Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Obroty silnika - Problem
Autor Wiadomość
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 22-09-2008, 06:17   [Cari 1.9TD] Obroty silnika - Problem

Witam!

Zbliża się zima, więc problem, który mam zacznie mi się dawać we znaki. Do tej pory było w miarę ciepło więc nie miało to znaczenia, ale teraz ..... do rzeczy
Po odpaleniu samochodu rano (znaczy na zimnym silniku) obroty wskakują w okolicę połowy między 500 a 1000 obrotów, trochę falują, co daje się wyczuć nirównomierną pracą silnika, po rozgrzaniu silnika obroty podnoszą się do około 900.
Pisałem już kiedyś, że dawniej miałem tak że obroty na początku wskakiwały na 1000 a potem, po rozgrzaniu silnika spadały do 500-600, ale po wizycie u "fachowca" od diesli porobiło się odwrotnie.
Linka od "ssania" nie jest za mocno napięta, więc przypuszczam, że coś z tym układem podciśnieniowym jest nie tak, tylko nie wiem od czego zacząć. Rurka z podciśnieniem dochodzi do czegoś podobnego do elektrozaworka, może to on jest winien??? A może "fachowiec" źle złożył pompę??? Czy jest to wina zaworu regulującego kąt wtrysku (terkota przy grzaniu świec)??? Samochód pali w miarę, więc świece OK.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc przed nadejściem mrozów :)

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-09-2008, 08:32   

A jak czujnik temperatury silnika? Układ sterujący silnikiem, skądś musi wiedzieć, że ma być na tzw: "ssaniu". A wygląda na to, że cały czas dostaje informację, o rozgrzaniu do temperatury roboczej.

edit: No a ten zawór raczej nie powinien terkotać.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 22-09-2008, 09:04   

Też myślałem o czujniku temperatury silnika (jeżeli taki jest, a pewnie jest, tylko nie wiem gdzie).
Dwa pytania:
1. Gdzie on jest?
2. Jak go sprawdzić? (jakieś charakterystyki albo tabele).

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-09-2008, 09:31   

Znalazłem tylko takie coś:




Czujnik temperatury płynu chłodzącego
Kolor: biały
Zakres temperatury [°C]: 25
Zakres temperatury [°C]: 80
Rezystancja [Ohm]: 2697
Rezystancja [Ohm]: 286
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 26-09-2008, 06:08   

Obawiam sie, że nie chodzi o ten czujnik (nie wydaje mi się żeby obroty silnika były regulowane w zależności od temperatry płynu chłodzącego).
Wczoraj rano naciągnąłem linkę od ssania na zimnym silniku, i wygląda mi na to że tak jak naciągnąłem tak została, nawet na nagrzanym silniku. Wniosek nie działa układ podciśnienia.
Wie ktoś jak jest zbudowany (z jakich elementów elementów się składa) i jak go sprawdzić?

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 26-09-2008, 20:26   

wichura1 napisał/a:
No a ten zawór raczej nie powinien terkotać.

powinien :)
Werwolf napisał/a:
Wczoraj rano naciągnąłem linkę od ssania na zimnym silniku,

wtedy obroty wzrosły?
skoro ssanie nie włącza się automatycznie to może membrana jest dziurawa w "siłowniku" ciągnącym linkę ssania albo jest jakaś nieszczelność po drodze do niego
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 27-09-2008, 20:41   

Obroty wzrosły, a układ jest raczej szczelny. Sprawdzę jeszcze raz. Zastanawia mnie jakie zadanie ma ten chyba zawworek, od którego idzie wężyk z podciśnieniem, może on nie działa?
Jak nie dojdę z tym cholerstwem do ładu, to kupię inny układ (chyba z Isuzu) reagujący na temperaturę silnika.

Werwolf
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-09-2008, 21:08   

Werwolf napisał/a:
Zastanawia mnie jakie zadanie ma ten chyba zawworek, od którego idzie wężyk z podciśnieniem, może on nie działa?

jesli piszesz o tym na pompie który ma ciągnąć linkę ssania to gdy jest zimno bądź włączona jest klima układ podciśnienia włącza ten "zaworek" i ten ciągnie za linkę. Niestety nie wiem gdzie (można chyba dojść za przewodami) jest ten układ podciśnienia który wszystkim zarządza i jak to działa na pewno jest podłączony do czujnika temperatury gdyż rano gdy jest zimno ssanie włącza się na chwilę a (przy obecnych temperaturach) po kilkudziesięciu sekundach wyłącza
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.