Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Aparat zapłonowy T3T64173
Autor Wiadomość
gilmaly 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-10-2008, 10:47   [C52A 1.5] Aparat zapłonowy T3T64173

Juz 3 tygodnie walczę z nieodpalającym amerykańskim coltem.Po opanowaniu sprawy z komputerem,okazało się że jest padnięty moduł optyczny w aparacie zapłonowym.Rozebrałem to nierozbieralne ustrojstwo i wyszło że padły diodu LED.Wymieniłem na nowe i efekt jest taki iż pracuje tylko połowa aparatu.Tylko TDS daje impuls 4,4V.I na to już nie poradzę.Tam siedzi układ wykonawczy którego czymś innym zastąpić się nie da.Pytanie więc takie.Może ktoś ma taki układ optyczny w jakimś z innego powodu uszkodzonym aparacie,lub wie gdzie takie cóś zdobyć?

[ Dodano: 18-10-2008, 11:32 ]
Może gdzieś już byłoale na wszelki wypadek opiszę doświadczenie jakie zdobyłem.Otóz jeżeli okazuje się że nie ma impulsów z aparatu zapłonowego(biały i żółty przewód bo czerwony i czarny to masa i +12V)a można to sprawdziś przy pomocy diody 12 woltowej podpiętej do masy i przewodu sygnałowego(biały lub żółty)Kręcóc silnikiem na tej diodzie pojawi się mruganie.Na jednym częstsze a na drugim rzadsze.Oczywiście jeżeli uklad optyczny jest sprawny.Jezeli niema sygnału to rozbieramy aparat i wyciągamy czarny okrągły element i podłączamy go istniejącym kabelkiem spowrotem do kostki.Kto to rozbierze będzie wiedział o czym mówię.Włączamy zapłon i w szczelinie powinno być widać świecące diody.Jeżeli nie,to po upewnieniu się że jest ciągłość na przewodach i napięcie + 12V na czerwonym przewodzie mamy diagnozę.Siedzą LED-y w tej górnej wystającej częsci układu optycznego.Trzeba teraz ostrym nożem wyciąć poktywki na górze i u dołu.Otrzymuje sie dostęp do diod.Wywalić stare,wiertłem 5 mm rozwiercic gniazda,stare diody nają 4,7 mm średnicyTu uwaga-ostroznie aby nie przelecieć na wylot.Wsawiamy 12 V diody LED.Do jednej diody trzeba dolutowac końcówki bo standardowe są za krótkie.Idziemy do samochodu.Jeżeli mróga(patrz wyżej) to się udało,jeżeli nie to sprawdzamy omomierzem fotodiody.Jeżeli one tez padły to do wymiany.Jeżeli i to nie pomoże to padł układ wykonawczy i na to chyba nie ma rady.Może się komuś przyda.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 26-10-2008, 15:40   

Gratuluje

Ja jestem cienias w te klocki...

To sprawa dla Bartka
Odezwij sie do niego na priv, znajdzie chwilke to coś Ci odpisze.

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.