 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Korekta pochylenia koła |
Autor |
Wiadomość |
szkuba
Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 190 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-04-2015, 21:55 Korekta pochylenia koła
|
|
|
Podzielę się ostatnia modyfikacja może się komuś przydać:
MSS jak i wiele innych aut z zawieszeniem typu McPerson nie daje fabrycznej regulacji pochylenia koła. Od jakiegoś czasu na geometrii komputerowej wyrzucało że prawe koło niewiele ale jednak za mocno jest pochylone do środka - czyli za duży negatyw:
Ostatnio nawet pan się postarał i ustawił prawidłowo wykorzystując niewielkie luzy montażowe miedzy amortyzatorem a zwrotnicą i było OK... przez jakieś 2 miesiące, później się ubiło i było po staremu:(
Przeglądając różne patenty wpadłem na śruby mimośrodowe firmy POWERFLEX :
http://www.inter-rally.pl...lenia-1497.html zamówiłem komplet do miśka.
Śruby wyglądają tak:
W końcu mimo że MSS leciwy to powinien się dobrze prowadzić Co prawda na stronie piszą że można skorygować ± 1,75 st a w instrukcji jest ± 1,0 Montaż wyjątkowo prosty potrzeba podnośnik, komplet solidnych kluczy nasadowych do śrub zwrotnicy i klucz dynamometryczny.
Wykręcamy górną śrubę i zastępujemy ją śrubą mimośrodową. Można ją zamontować na dwa sposoby:
a. kiedy chcemy bardziej położyć koło - większy negatyw trzeba podkładkę skierować noskiem do środka
b. jeśli chcemy koło wyprostować do pionu - noskiem na zewnątrz tak jak tutaj na zdjęciu:
teraz trzeba nieco poluzować dolną śrubę mocującą zwrotnicę i można wstępnie nastawić śrubę mimośrodową. Koło potrzeba było skorygować o 0,5 stopnia więc przekręciłem wstępnie o ćwierć obrotu.
Dociągnąć śruby wymaganym momentem i można jechać na geometrię.
efekt końcowy:
Na razie jeżdżę od tygodnia dam znać jak w dłuższym użytkowaniu. |
_________________ Kuba |
|
|
|
 |
LukasiusPomorze
Mitsumaniak
Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 114 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 18-04-2017, 11:55
|
|
|
Rewelacja, nawet nie wiedziałem że można kupić takie śruby w klasie 12.9 Barwo TY |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|