Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia Automat - oznaczenia. Galant 98' 2.0 Gls Estate.
Autor Wiadomość
werdew 
Forumowicz


Auto: Omega 2.2 Dti
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 369
Skąd: Berkshire/Wokingham
Wysłany: 12-10-2008, 18:01   Skrzynia Automat - oznaczenia. Galant 98' 2.0 Gls Estate.

Witam wszystkich, jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego fajnego auta dopiero od kilku dni.
Jak w temacie, konkretnie pytam o literke "L" w tym automacie.
_________________
So always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath.
-------------------------------------------------
ex: Galant 2.0 automat 98r
ex: SAAB 9-5 2.3t
ex: Astra 1.6 16v 01r
ex: MG ZT 190+ 2.5 V6 03r
ex: Volvo S40 automat 97r
aktu. Omega 2.2 Dti sedan 01r
 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 12-10-2008, 18:09   

"L" (LOW) czyli niski inaczej można nazwać go jako 1 w manualu.
 
 
 
werdew 
Forumowicz


Auto: Omega 2.2 Dti
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 369
Skąd: Berkshire/Wokingham
Wysłany: 12-10-2008, 18:13   

No tak mi wychodziło, ale wolalem się upewnić.
Czyli to tylko takie oznaczenie "handlowe" w innych automatach spotykam sie poprostu z :1jedynką".


A moze ktos ma jakies doswiadczenia z tym modelem???
-spalanie?
-osiągi?
- etc..?
_________________
So always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath.
-------------------------------------------------
ex: Galant 2.0 automat 98r
ex: SAAB 9-5 2.3t
ex: Astra 1.6 16v 01r
ex: MG ZT 190+ 2.5 V6 03r
ex: Volvo S40 automat 97r
aktu. Omega 2.2 Dti sedan 01r
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 12-10-2008, 18:15   

Nie rozumie do końca pytania w tytule tematu ale od początku oznaczenia co oznacza P,R,N,D,3,2,L

P - Parking - "postojowy" ( używamy tego gdy wychodzimy z auta)
R - Reverse - wsteczny ( używamy kiedy chcemy cofać)
N - Neutral - "luz"
D - Drive - jazda (włączamy go kiedy chcemy jechać do przodu)
3 - Biegi od 1 do 3 ( na 3 biegu jest blokada na 4 już nie przejdzie)
2 - Analogicznie do 2 biegu
L - Low - w innych autach występuje jako bieg 1

Przełożenia
3,2,L(1) - Blokady biegów przydają się w różnych sytuacjach, np przy wyciąganiu kogoś z rowu, albo przy jeździe po ciężkim terenie, gdzie zawsze chcemy mieć obroty w zakresie najwyższego momentu obrotowego i skrzynia nam nie mieli biegami.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
werdew 
Forumowicz


Auto: Omega 2.2 Dti
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 369
Skąd: Berkshire/Wokingham
Wysłany: 12-10-2008, 18:18   

Witaj, dzieki za powitanie.
Pytałem konkretnie o "L"ke reszte znam bo to nie pierwszy automat w moim życiu.
Ale pierwsze Mitsubishi. Mam nadzieje że bede zadowolony.
_________________
So always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath.
-------------------------------------------------
ex: Galant 2.0 automat 98r
ex: SAAB 9-5 2.3t
ex: Astra 1.6 16v 01r
ex: MG ZT 190+ 2.5 V6 03r
ex: Volvo S40 automat 97r
aktu. Omega 2.2 Dti sedan 01r
 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 12-10-2008, 18:32   

werdew,
nie przejmuj się nie każdy musi wiedzieć wszystko,w większości aut zamiast "1" podaje się "1" jako "L" jest jeszcze oznaczenie z jakim się spotkałem osobiście "D" w kółeczku tak zwany Over Drive czyli nadbieg.
kolega Juiceman ostatnio dużo czyta na temat automatów bo stal się szczęśliwym posiadaczem takowego stad ten jego wywód na ten temat :D :D :D
 
 
 
werdew 
Forumowicz


Auto: Omega 2.2 Dti
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 369
Skąd: Berkshire/Wokingham
Wysłany: 12-10-2008, 18:38   

Bede wdzieczny za jakies opinie i uwagi, na co mam zwracac uwage.
Zaznaczam ze autko jest zadbane i serwisowane.
_________________
So always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath.
-------------------------------------------------
ex: Galant 2.0 automat 98r
ex: SAAB 9-5 2.3t
ex: Astra 1.6 16v 01r
ex: MG ZT 190+ 2.5 V6 03r
ex: Volvo S40 automat 97r
aktu. Omega 2.2 Dti sedan 01r
 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 12-10-2008, 18:57   

werdew napisał/a:
Będę wdzięczny za jakieś opinie i uwagi, na co mam zwracam uwagę.
Zaznaczam ze autko jest zadbane i serwisowane.

najważniejsze to olej i filtr w skrzyni,popatrz na posty na ten temat tam masz wszystko opisane jakie oleje stosować i filtry do skrzyni,i jak najrzadziej wciskać kick down,ta skrzynia nie za bardzo to lubi,jak będziesz o nią dbał to na pewno Ci się odwdzięczy długa i bez awaryjna jazda,a i pilnuj nadkoli tylnych bo bardzo lubią rdzewieć,najlepiej przed zima je sprawdzić i porządnie zakonserwować.Mówisz ze autko było serwisowane,sprawdź w książkach serwisowych kiedy ostatnio był wymieniany olej i filtr w skrzyni,ponieważ wszyscy sadza ze oleju się nie wymienia tak jak w manualu,i po jakimś czasie zaczynają się problemy ze skrzynia,ja właśnie naprawiam taka skrzynie która bez zmiany oleju i filtrów przejechała 195tys km,i tak dziw ze aż tyle przejeździła,to chyba rekord na forum,aż wreszcie odmówiła posłuszeństwa byłej właścicielce,i misiek przestał jeździć,to jest najważniejsza rzecz na którą zwróć uwagę na początku eksploatacji.
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 12-10-2008, 22:45   

Kmer napisał/a:

kolega Juiceman ostatnio dużo czyta na temat automatów bo stal się szczęśliwym posiadaczem takowego stad ten jego wywód na ten temat :D :D :D

Otóż to xD
Kmer napisał/a:
taka skrzynie która bez zmiany oleju i filtrów przejechała 195tys km,i tak dziw ze aż tyle przejeździła,to chyba rekord na forum,aż wreszcie odmówiła posłuszeństwa byłej właścicielce,i misiek przestał jeździć


Tak to też rekord mojego Gala ; )

A żeby nie było tak do końca OT. Mam pytanie czy jest możliwość nabycia górnej osłony do gałki biegów w chromie taką jak mają tip-troniki?

O ten chrom mi chodzi co na zdjęciu :
http://autofoto.pl/photos...54/500x375.aspx
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-10-2008, 22:56   

Juiceman napisał/a:

A żeby nie było tak do końca OT. Mam pytanie czy jest możliwość nabycia górnej osłony do gałki biegów w chromie taką jak mają tip-troniki?

O ten chrom mi chodzi co na zdjęciu :
http://autofoto.pl/photos...54/500x375.aspx


Nie wszystkie tak mają... :P
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
joshua 
Forumowicz


Auto: galant kombi 2002r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 61
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 12-10-2008, 23:42   

Pozwole sobie wcisnac swoje 5 groszy
Wielu uzytkownikow automatow nie wie o bardzo waznej rzeczy, w sumie powinno sie to stosowac w autach takze ze skrzynia manualna
po zaparkowaniu auta, wylaczeniu silnika, zanim przelaczymy na P, parking, nalezy zaciagnac hamulec reczny, i dopiero po tym przesunac dzwignie na P
zabieg ten odciaza tarczki w skrzyni biegow ktore dostaja w dup. jezeli parkujemy bez hamulca recznego
 
 
os12 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant EA5W 2,5V6 kombi aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 281
Skąd: Bielsko-Biała/Andrychów
Wysłany: 13-10-2008, 08:08   

Mam pytanie do bardzie wtajemniczonych do czego służy przycisk HOLD i jak go używać
czy jest to odpowiednik funkcji SPORT w innych samochodach???
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 13-10-2008, 08:23   

Funkcja/Przycisk HOLD - służy do redukcji biegu na niższy :)

W ogóle polecam serwis :
http://www.automat.pl/ - ciekawe artykuły ;]
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2008, 08:43   

Juiceman napisał/a:
Funkcja/Przycisk HOLD - służy do redukcji biegu na niższy :)

W ogóle polecam serwis :
http://www.automat.pl/ - ciekawe artykuły ;]


W Galu to jest "Hill Hold Control" czyli pomaga ruszać z pochylej powierzchni albo na śliskiej. Na forum już było o tym wielokrotnie
 
 
os12 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant EA5W 2,5V6 kombi aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 281
Skąd: Bielsko-Biała/Andrychów
Wysłany: 13-10-2008, 13:20   

oj chyba z kolegą Juiceman sie nie zgodzę
do redukcji biegu to chyba jest klick-down
co do odp kolegi Trawkinsa :
"W Galu to jest "Hill Hold Control" czyli pomaga ruszać z pochylej powierzchni albo na śliskiej"
czyli opóznia zmianę biegu na wyższy dopiero przy wyższych obrotach, czyli podobnie jak funkcja winter/snow przy ruszaniu czy jak sport na każdym biegu w innych skrzyniach ,
więc mam pytanie jak i kiedy można włączać tą funkcję HOLD,czy na każdym położeniu skrzyni biegów t/j D/2/3?
na podanej stronie http://www.automat.pl/ i jej forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.