Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Problem po naprawie ręcznego.
Autor Wiadomość
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
  Wysłany: 02-11-2008, 20:56   [CA4A 1.6] Problem po naprawie ręcznego.

Witam wszystkich forumowiczów!
Jestem tutaj nowy i pisze tego posta, ponieważ moja wiedza motoryzacyjna jest dosyć marna. Przechodzę do rzeczy, mianowicie, od połowy lipca stałem się posiadaczem colta 1.6 z 93 roku. Do chwili obecnej wymieniłem w nim bardzo dużo rzeczy, a nie dawno mechanik wymienił mi obydwie linki od hamulca ręcznego (z tyłu mam tarcze) ponieważ obie zkorodowały zaraz przy tarczach i były zerwane już w momęcie kupna auta. Po wymianie linek pojawiły się następujące problemy:
-po przejechaniu dystansu ok 10 km zaczynają mi piszczeć klocki z tyłu, piszczenie ustaje w momęcie naciśnięcia hamulca nożnego, lub przy zaciąganiu ręcznego podczas jazdy.
Ogólnie przy dłuższej trasie klocki raz piszczą, puzniej robią sobie przerwe na parę km :lol: i znowu piszczą i tak w kułko :( .
-po podniesieniu samochodu i prubie obrócenia tylnego koła, koło natychmiast się zatrzymuje tzn. robi nie pełny obrót mimo tego, że używam dużej siły by ruszyło z miejsca. Dodam, że ręczny "załapuje" dopiero na 4 lub 5-tym ząbku, a mechanik twierdzi, że taki opór na kole to jeszcze mieści się w normie.

Klocki z przodu wymieniłem, z tyłu nie były ruszane bo mechanik stwierdził, że jeszcze sporo na nich przejade. Słyszałem już takie opinie, że piszczenie może być spowodowane kiepską jakością klocków. Czy to możliwe?? :| Czy normalny jest tak duży opór na tylnych kołach?? Proszę o odpowiedz, bo w sobote mam zamiar jechać coltem z Wrocławia do Warszawy i chce wiedzieć co jest nie tak.

Z góry dzięki.
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2008, 21:49   

O.K idź zamorduj mechanika :axe: podnieś colcika,zdejmij zaciski wkręć tłoczek jeden obrót
wyczyść i nasmaruj suwnice zacisku.
problem z głowy.
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 04-11-2008, 17:22   

zrób tak jak kolega mowi
ja mialem podobny problem tylko ze podczas montazu juz wyczulem ze kolo sie kreci za ciezko. wkrecilem troszeczke tloczek glebiej i zamontowalem zacisk. wtedy sprawdzilem jak sie kreci kolo i wyszlo ze kreci sie bez zadnych oporow.
przedewszystkim zobacz jak prowadnice od klockw. wyczysc je starannie zeby klocki mogly swobodnie pracowac.
zycze udanej pracy i pwodzenia
pozdrawiam
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2008, 22:44   

A tak apropo tylnych hamulcow tarczowych... -skad on sie tam u was wzial?? myslalem ze w 1.6 to tylko bebny byly :P
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-11-2008, 22:52   

SlaVkoEg, jak wersja z ABS-em to z tylu sa tarcze.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2008, 23:59   

aha, dzieki za wyjasnienie ;)
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 06-11-2008, 00:12   

Dzieki za porady!
Wszystko zostało wykonane zgodnie z instrukcją 4g63colt
Okazało się, że klocki były zapieczone w prowadnicach, a żeby je wyjąć trzeba było użyć młotka i śrubokręta :D . Na dodatek wewnętrzna strona jednej z tarcz była w takim stanie jakby klocek ledwo co do niej dociskał przy chamowaniu i teraz wszystko musi się troszke "dotrzeć". Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu jest juz O.K. :) . Zero pisków, hamulce dobre.

W colciku mam ABS. Odnoszę wrażenie, że ten ABS dosyć szybko się włącza i ogólnie wydłuża drogę hamowania. Też tak macie?? Być może to tylko takie głupie odczucie :? Ostatnio kierowałem Focusem z ABS-em i tam hamulce to zupełnie inna bajka, tylko, że to auto jest z 2004 roku i chyba nie ma sensu takie porównanie.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 06-11-2008, 00:44   

emzet napisał/a:
Odnoszę wrażenie, że ten ABS dosyć szybko się włącza i ogólnie wydłuża drogę hamowania.

Sprawdz stan zawieszenia i amortyzatorow.
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 06-11-2008, 01:22   

Było sprawdzane. Z przodu wymieniłem amortyzatory (jeden już zupełnie puścił olej), końcówki drążków i tuleje wahaczy oraz ustawiłem zbierzność. Być może łączniki stabilizatora będą za niedługo do wymiany, ale jakoś specjalnie, to mi nic nie puka w tym zawieszeniu. Z tyłu wszystko wydaje się być w porządku.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-11-2008, 01:31   

w sumie dużo osób narzeka na ten ABS który był w tych latach w colcie. Na forum były nawet przypadki że po prostu go wypinano żeby jeździć jak bez ABS :) i Raczej czesto spotyka się negatywne opinie.

ale sam nie mam colta z ABS'em wiec sie nie wypowiadam czy faktycznie jest ok czy nie.
 
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2008, 13:23   problem

A czy zamordowałeś mechanika :axe: ? Tak się zastanawiam dla czego ktoś się zabiera za mechanikę jeśli nie chce mu się zdjąć koła i sprawdzić czy wszystko jest jak ma być?
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 06-11-2008, 20:46   

Nie zamordowałem bo to mój dobry znajomy :) . Obiecał, że będzie się bardziej przykładał do roboty. Ogólnie obecnie to chyba trudno o porządnego mechanika. Wszyscy naprawiają te auta, ale po najmniejszej lini oporu :-X . no chyba, że ktoś naprawia sam dla siebie to wtedy się przyłoży.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.