Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
po małym remoncie jest gorzej niż było :(
Autor Wiadomość
spac 
Mitsumaniak


Auto: COLT 1.5 rocznik 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 227
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-10-2008, 15:14   po małym remoncie jest gorzej niż było :(

Na przeglądzie polecono mi "zrobienie" pierścieni, wymianę uszczelek, itp. Pewien warsztat mi to zrobił, ale polecił odwiedzenie elektromechanika, aby dokonać pewnych regulacji i ustawień. Zanim odwiedziłem elektryka pojeździłem tydzień i zaczęło być coraz gorzej. Z trudem dotarłem do elektromechanika, który odesłał mnie do drugiego. Obaj rozłożyli ręce. Teraz stoję i czekam na boskie zmiłowanie.
Najpierw było tak: po uruchomieniu silnik pracował, po dodaniu gazu obrotomierz utrzymywał się na wysokim poziomie, po zdjęciu gazu spadał do zera i silnik gasł (parę razy odbił się od dna i utrzymał wolne obroty).
Potem silnik coraz trudniej się odpalało i aby podprowadzić miśka do wspomnianych elektromechaników, musiałem jechać jak na szpilkach nie przekraczając 2-2,5 tys. obrotów przy ruszaniu bo zaraz gasł.
Obecnie uruchomić jeszcze trudniej. Rozrusznik kręci ale bez skutku. Jak już się uda uruchomić to efekt jest jak poprzednio z przygazowaniem i gaśnięciem, albo nie wszystkie gary chodzą, albo chodzi kilka minut i powoli zwalnia obroty i gaśnie.
Zajrzałem np. do świec - po próbach uruchamiania na świecach osadza się sadza (prawidłowo?)
Nie chcę go odholowywać do kolejnego speca, aby koleś zajrzał i podziękował a okoliczny wachlarz warsztatów się wyczerpał. Planowałem podjechać do warsztatu na Armii Poznań w Luboniu, ale mam z północy Poznania do Lubonia ok 15 km przez miasto - na dziś to mission impossible.
Co przychodzi wam do głowy?
Może macie jakiś pomysł w stylu "zrób to sam"?
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24340
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2008, 15:24   

zacznij od najprostszego - sprawdzenie kompresji (bez i z proba olejowa - dobry mechanik bedzie wiedzial o co biega)
potem bedziemy dzialac dalej
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-10-2008, 19:59   

A ja myślę że trzeba po nich zawory ustawić.
 
 
gilmaly 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-10-2008, 17:04   

Skoro wysyłali do elektryka to znaczy że im po zmontowaniu silnik szwabił i sobie nie poradzili.Jeżeli można coś doradzić to ja bym sprawdził przedewszystkim czy mechaniory prawidłowo i szczelnie podłączyli podciśnienia.Coś podobnego miałem kiedyś w Fordzie.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-10-2008, 18:11   

Łojezu, przecież chyba nie ma prostszego silnika niż 4g15....... Podciśnieniowo sterowany jest tylko zawór EGR, jak źle podłączony, to EGR nie działa, czyli ekolodzy się martwią, ale auto działa.....

Zacznij od sprawdzenia kolejności kabli zapłonowych, czy dobrze są podłączone do świec (zwłaszcza środkowe świece łatwo zamienić)

Zawory do regulacji (jak są podparte, to efekt taki będzie), co gorsza im dłużej tak jeździsz, tym gorzej dla gniazd zaworowych klik - u Krzyżaka opisane bardzo przyjaźnie, więc mając szczelinomierz (Castorama 8 zł), klucz 10, 12 płaski i wkrętak sobie poradzisz

Rozruchowe dawki paliwa są duże, więc sadze na świecach są normalne.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-10-2008, 10:51   

Bartek napisał/a:
nie ma prostszego silnika niż 4g15....... Podciśnieniowo sterowany jest tylko zawór EGR


4g15 miało EGRa tylko w 88 i chyba 89r, potem już nie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.