Elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego |
Autor |
Wiadomość |
Brzucho [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2012, 17:57 Elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego
|
|
|
Jako że z zazdroscią od zawsze patrze na webasto naszego dolnoslaskiego mechanika ^^ wpadłem na pomysł z Deejay'em zeby przyspieszyc predkosc ogrzewania kabiny i tym samym predkosc nagrzewania silnika, ale w moim przypadku z akcentem na to pierwsze oczywiscie za jakies rozsadne pieniadze
Cały pomysł oparł się na grzałce, w której zamontowane są swiece zarowe. Najpeirw miała byc to grzałka z forda mondeo, ale Bartkowi udało się załatwic grzałke z renault. Świece, działają ale pierwszej świezosci juz nie sa, wiec kupie nowe. Na szczescie nie są drogie bo cos kolo 15 PLN za sztuke. http://allegro.pl/swieca-...2019293539.html
Grzałka jest zamontowana na wężu doprowadzajacym plyn do nagrzewnicy. Poki co została podłączona tylko chwilowo na "krotko" w celu sprawdzenia efektywnosci i predkosci działania oraz jak bardzo dostaje w tyłek alternator
Docelowo bedzie prawdopodobnie podłączona na przekazniku badz dwoch przekaznikach, kazdy po 40A, i moze bezpieczniki na kazdej lini.Włączanie tego ustrojstwa planuje manualne na jednym włączniku kołyskowym do ktorego beda podlaczone 3 swiece , albo 2 przłączniki odpowiednio 2 swiece i jedna swieca. Jeszcze kwestia do dogadania. Mile widziane sugestie
Poki co, dramatu niema Alternator daje rade, po kilkudziecieciu sekundach leci juz cieple powietrze z nawiewu
A tak wyglada to zamontowane
Tak jak napisałem, wszelkie sugestie mile widziane Szczegolnie co do montazu elektryki. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-01-2012, 18:03
|
|
|
Łooo matko, ależ tam masz miejsca na grodzi...
Ja bym całą osiedlową kotłownie zmieścił, a kominek bym puścił w okolicy nadkola
A tak na serio, ciekawy pomysł... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Brzucho [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2012, 18:08
|
|
|
Tomek to jak przyjedziesz do Wro to ja kupie kominek a ty to zamontujesz hehehehe |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-01-2012, 22:05
|
|
|
Brzucho napisał/a: | Jako że z zazdroscią od zawsze patrze na webasto naszego dolnoslaskiego mechanika |
Heheheh , ale tak ciepło to na pewno nie będziesz miał
ps . Jutro działmy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-01-2012, 06:42
|
|
|
Brzucho napisał/a: | Szczegolnie co do montazu elektryki. |
nom - wykrywacz dymu by się jeszcze przydał |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-01-2012, 07:40
|
|
|
Ja do sterowania zamontował bym jakiś przekaźnik czasowy z regulowanym czasem no i jakieś kontrolki kiedy świece grzeją.
Takie przekaźniki spokojnie można kupić po około 30-40zł np. taki:
http://allegro.pl/przekaz...2020595465.html |
|
|
|
 |
Brzucho [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2012, 22:32
|
|
|
Temat ruszył do przodu. Dzisiaj wreszcie udało sie ogarnąć temat po całości Tak jak pisałem. Zastosowane zostały 3 przekaźniki każdy po 40 A, bezpiecznik międzyprzekaźnikami a akumulatorem 100A i sterowane jest to manualnie z kabiny włącznikiem z zielona palącą się kontrolka 20A.
Po testach musze stwierdzić, że jest calkiem przyjemnie , tzn. po odpaleniu zimnego auta i pozostawieniu go na biegu jałowym, włączyłem podgrzewacz. Po 4 minutach temperatura z nawiewów podniosła się o około 40 stopni, takze całkiem przyjemne ciepełko juz leciało !!! A zaznaczam, że auto stało na biegu jałowym bez zadnego obciążenia Przypuszczam, że jak włącze podgrzewacz i od razu rusze w miasto to bedzie jeszcze lepiej.
Jeżeli chodzi o pobór prądu i jak to wyglada w kwestii elektryki całej to po zmierzeniu na Aku spadek po włączeniu siegał maks 0,5 V. Delikatnie cieply zrobil sie przewod idacy z Aku do bezpiecznika, ale podkreslam ze delikatnie.
Z przyszlych modyfikacji planuje dac pewnie grubszy kabel miedzy aku a bezpiecznikiem i fajnie bedzie zrobic osobne bezpieczniki na kazda ze swiec, dzieki czemu nawet jezeli z jedna cos sie stanie to reszta bedzie działać
    |
|
|
|
 |
pavel5000
Forumowicz
Auto: galant EA2W SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2011 Posty: 35 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Brzucho [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2012, 07:28
|
|
|
pavel5000 napisał/a: | zasilanie polecał bym dac bezpośrednio z alternatora |
Znajomy elektryk samochodowy, który z reszta pomagał mi wykonac projekt powiedział, że za duże spadki napiecia by były gdybym bezposrednio podłaczyl pod alternator, bo wlasnie chciałem tak wczesniej zrobic. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 06-01-2012, 07:30
|
|
|
Zgadza się, akumulator działa jak stabilizator napięcia, poza tym filtruje wszelkie szumy i zakłócenia (akurat w tym przypadku to nie problem ) |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 07-01-2012, 19:03
|
|
|
Zacnie, zacnie:) Świetny pomysł:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 07-01-2012, 20:14
|
|
|
A może ktoś ma ochote wykorzystać moje (chyba) seryjne podgrzewanie?
Ja nie korzystam a może komuś sie przyda(pod warunkiem że nie zostawi mi dziury w bloku po tym;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
defel
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA5A 99.r Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 17 Skąd: Wawa-miasto przyjazne kierowcom
|
Wysłany: 08-01-2012, 08:31
|
|
|
pavel5000, mógłbyś zapodać jakieś zdjęcia jak to wygląda zmontowane pod maską, schematy nawet odręczne też byłyby mile widziane |
_________________ moja żona zaraz po kupnie Galanta (przy którym była):
- w życiu nie widziałam piękniejszego samochodu,
to prawdziwy smok, jest śliczny. |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 08-01-2012, 15:46
|
|
|
Brzucho, Iskra miała dobre świece żarowe http://www.iskra-kielce.p...amic-,3542.html testowaliśmy je w warsztacie przy chińskim ogrzewaniu typu eberspecher (powietrzne na ropę) i tylko one zdały egzamin. (reszta albo nie odpalała albo padały po dwóch odpaleniach) Naprawdę biorą dużo mniej prądu i lepiej się grzeją więc można podmienić.
Schemat jakiś taki . Plus do włącznika proponuje wziąć z radia. Koniecznie po zapłonie albo jeszcze lepiej z diody wzbudzenia z alternatora.link Przekaźnik na schemacie przełączający ale można dać załączający i wtedy zamiast pod styk 87a świece podłączamy pod 87
Zdjęcie zmienione |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Ziomek 09-01-2012, 22:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Brzucho [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2012, 20:33
|
|
|
Kamil jezeli chodzi o swiece to kupilem swiece oryginalnie montowane w podgrzewaczu z forda mondeo mk3 i pasuja idealnie do mojego podgrzewacza renault. z reszta po wykreceniu starych sa dokladnie takie same. Czyli wychodzi na to ze i ford i renault uzywaja tych samych 13,5V Model: ISKRA 11 721 080, Te ktore pokazales zupelnie nie pasuja...
Plus do wlacznika wzialem z przelacznika lusterek- najblizej chyba Podobnie z minusem.
Co do twojego schematu, to masa jest polaczona z przekaznikow w jedną. A swiece maja mase bezposrednio juz z podgrzewacza. Widac to na moim zdjeciu.
[ Dodano: 08-01-2012, 20:35 ]
Maciek efekt naprawde jest świetny Wpadnij na legnicka obczaic co i jak
Edit: Ten kolokwializm zaliczamy do wulgaryzmów. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 09-01-2012, 03:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|