 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
po małym remoncie jest gorzej niż było :( |
Autor |
Wiadomość |
spac
Mitsumaniak

Auto: COLT 1.5 rocznik 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 227 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-10-2008, 15:14 po małym remoncie jest gorzej niż było :(
|
|
|
Na przeglądzie polecono mi "zrobienie" pierścieni, wymianę uszczelek, itp. Pewien warsztat mi to zrobił, ale polecił odwiedzenie elektromechanika, aby dokonać pewnych regulacji i ustawień. Zanim odwiedziłem elektryka pojeździłem tydzień i zaczęło być coraz gorzej. Z trudem dotarłem do elektromechanika, który odesłał mnie do drugiego. Obaj rozłożyli ręce. Teraz stoję i czekam na boskie zmiłowanie.
Najpierw było tak: po uruchomieniu silnik pracował, po dodaniu gazu obrotomierz utrzymywał się na wysokim poziomie, po zdjęciu gazu spadał do zera i silnik gasł (parę razy odbił się od dna i utrzymał wolne obroty).
Potem silnik coraz trudniej się odpalało i aby podprowadzić miśka do wspomnianych elektromechaników, musiałem jechać jak na szpilkach nie przekraczając 2-2,5 tys. obrotów przy ruszaniu bo zaraz gasł.
Obecnie uruchomić jeszcze trudniej. Rozrusznik kręci ale bez skutku. Jak już się uda uruchomić to efekt jest jak poprzednio z przygazowaniem i gaśnięciem, albo nie wszystkie gary chodzą, albo chodzi kilka minut i powoli zwalnia obroty i gaśnie.
Zajrzałem np. do świec - po próbach uruchamiania na świecach osadza się sadza (prawidłowo?)
Nie chcę go odholowywać do kolejnego speca, aby koleś zajrzał i podziękował a okoliczny wachlarz warsztatów się wyczerpał. Planowałem podjechać do warsztatu na Armii Poznań w Luboniu, ale mam z północy Poznania do Lubonia ok 15 km przez miasto - na dziś to mission impossible.
Co przychodzi wam do głowy?
Może macie jakiś pomysł w stylu "zrób to sam"? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24340 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2008, 15:24
|
|
|
zacznij od najprostszego - sprawdzenie kompresji (bez i z proba olejowa - dobry mechanik bedzie wiedzial o co biega)
potem bedziemy dzialac dalej |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-10-2008, 19:59
|
|
|
A ja myślę że trzeba po nich zawory ustawić. |
|
|
|
 |
gilmaly
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt
Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-10-2008, 17:04
|
|
|
Skoro wysyłali do elektryka to znaczy że im po zmontowaniu silnik szwabił i sobie nie poradzili.Jeżeli można coś doradzić to ja bym sprawdził przedewszystkim czy mechaniory prawidłowo i szczelnie podłączyli podciśnienia.Coś podobnego miałem kiedyś w Fordzie. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-10-2008, 18:11
|
|
|
Łojezu, przecież chyba nie ma prostszego silnika niż 4g15....... Podciśnieniowo sterowany jest tylko zawór EGR, jak źle podłączony, to EGR nie działa, czyli ekolodzy się martwią, ale auto działa.....
Zacznij od sprawdzenia kolejności kabli zapłonowych, czy dobrze są podłączone do świec (zwłaszcza środkowe świece łatwo zamienić)
Zawory do regulacji (jak są podparte, to efekt taki będzie), co gorsza im dłużej tak jeździsz, tym gorzej dla gniazd zaworowych klik - u Krzyżaka opisane bardzo przyjaźnie, więc mając szczelinomierz (Castorama 8 zł), klucz 10, 12 płaski i wkrętak sobie poradzisz
Rozruchowe dawki paliwa są duże, więc sadze na świecach są normalne. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-10-2008, 10:51
|
|
|
Bartek napisał/a: | nie ma prostszego silnika niż 4g15....... Podciśnieniowo sterowany jest tylko zawór EGR |
4g15 miało EGRa tylko w 88 i chyba 89r, potem już nie. |
|
|
|
 |
|
|