Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Kontrolka hamulca awaryjnego
Autor Wiadomość
beret 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI EXE 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: małopolskie
Wysłany: 25-09-2008, 20:40   [Cari 1.8 GDI] Kontrolka hamulca awaryjnego

Witam,
zauważyłem, że na zakrętach lub wybojach zapala się w mojej Cari kontrolka hamulca awaryjnego. Pewnie chodzi (mam nadzieję) o poziom płynu hamulcowego, chociaż w zbiorniczku jest go sporo, tak pomiędzy MIN I MAX. W związku z tym mam pytanie: czy lać dowolny płyn? czy to ma jakieś znaczenie?

pozdrawiam
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2008, 22:07   

Z tego co pamiętam - powinien to być płyn DOT4.

Jeśli zapala Ci się ta lampka to lepiej sprawdź hamulce - powodów zapalenia się kontrolki jest co najmniej kilka - parujący tłoczek, skorodowany mechanizm hamulca ręcznego, stara uszczelka, zużyty wężyk, pęknięcia, awaria pompy - wiele spraw w sumie ;)

Ja bym zaczął od sprawdzenia, czy któryś z tłoczków się nie poci. Narazie możesz nie czuć problemu, sam płyn ubywa prędzej, niż dzieją się poważniejsze sprawy, jak np "wpadanie" pedału hamulca.. ale nie bagatelizuj problemu, bo hamulce i układ kierowniczy to najważniejsza sprawa w aucie.
 
 
beret 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI EXE 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: małopolskie
Wysłany: 04-10-2008, 12:46   

Zauważyłem jeszcze, że kontrolka zapala się tylko w przypadku ostrzejszego zakrętu w JEDNą STRONę (w prawo). Co to może być? Płynu dolałem.
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 04-10-2008, 12:52   

sprawdz czy lewarek od ręcznego nie jest zbyt luzno i na zakrecie sie nie przesuwa i nie powoduje odbicia tego przycisku sygnalizującego o zaciągniętym ręcznym
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 15:19   

Ja bym też rozpoczął od włącznika lampki przy dźwigni ręcznego - poruszaj dźwignią lub sprawdź czy sam włącznik nie ma luzów. Ja tak miałem w Tico - przy mocniejszym hamowaniu przeciążenie powodowało włączenie się lampki :)
 
 
Piecior81
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2008, 20:53   

beret napisał/a:
Zauważyłem jeszcze, że kontrolka zapala się tylko w przypadku ostrzejszego zakrętu w JEDNą STRONę (w prawo). Co to może być? Płynu dolałem.


Mam ten sam objaw jak go rozwiążesz to napisz co było przyczyna
 
 
Lighthammer
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2008, 22:41   

Hej,

wg mnie może być to także sygnalizacja kończących się klocków hamulcowych. Od jakiegoś miesiąca mam to samo - w przyszłym tygodniu jadę na wymianę klocków, okładziny mam już na wykończeniu. Poziom płynu hamulcowego także mam w normie.

Mam pytanie co do klocków na przednie tarcze, czy Ferodo Premier do tarcz 256mm będą odpowiednie (nie znam średnicy swoich tarcz przednich)? Czy w Carismach po 98r. instalowano jeden typ tarcz przednich?

Pozdrawiam
 
 
Necmaster
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2008, 04:32   

siema ja tez mam problem z kontrolka przy ostrym zakrecie uderzyłem o nie równą nawierzchnie kołami i zapaliła mi sie pomarańczowa lampka z prawej strony licznika , ale tylko na chwile po czym szybko zgasła to były sekundy i nieiwem co to jest wsumie nie mam schematu wsztskich kontrolek do czego one są co pokazują jak by ktos miał instrukcje czy opis niech poda linka z góry dzienkuje :) Ps. mam cari 97 GLX 1.6 16 v
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 27-10-2008, 07:39   

Necmaster masz totalnego lenia :)

http://78.46.100.138/viewtopic.php?t=3117

poza tym zapraszam do działu FAQ

http://78.46.100.138/viewforum.php?f=45

ta pomarańczowa lampka po prawej stronie licznika to albo płyn do spryskiwaczy (niski poziom płynu) albo check engine (tu większe zmartwienie).
 
 
 
lopez
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2008, 09:20   

miałem taki sam problem. wina leżała po stronie lewarka. wystarczyło go ruszyć lekko a zapalała się lampka.
 
 
Necmaster
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2008, 04:08   

siema nie mam lenia tylko moja instukcja do cari jest dziwna poniewaz ja nie mam tylu lampek co ona pokazuje inny licznik jakby narysowany, a na necie szukam i szukam i co innego znajduje ale z góry dzienkuje jeszcze raz, aha lampka od check engine to ona tylko przy przekreceniu kluczyka swieci sie na chwile , to normalne, a to jakas lampa która jeszcze dalej po prawej swieci
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 29-10-2008, 07:28   

dalej po prawej jest lampka spryskiwacza :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.