PROGRAMOWANIE AUTOMATU |
Autor |
Wiadomość |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2009, 13:50 PROGRAMOWANIE AUTOMATU
|
|
|
Witam i mam pytanko do bardziej obeznanych w temacie.Jakiś czas temu naprawiałem u mechanika automatyczną skrzynke padła jedynka i dwójka po naprawie niby wszystko ok a jednak,skrzynka reaguje z dość duzym opuźnieniem na kik-downa.wygląda to mniej więcej tak wciskam pedał na maksa i zamiast odrazu to kik-down przelącza na niższy bieg po jakich 5 do 10 sekund identycznie z opuźnieniem reaguje na przełącznik OD przed naprawą było ok.Moje pytanko to czy po naprawie trzeba coś programować ustawiać na kompie ,ewentualnie co może być powodem takiego zachowania. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-03-2009, 14:42
|
|
|
O ile wiem nie ma żadnego programowania w tej skrzyni, za stara jest. Zresztą instrukcja o niczym takim nie wspomina. Najlepiej byłoby podłączyć skaner diagnostyczny i zobaczyć jak się skrzynia zachowuje podczas jazdy. Czy jest to problem elektryczny czy bardziej hydrauliczny |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2009, 14:48
|
|
|
biegi przełącza dobrze problem jest tylko przy kik-downie i przy dedukcji przełącznikiem OD przy drążku opuźna |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-03-2009, 16:43
|
|
|
a jak przełączysz z D na 2 lub z 2 na L ? (tylko w czasie jazdy < 100/40 (dla 2>L) kmh bo jesli jedziesz szybciej to i tak nie bedzie to możliwe) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2009, 00:16
|
|
|
Witam!
Postaram Ci się przesłać jutro scan jak się ustawia "programuje " skrzynię
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2009, 09:00
|
|
|
Był bym bardzo wdzięczny |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2009, 20:23
|
|
|
1.Zresetuj kompa przez zdjęcie klemy minus
2.Dźwignia zmiany biegów w pozycji P lub N
3.Uruchom silnik i zostaw do momentu włączenia się wentylatora
4.Po włączeniu się wentylatora odczekaj 1minutę, następnie włącz D na zaciągniętym hamulcu ręcznym i odczekaj 1 minutę, następnie zwolnij hamulec ręczny i zwiększ obroty o około 20-50% (jadąc) tak aby automat przełączył się na najwyższy bieg, następnie jedź pomiędzy niskimi i średnimi obrotami silnika, następnie naciśnij na hamulec i pozwól skrzyni zredukować bieg na niższy, następnie użyj hamulca już jak zwykle do zatrzymania.
Scan prześlę Ci na pw |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2009, 14:29
|
|
|
Syski jeszcze jedno pytanko czy można to zrobić przy ciepłym silniku |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2009, 19:55
|
|
|
Wg tej instrukcji silnik jest zimny i ma się nagrzać na włączonym P lub N. Mam nadzieję że doszedł e-mail z instrukcją .
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-03-2009, 17:55
|
|
|
chodzi o to zeby olej miał temperature odpowiednia..
ja zrobilem wedlug twoich instrukcji i wedlug serwisówki diagnostyke
różnicy w pracy nie zauwazyłem.
Ale jedno napewno jest tak, że puki skrzynia sie nie nagrzeje/albo jakies cisnienie nie jest odpowiednie , to chodzi na awaryjnym/ startowym jakims na poczatku |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2009, 22:14
|
|
|
Ja ogólnie na zmiany biegów nie narzekam tylko ten kik-down jest z opuźnieniem a to już wkurza |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 30-03-2009, 22:36
|
|
|
jak ciepło teraz jest to spokojnie juz idealnie..
Btw. w diamante nie ma kickdown - jest przez cpu robione |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|