Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Turbinka w 2.0TD
Autor Wiadomość
rick 
Mitsumaniak


Auto: EA2W 2.0Pb+lpi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 227
Skąd: Chełm
Wysłany: 07-01-2009, 15:52   [EA6A/W 2.0TD] Turbinka w 2.0TD

witam.
mam takie pytanie: przy jakich obrotach powinien się załaczać ww mechanizm
pytam bo na forum przewinęlo mi sie gdzieś przed oczami, że od 1500obr, natomiast u mnie chyba dopiero od 2500 czuć taki delikatny skok... jeżeli tak jest to wydaje mi się, że to trochę za wysoko jak na diesla...jak to jest :?:
Ostatnio zmieniony przez Owczar 26-01-2010, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-01-2009, 16:12   

Po pierwsze to turbinka się nie załącza, tylko od pewnego zakresu czuć wyraźniej efektywność jej pracy. Ona kręci się cały czas. ;)
To od jakich obrotów będziesz czuł jej zalety, zależy od wielu czynników. Głownie stanu silnika i samej turbiny, ale nie należy zapominać że IC też ma duże znaczenie no i szczelność przewodów od IC.
Niektórzy piszą, że czują ją od 1700, niektórzy później od 2000. Sam nigdy nie patrzę na obrotomierz, ale u mnie to jest raczej powyżej 2tys. Zresztą to od jakich obrotów turbina działa efektywnie zależy od subiektywnych odczuć, więc najlepiej by było gdybyś przejechał się takim samym Galem i porównał :) A można wiedzieć skąd jesteś?
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 19:21   

Owczar, na wolnych obrotach powinna się też kręcić???
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-01-2009, 19:23   

Przecież turbinę napędzają spaliny. Na wolnych obrotach też wylatują... więc turbina się kręci.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 19:35   

Sprawdzałeś???Bo u mnie stoi na wolnych obrotach.
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-01-2009, 19:36   

A po czym to stwierdzasz?
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 19:40   

Odkręcałem dolot powietrza celem wyczyszczenia(nalot w miejscu podłączenia odpowietrzenia silnika) no i z ciekawości odpaliłem auto. Na wolnych obrotach turbinka się nie kręciła po do daniu gazu ruszała
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-01-2009, 19:50   

Powiem Ci, że aż zacząłem szukać artykułów na ten temat.
Byłem przekonany, że turbina kręci się cały czas. Jak na razie znajduję tylko wypowiedzi na forach, które nie są argumentem w dyskusji ;)
Moje argumenty popierałby fakt, że turbina się kręci nawet po zgaszeniu silnika gdy wcześniej ostrzej pojedziemy. Dlatego należy studzić turbinę poprzez odczekanie aby zwolniła na wolnych obrotach dzięki czemu będzie miała smarowanie i chłodzenie. Nasze turbiny mają smarowanie i chłodzenie olejem i dodatkowo chłodzenie cieczą. Więc to zawsze plus. A jak to wygląda gdy go przygazujesz i puścisz? Turbinka się zatrzymuje?
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 19:54   

W turbince jest zawór który to upuszcza spaliny bokiem jeżeli jest ich za dużo i mi sie wydaje że to on reguluje kiedy się włączy a kiedy wyłączy turbinka. Upuszcza bokiem tzn nie wszystko idzie przez turbinke
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
Ostatnio zmieniony przez yam1530 07-01-2009, 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-01-2009, 19:54   

Znalazłem taki artykuł: Klik

No nie wiem, czy zatrzymywanie turbiny to dobre rozwiązanie. Potem będzie potrzebna pewna siła, żeby pokonać jej bezwładność. Zaraz popatrzę w service manualu jak to jest ;)
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 20:04   

Może mam za niskie obroty??? Słyszę nieraz charakterystyczne klik tak jak by się turbinka zatrzymywała może mam zajechaną turbinę?? Ale chyba nie bo nie kopci(tzn kopci ale powyżej 3.5 tyś obrotów ale też nie tak żeby auta za mną musiały hamować z powodu małej widoczności
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-01-2009, 20:06   

W zasadzie nie wiem jak to jest w tych naszych dieslach... Szukam czegoś w manualu. Ale wątpię, że będzie coś na ten temat.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 20:18   

No bardzo tajemnicze auto hehe.Mam pytanko może takie lamerskie ale Czy u nas tzn w tdi jest coś takiego jak ssanie przy zimnym silniku??
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-01-2009, 20:21   

Nie mam pojęcia. Generalnie to na pewno pompa pobiera informację z czujnika temperatury i pewnie daje odpowiednią dawkę paliwa. Powyżej pisałeś o wolnych obrotach. Manual podaje 800 plus/minus 30.
 
 
rick 
Mitsumaniak


Auto: EA2W 2.0Pb+lpi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 227
Skąd: Chełm
Wysłany: 07-01-2009, 20:22   

ja jestem z lubelskiego. a dokładniej z Chełma.
a gdzie mogę zlokalizować turbinę, to jest mój pierwszy diesel i szczerze mówiąc jestem praktycznie zielony w temacie...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.