bezpośrednio z alternatora. A zamiast kombinować z podgrzewaczami z innych samochodów polecam te podgrzewacze:)
http://allegro.pl/grzalka...2036436364.html
i cały zestaw:
http://allegro.pl/grzalka...2036436736.html
Mam zamontowane to u siebie i jestem zadowolony, także polecam.
_________________
EA2W Sport
 
 
Brzucho
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2012, 07:28   

pavel5000 napisał/a:
zasilanie polecał bym dac bezpośrednio z alternatora

Znajomy elektryk samochodowy, który z reszta pomagał mi wykonac projekt powiedział, że za duże spadki napiecia by były gdybym bezposrednio podłaczyl pod alternator, bo wlasnie chciałem tak wczesniej zrobic.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-01-2012, 07:30   

Zgadza się, akumulator działa jak stabilizator napięcia, poza tym filtruje wszelkie szumy i zakłócenia (akurat w tym przypadku to nie problem :wink: )
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 07-01-2012, 19:03   

Zacnie, zacnie:) Świetny pomysł:)
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 07-01-2012, 20:14   

A może ktoś ma ochote wykorzystać moje (chyba) seryjne podgrzewanie?
Ja nie korzystam a może komuś sie przyda(pod warunkiem że nie zostawi mi dziury w bloku po tym;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
defel 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A 99.r Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 17
Skąd: Wawa-miasto przyjazne kierowcom
Wysłany: 08-01-2012, 08:31   

pavel5000, mógłbyś zapodać jakieś zdjęcia jak to wygląda zmontowane pod maską, schematy nawet odręczne też byłyby mile widziane :wink:
_________________
moja żona zaraz po kupnie Galanta (przy którym była):
- w życiu nie widziałam piękniejszego samochodu,
to prawdziwy smok, jest śliczny.
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 08-01-2012, 15:46   

Brzucho, Iskra miała dobre świece żarowe http://www.iskra-kielce.p...amic-,3542.html testowaliśmy je w warsztacie przy chińskim ogrzewaniu typu eberspecher (powietrzne na ropę) i tylko one zdały egzamin. (reszta albo nie odpalała albo padały po dwóch odpaleniach) Naprawdę biorą dużo mniej prądu i lepiej się grzeją więc można podmienić.

Schemat jakiś taki . Plus do włącznika proponuje wziąć z radia. Koniecznie po zapłonie albo jeszcze lepiej z diody wzbudzenia z alternatora.link Przekaźnik na schemacie przełączający ale można dać załączający i wtedy zamiast pod styk 87a świece podłączamy pod 87

Zdjęcie zmienione :!:
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Ziomek 09-01-2012, 22:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brzucho
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2012, 20:33   

Kamil jezeli chodzi o swiece to kupilem swiece oryginalnie montowane w podgrzewaczu z forda mondeo mk3 i pasuja idealnie do mojego podgrzewacza renault. z reszta po wykreceniu starych sa dokladnie takie same. Czyli wychodzi na to ze i ford i renault uzywaja tych samych 13,5V Model: ISKRA 11 721 080, Te ktore pokazales zupelnie nie pasuja...
Plus do wlacznika wzialem z przelacznika lusterek- najblizej chyba :) Podobnie z minusem.
Co do twojego schematu, to masa jest polaczona z przekaznikow w jedną. A swiece maja mase bezposrednio juz z podgrzewacza. Widac to na moim zdjeciu.

[ Dodano: 08-01-2012, 20:35 ]
Maciek efekt naprawde jest świetny :D Wpadnij na legnicka obczaic co i jak :P

Edit: Ten kolokwializm zaliczamy do wulgaryzmów.
Ostatnio zmieniony przez mkm 09-01-2012, 03:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.