Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czy można samemu wymienić końcówki wtrysków ?
Autor Wiadomość
big_munios 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer glx 1.8d z 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 20
Skąd: jordanów
  Wysłany: 10-09-2008, 12:33   czy można samemu wymienić końcówki wtrysków ?

Witam wszystkich
kupiłem 2 tyg temu lancera 1.8d z 1991, 224000 przebiegu, wersja glx
problem jest taki ze auto strasznie kopci na czarno, jest słabe wg mnie zdecydowanie za słabe jak na 60KM, i dosc głosne z takim "pukaniem",

a wiec zastanawiam sie co może być przyczyna tego kopcenia i małej mocy ?

za wszelkie sugestie z góry dziekuje, dodam ze auto pali od strzała, ma przedmuchy jak od góry spod korka, tak i od dołu z bagnetu

słyszałem ze podobno końcówki wtrysków, chciałbym je wymienic samemu(bo mechanik za same sprawdzenie zapłonu i wtrysków chce 250zł!) moze ktos wie jak to zrobic ? i czy wogóle mozna samemu ? i czy trzeba je wkrecac kluczem dynanometrycznym itp
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-09-2008, 18:08   

big_munios napisał/a:
wiec zastanawiam sie co może być przyczyna tego kopcenia i małej mocy ?

Zużyte końcówki wtryskiwaczy, źle ustawiony kąt wtrysku na pompie, źle wyregulowana pompa itd.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
big_munios 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer glx 1.8d z 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 20
Skąd: jordanów
  Wysłany: 11-09-2008, 14:19   chodzi o to czy moge sam te końcówki wymienić ?

co do pompy to jest oryginalna denso, nie słychać z niej zadnych jakis dziwnych odgłosów

a w gruncie rzeczy chodzi mi o to czy moge sam wymienic te końcówki wtrysków, bo były własciciel mi dał nowe, a mechanik co zajmuje sie takimi rzeczami w moim regionie powiedział mi ze za wymiane tych koncówek+sprawdzenie zapłonu+sprawzenie pompy wtrysków chce 500zł czyli bardzo duzo,
a z tego co czytałem koncówki sa juz fabrycznie ustawione pod konkretny silnik, tak ze nalezy je tylko podmienic, ale nie jestem pewien i o to pytam ?

[ Dodano: 11-09-2008, 15:27 ]
wykreciłem końcówki wtryskiwaczy, jest tam taka sprezyna i zastanawiam sie czy ja tez trzeba wymienic ? pozatym nie zauwazyłem by bylo to skrecone kluczem dynamometrycznym tylko wszystko tak pozadnie dokrecone, ogólnie bardzo łatwo wykrecic te koncówki, zobaczymy jak sie je bedzie skrecać, napisze po wszystkim

[ Dodano: 11-09-2008, 18:05 ]
pomiedzy łączeniem wtrysków i końcówek do głowicy silnika sa dwie podkładki miedziane, ta mniejsze od końcówek z głowicą sie poprzepalały i całe końcówki z boku były usmolone, chciałem je gdzies kupic ale nikt nie ma i przez podkładki za 40 gr nie moge skrecic auta :evil:
 
 
brzoza73 
Mitsumaniak


Auto: E57A 2.0 TD '94 GALANT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-09-2008, 11:52   

spróbuj popytać o podkładki w warsztatach co robią diesle...powinno się udać
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-09-2008, 13:47   

Przy wymianie koncowki wtrysku musisz pozniej ustawic odpowiednie cisnienie wtrysku. Robi sie to na specjalnej pompce a cisnienie jest rozne dla kazdej wersji silnika. Cisnienei reguluje sie specjalnymi podkladkami o odpowieniej grubosci. Problem w tym ze u mnie w miescie tego nie kupisz poza zakladami regenerujacymi wtryski. Zalatw skads wspomniana pompke i sprobuj sam ustawic cisnienie.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
big_munios 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer glx 1.8d z 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 20
Skąd: jordanów
Wysłany: 15-09-2008, 15:46   

sprawdziłem cisnienie wtrysków w 2 było 80 mbar na 1 75 a ostatnim 100 !
a ma być 120-130 !!!! jutro mam jechać ustawiać na 125, z tego co twierdzi ten mechanik co ma mi ustawiać to trzeba dociac z zyletek podkładki i dodac do tej podkładki pod spreżyne, nie trzeba do skrecania tych wtrysków zadnego klucza dynarycznego,
poprawiłem cisnienie na wtryskach do 120-125, jedna podkladka z żyletki daje 15, załozyłem wszystko ale kopcenie zostało !!!

reasumując :

pojezdziłem troche i musze stwierdzic ze przez ta wymina końcówek troche mniej kopci ale tylko jak bardzo pomału wciska sie gaz, a wrecz trzeba naciskac bym nie przesadził 1-1.5 cm na raz i bardzo pomalu dociskac w innym wypadku zaczyna kopcic,
niby auto ma 60 KM ale co do osiagów to jednym słowem tragedia !!! a wiem co mówie bo jezdziłem punto s 55KM, starą vectra na gazie 1.8, golfem 1.6 tez 60 KM i ten moj lancer do tamtych sie nie umywa a wszystkie tamte auta tez sa stare

ogólnie :
-ani nie jest ładny( chociaz przód jest jescze dość taki troche rekinowaty ale za to tył jakby doklejony)
-ani szybki i mocny (jednym słowem tragedia tym bardziej ze mieszkam w gorach i podjazdy musze brac na 3ce w dodatku jadąc sam a i auto przeciez wazy tylko ok 1000kg dodatkowo 1ka jest za krótka a 4 za słaba)
- ani oszczedny (nawet po wymianie końcówek pali ponad 8l)
- bardzo głosny
- tragiczne własciwosci jezdne(boje sie nim jezdzic wiecej niz 60 na zakretach)

jedyne plusy to

-szybko sie nagrzewa
-biegi fajnie chodzą
-ładnie sie uruchamia
-no i kupiłem z szybami elektrycznymi

ogólnie bardzo sie zawiodłem na nim, myślałem ze stare japonczyki lepiej jezdrzą
moze wymiana silnika cos da bo stan tego silnika jest agonalny,
i tu własnie moje kojene pytanie, dostałem od własciciela drugi silnik(widac dobrze wiedział ze ten jest na umarciu) a wiec czy mozna wymienić tłoki, panewki itp zostawiajac stary blok silnika, i w jakie uszczelki powinienem sie zaopatrzyc ? chodzi mi o to czy mozna poprostu wyjąc wnetrznosci tego mojego i zamienic na tamte ?
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-09-2008, 19:49   

Jak dalej kopci to trzeba ustawic pompe. Ewidentnie Ci zle spala rope. Sprawdz tez kat wtrysku.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
big_munios 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer glx 1.8d z 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 20
Skąd: jordanów
Wysłany: 26-09-2008, 19:26   

podsumując mozna samemu zmienic koncówki wtrysków, ale rzeczywiscie potrzebna jest do tego pompka by je potem ustawic(w moim silniku na 120-130) gdyz nie jest prawda ze nowe sa juz ustawione, przy wymianie trzeba uwarzac na podkładke na wtryskach co odchodzi nia nadmiar paliwa gdyz jest aluminiowa i łatwo ja zniszczyc a podejrzewam ze z zakupem bedzie wielki problem, i wrazie uszkodzenia w rachube wchodzi tylko dosztukowanie
do wymiany koncówek potrzebne beda klucze :
10 oczkowa lub srubowkret gwiazdkowy
12 oczkowa
17 normalna widlasta
17 oczkowa łamana
19 normalna badz oczkowa ale waska
21 nasadowa głeboka na tyle by sie zmiescił cały wtrysk
ni i imadło by te wtryski odkrecić
no i te nieszczesne miedziane podkładki po dwie na wtrysk, jedna waska druga szeroka chociaz te szerokie w moim porzypadku były wporzadku a tylko ta mniejsze przepalone
To tyle, a pisze o tym jakby ktoś chciał sobie sam kiedys koncówki wymienic bo moim zdaniem lepiej je samemu wykrecic i zawiesc mechanikowi gdyz jest to łatwe a i napewno duzo tansze(w moim przypadku mechanik mi ustawił za "flaszke" a wczesniej chciał 80 zł) :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.