 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Olej silnikowy |
Autor |
Wiadomość |
hunter1111
Forumowicz Hunter
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8glx 97
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 64 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-11-2008, 18:30 Olej silnikowy
|
|
|
kupiłem jakieś 2 miesiące cari i miała zalany jakiś olej nie wiem jakiej firmy ale był to 5w40 , doszedłem do wniosku że trzeba go zmienić i mechanik doradził mi że przy 170 tyś km warto zmienić olej na półsyntetyk i zmieniłem na mobila 10w40 i wydaje mi sie że spadła mu troche moc ale może mi się wydawać prosze o opinie |
|
|
|
 |
Rafik [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2008, 17:09
|
|
|
co to za mechanik - ja mam przejechane ponad 250000 km i jeżdżę na full syntetyk i ani grama mi oleju nie spala od wymiany do wymiany. |
|
|
|
 |
daroslo
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 59 Skąd: Piotrowice
|
Wysłany: 05-11-2008, 17:26
|
|
|
Może moja wiedza jest przeterminowana, ale uczono mnie że olej bezproblemowo można zmieniać w jedną stronę minerał na półsyntetyk, półsyntetyk na syntetyk a nie odwrotnie. Przy przejściu z syntetycznego oleju na półsyntetyk wymagane jest płukanie silnika, wiąże się to z reakcjami chemicznymi zachodzącymi pomiędzy różnymi gatunkami oleju.
Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić. |
|
|
|
 |
Rafik [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2008, 19:36
|
|
|
Niestety kolego mylisz się - jest na odwrót. Z mineralnego nie można już na nic przejść. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 05-11-2008, 19:44
|
|
|
ja słyszałem zupełnie coś odwrotnego że można z syntetyka na pół syntetyk a z pół syntetyka na minerał w druga stronę nie można, prawda jest taka że jeżeli mamy sprawny silnik szczelny w dobrym stanie możemy się cofnąć z pół-syntetyka na syntetyk bez żadnych konsekwencji, ważne jest żeby wbrew zaleceniom producenta oleju wymieniać go częściej może być nawet jakiś budżetowy ale ważne żeby go w porę zmienić. a nie zlewać smołę po 15kkm. trzeba pamiętać, nawet najlepszy olej syntetyczny po takim przebiegu ma dużo gorsze parametry od najtańszego minerała. |
|
|
|
 |
|
|