Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Korekta pochylenia koła
Autor Wiadomość
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 02-04-2015, 21:55   Korekta pochylenia koła

Podzielę się ostatnia modyfikacja może się komuś przydać:

MSS jak i wiele innych aut z zawieszeniem typu McPerson nie daje fabrycznej regulacji pochylenia koła. Od jakiegoś czasu na geometrii komputerowej wyrzucało że prawe koło niewiele ale jednak za mocno jest pochylone do środka - czyli za duży negatyw:


Ostatnio nawet pan się postarał i ustawił prawidłowo wykorzystując niewielkie luzy montażowe miedzy amortyzatorem a zwrotnicą i było OK... przez jakieś 2 miesiące, później się ubiło i było po staremu:(

Przeglądając różne patenty wpadłem na śruby mimośrodowe firmy POWERFLEX :
http://www.inter-rally.pl...lenia-1497.html zamówiłem komplet do miśka.

Śruby wyglądają tak:

W końcu mimo że MSS leciwy to powinien się dobrze prowadzić ;) Co prawda na stronie piszą że można skorygować ± 1,75 st a w instrukcji jest ± 1,0 :? Montaż wyjątkowo prosty potrzeba podnośnik, komplet solidnych kluczy nasadowych do śrub zwrotnicy i klucz dynamometryczny.
Wykręcamy górną śrubę i zastępujemy ją śrubą mimośrodową. Można ją zamontować na dwa sposoby:
a. kiedy chcemy bardziej położyć koło - większy negatyw trzeba podkładkę skierować noskiem do środka
b. jeśli chcemy koło wyprostować do pionu - noskiem na zewnątrz tak jak tutaj na zdjęciu:

teraz trzeba nieco poluzować dolną śrubę mocującą zwrotnicę i można wstępnie nastawić śrubę mimośrodową. Koło potrzeba było skorygować o 0,5 stopnia więc przekręciłem wstępnie o ćwierć obrotu.
Dociągnąć śruby wymaganym momentem i można jechać na geometrię.
efekt końcowy:


Na razie jeżdżę od tygodnia dam znać jak w dłuższym użytkowaniu.
_________________
Kuba
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 18-04-2017, 11:55   

Rewelacja, nawet nie wiedziałem że można kupić takie śruby w klasie 12.9 Barwo TY
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.