Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA5A 1.8] Poważne problemy z silnikiem?!
Autor Wiadomość
rafalelo 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.8 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-04-2009, 21:20   [CA5A 1.8] Poważne problemy z silnikiem?!

Witam, ostatnio miałem nielada problem z moim coltem. Wracałem do domu z innego miasta i już w Lublinie zauważyłem, że temeratura oleju w silniku jest poza czerwonym zakresem... Oczywiście zatrzymałem się i poczekałem aż ostygnie. Następnego dnia znalazłem wolnego mechanika na al. warszawskich... Zostawiłem u niego swoje autko, okazało się, że do wymiany miałem uszczelkę pod głowicą, 5 popychaczy, termostat i świecie... Jak mechanik powiedział że trzeba, tak więc się stało, zapłaciłem za tą usługę 850zl.. podejrzewam, że duzo ale chciałem mieć samochod przed świętami no i mam. wczoraj odebrałem auto wszysko było dobrze do pewnego momentu.. zauwazyłem dzisiaj wyciek z pompy wodnej i znowu zaczyna się grzać silnik. Nie wiem o co chodzi, nie chce znowu odstawiać do tego mechanika bo chyba coś mi popsuł bardziej :( Proszę o jakąś Pomoc.... Oczywiście mowa o colcie 1.8 gti

[ Dodano: 10-04-2009, 22:06 ]
czy przez nieszczelną pompę wodną może się grzać znowu silnik? :( przejechalem przed chwila kilka kilometrów i znowu temperatura zaczeła drastycznie rosnąć. proszę o jakąś pomoc
Ostatnio zmieniony przez karolgt 12-04-2009, 23:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kleju 
Forumowicz
Mivec Power


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 1171
Skąd: Opole
Wysłany: 10-04-2009, 22:09   

Zobacz czy czasem płyn chłodzący Ci nie ucieka. Jeśli płynu masz już mało/wcale to silnik będzie się grzał i uszkodzisz silnik/głowicę
 
 
 
rafalelo 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.8 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-04-2009, 22:25   

Płyn mam, sprawdzałem i dla bezpieczeństwa dolałem po sam korek bezpośrednio do chłodnicy lecz to nie załatwiło sprawy...
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2009, 22:44   

Ogolnie to mysle ze przez niewielki wyciek z pompy nie powinien sie az tak grzac. W kazdym badz razie powinien zalaczac sie wentylator. Samochod grzeje sie podczas normalnej jazdy w trasie czy tylko w miescie np. w korku?? Mysle ze powinienes jechac do tego mechanika i nie wspominajac o uszkodzonej pompie powiedziec ze mimo tego ze zaplaciles tyle kasy problem dalej jest nierozwiazany i chcialbys zeby to poprawil.
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 10-04-2009, 23:45   

SlaVkoEg napisał/a:
Ogolnie to mysle ze przez niewielki wyciek z pompy nie powinien sie az tak grzac. W kazdym badz razie powinien zalaczac sie wentylator. Samochod grzeje sie podczas normalnej jazdy w trasie czy tylko w miescie np. w korku?? Mysle ze powinienes jechac do tego mechanika i nie wspominajac o uszkodzonej pompie powiedziec ze mimo tego ze zaplaciles tyle kasy problem dalej jest nierozwiazany i chcialbys zeby to poprawil.


dokładnie tak..przez pompe wody płyn moze uciekac ale jezeli jest to drobny wyciek to silnik nie powienien sie grzać, powiedz dokładnie za co zapłaciłeś te 850 zł - za popychacze i uszczelke pod głowicą? wróć do tego mechanika i powiedz mu że mimo "remontu" problem nadal występuje
_________________

 
 
 
rafalelo 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.8 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-04-2009, 09:25   

zapłaciłem 850 zl dokładnie za wymiane uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy, wymiana termostatu, wymiana świec zapłonowych, wymiana 5 popychaczy. wydaje mi sie, że to nie jest mały wyciek jak zatrzymuje się po krótkiej jeździe (bo silnik zaczyna łapać wysoką temperaturę) to na ulicy dostrzegam dość dużą kałużę płynu, leci to dokładnie z pompy wodnej. Czy możliwe ze mechanik zepsuł mi to?
 
 
klatwa7 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 58
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 11-04-2009, 09:32   

kolego jezeli jest wyciek z pompy to tylko na postoju w czasie jazdy nie wycieknie ci bo pompa plyn pchnie dalej.

SPRAWDZ:
- czy napewno nie ma zadnego wycieku
- czy działa wiatrak
- czy układ nie jest zapowietrzony
- czujnik temperatury nic innego tu byc nie moze
_________________
WSZYSTKO ALBO NIC :D
 
 
 
rafalelo 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.8 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-04-2009, 09:43   

No właśnie wyciek jest jedynie kiedy zatrzymam się, pojawia się duża kałuża pod samochodem... Wiatrak działa, bo wczoraj zajrzałem pod maskę i kręcił się, więc jest sprawny, układ też sprawdzałem w sposób następujący, odkręciłem korek od chłodnicy i naciskałem na gumową rurę- nie było żadnych bąbelków powietrza. Zastanawiam się czy mam wymieniać na nową pompę wodną, nie wiem czy to rozwiąże problem...
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 09:47   

klatwa7 napisał/a:
kolego jezeli jest wyciek z pompy to tylko na postoju w czasie jazdy nie wycieknie ci bo pompa plyn pchnie dalej.


w czasie jazdy tez wycieknie :P Mialem kiedys nieszczelna pompe w escorcie i juz pod koniec jej zywotu leciolo z niej jak z kranu w czasie pracy :P
 
 
h4
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 10:06   

pompa, jak sama nazwa wskazuje - pompuje.

jeśli masz nieszczelna pompe to nie pompuje wody do chlodzenia silnika.

wymien pompe. co to za mechanik, aby za przyczyne przegrzania silnika wziasc uszczelke pod glowica"?

przyczyn nalezy szukac w ukladzie chlodzenia czyli.. chłodnica, termostat, plyn, pompa, wiatrak.

jak nie chcesz dalej plynac z pieniedzmi wykrec pompe i sproboj ja iszczelnic chociaz na krotki czas aby byla szczelna i wtedy sie przejedz. jesli wszystko bedzie ok znaczy ze masz walnieta pompe. i ja to obstawiam
 
 
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 11:52   

ja bym zaczął od sprawdzenia czy załącza się wentylator jeśli to nie to sprzwdzić bezpiecznik i ew. okablowanie. Nastepnie termostat i pompe.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-04-2009, 12:05   

A ja bym po prostu zdemontował pompę wody i wsadził nową uszczelkę pompy dokładnie czyszcząc miejsce po starej. W razie problemów z nową uszczelką pod pompę wodną zrobić na silikon, tylko porządnie :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
gitarr
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 13:24   

Przyczyną przegrzewania silnika może być uszkodzona pompa. Mialem kiedys taka sytuacje. Okazalo sie ze byl pekniety wirnik. Pompa sobie chodzila, a wirnik stal w miejscu.
 
 
rafalelo 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.8 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-04-2009, 14:17   

Chyba odnalazłem przyczynę.... Przejechałem dzisiaj kilka kilometrów i tak jak przypuszczałem silnik nadal szybko się nagrzewał, podniosłem maskę i... wiatrak od chłodnicy kręci się, ale coś innego zaniepokoiło mnie i to bardzo... wyciek (mały) ale zauważalny spod uszczelki pod głowicą, możliwe że mechanik żle nałożył lub dokręcił sruby od głowicy i przez to nadal silnik się grzeje... tak mnie się wydaje. Nie wiem teraz czy mam zmieniać mechanika i wciągać się w kolejne koszty czy iść w zaparte i kazać mechanikowi naprawiać od nowa rzecz której nie potrafił usunąć za pierwszym podejściem (zauważając ze zainkasował 850zl...) ?
 
 
koszmarek 
pure energy :-)
ciotka koszmarek


Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 05 Kwi 2008
Posty: 4805
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2009, 14:19   

ja bym próbowała zgłosić reklamację. Skoro pojechałes z problemem, którego mechanik nie rozwiązał to niech naprawi. Może się uda :)
_________________
Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.