Różnica w mocy silników Mitsubishi oraz Dodge 286 / 320 |
Autor |
Wiadomość |
MARIANO69
Forumowicz Turbomaniak!!!

Auto: Mitsubishi 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2007 Posty: 33 Skąd: JASIEŃ koło Żar
|
Wysłany: 13-04-2008, 23:20 Różnica w mocy silników Mitsubishi oraz Dodge 286 / 320
|
|
|
witam!!!
Po prawie 2-ch latach poszukiwań nabyłem DODGE STEALTHa R/T
Auto jest 100% Oryginalne bez ingerencji w mechanike oraz blacharkę - lecz niestety posiada uszkodzony silnik
Kupiłem silnik od Mitsubishi 3000GT VR 4 Twin Turbo
Wiem że Dodge miały silniki 305 I 320cio konne a Mitsubishi 286
Wizualnie dokładnie patrząc i porównując te silniki są takie same czujniki elektronike sterowania itd)
Gdzie tkwi dosyć znaczna różnica w mocy??????
Ponoć Amerykanie w Dodge zastosowali większe Turbiny...?
Jest to dla mnie bardzo ważne bo w tym tygodniu zamierzam Wyjąć silnik z Mitsubishi i włożyć go do Stealtha
Na co zwracać uwagę???? Żeby ominąć przysłowiowe schody
POSIADAM SPORO CZĘŚCI DO VR - 4 ORAZ DO DODGE STEALTH
Bardzo proszę o pomoc!!!
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
ManyMan [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2008, 15:40
|
|
|
Temat by opisywany przez kolegę witka pisal on iż różnica jest tylko na papierku oba silniki maja moc 320 koni |
|
|
|
 |
TroyaN [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2008, 09:42
|
|
|
o to właśnie nie jest prawda. Wiem bo przerobiłem ten temat pzry swoium stealcie
Silnik do Dodga mimo że wyglada identycznie jak silnik 3000 GT to został poddany lekkiej modyfikacji a mianowicie wał korbowy w Stealcie jest nieco inny.
Próbowałem postawić na nogi silnik w swoim Dodgu (wywalona panewka na wale, wał po 2 szlifie więc już nici) i nigdzie nie mogłem znależć wału do tego sprzetu. Ludzie wysyłali mi wały od 3000 GT i nic. Są całkiem inne. W 3000 GT silnik z turbo czy bez miał identyczny wał tylko inne oznaczenia na nim natomiast w stealcie wał jest dużo gróbszy. jako że nigdzie nie znalazłem wału musiałem zrobić swap silnika całego.
Służę zdjeciami wału od dodga i wału od 3000 gt w tej samej wersji |
|
|
|
 |
MARIANO69
Forumowicz Turbomaniak!!!

Auto: Mitsubishi 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2007 Posty: 33 Skąd: JASIEŃ koło Żar
|
Wysłany: 11-05-2008, 11:05
|
|
|
witam witam
Coś w tym jest co piszesz ja również jestem po swapie silnika w Dodge
Narazie nie robiłem sekcji zwłok starego silnika ale delikatnie się zdziwiłem kiedy to po obejrzeniu i porównaniu dwóch silników z roku 92 z Dodgea i Miśka oprócz dwóch różnic w tych silnikach 1-ej zasadniczej że w Dodge na delku pierwszej głowicy nie ma napisu Mitsubishi oraz 2-ej zawór EGR miał jakiś dodatkowy czujnik
Ale dopiero po zdjęciu obudowy rozrządu oraz koła pasowego jest troszkę inna aluminiowa obudowa pompy oleju - co może być właśnie podyktowanie różnicą w wielkościach wału.
W misce silnika Dodge był jeszcze czujnik poziomu oleju w silniku z Miśka już nie
Tyle różnic zauważonych przy przekładce
Napewno te rónice są inne w nowszych silnikach
(np. w Miśku znika z lewej strony głowicy tylnej i zostaje przeniesiony czujnik połeżenia wałka rozrządu)
Ale to już temat na innego posta.
Pozdrawiam i również służe pomocą oraz zdjęciami ze swapa |
|
|
|
 |
TroyaN [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2008, 07:43
|
|
|
To jest właśnie ciekawe bo niby są to te same auta tylko wypuszczene na różnych kontynentach a tu jednak zonk. |
|
|
|
 |
arturpaj [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2008, 02:11
|
|
|
Witam, mam drobny problem ze swym Dodge'm. Potrzebne mi konkretne info o tunerach sprzęgieł do R/T twin turbo, to które posiadam jest od 280 konnej jednostki, a mi potrzeba do dużo większej mocy, rząd 350-450 KM. Obecnie nad silnikiem pracują ludzie z Izdebna za Lublinem, turbiny są nowe, pozostaje tylko dołożyć sprzęgło. Może ktoś z was jest w stanie mi pomóc. Już wiem, że w Wawie nie zrobią tego, bo docisk jest nie na nitach tylko ma haczyki. Może jakieś sugestie z waszej strony?? |
|
|
|
 |
Bogdan9999
Forumowicz
Auto: Probe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 40 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 13-10-2008, 00:13
|
|
|
Wklej fotki docisku myśle że mógł bym ci pomóc. W swoim probe tez miałem docisk na "haczyki" jak to nazwałeś ale sobie z tym poradzięłm. Jak cos to GG 2412163 Pozdrawiam |
|
|
|
 |
arturpaj [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2008, 00:00
|
|
|
Odpowiedź trochę późna,ale dzięki. Docisk hula jak marzenie dzyndzel, auto jest niesamowicie ostre, za to pojawiły się inne drobne problemy, ale o tym może kiedy indziej. Narazie muszę go wycacać na maxa, by wygląd miał, pomalować, zrobić środek, potem elektryka silnika, bo jest niesamowicie zaniedbana. Pozdrawiam, Artur. |
|
|
|
 |
witek.w-wa
Forumowicz

Auto: 3000GT VR4 Europa 2 gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2005 Posty: 155 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-11-2008, 20:18
|
|
|
TroyaN napisał/a: | o to właśnie nie jest prawda. Wiem bo przerobiłem ten temat pzry swoium stealcie
Silnik do Dodga mimo że wyglada identycznie jak silnik 3000 GT to został poddany lekkiej modyfikacji a mianowicie wał korbowy w Stealcie jest nieco inny. '''''''''
|
Ja pisalem o sinikach mitsubishi, wersja USA i Europa a nie o silniku Dodge...:) |
_________________ 3000GT VR4, Europa, 2 gen. 2001
 |
|
|
|
 |
|