Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Wykres przebiegu mocy i momentu obrotowego
Autor Wiadomość
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2007, 21:19   [EA2A/W 2.0] Wykres przebiegu mocy i momentu obrotowego

Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie, proszony o ujawnienie tej informacji w trybie przyspieszonym (najlepiej na wczoraj) :wink:
podziekowal
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 20-11-2007, 00:28   

pogladowka, z polskiego katalogu EA.

pozdr

 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 20-11-2007, 01:29   

Jak to odczytac ?
 
 
kc
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2007, 02:21   

to bardziej brazowe to krzywa mocy, a to bardziej niebieskie to krzywa momentu obrotowego. spotykaja sie przy ok 4 krpm i od tych obrotow autko zaczyna ladnie przyspieszac by przy ok 5,5 - 6 krpm osiagnelo swoja maksymalna moc 100 kw, czyli mniej wiecej x 1,36 stad 136 koni podawanych przez katalog.
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 20-11-2007, 08:25   

To by sie zgadzało
Ale i tak mam blokade w kostce jak widze na obrotomierzu 5 tys.Jakos nie moge sie nauczyc tym jezdzic
Chyba zakleje zegar obrotów Przekrojem i pojeżdżę na instynkt
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-11-2007, 10:12   

A ja bym powiedział ze autko najlepij przyspiesza gdzie spotyka sie nawiekszy maksymalny moment i nawieksza moc... czyli jakieś 5 tyś obr..
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2007, 12:12   

Marcino napisał/a:
A ja bym powiedział ze autko najlepij przyspiesza gdzie spotyka sie nawiekszy maksymalny moment i nawieksza moc... czyli jakieś 5 tyś obr..

Chyba nie zawsze, powyzej ~ 100km/h moc jest coraz bardziej potrzebna w stosunku do momentu obrotowego, ale ponizej tej predkosci, glownie przyspieszamy momentem obrotowym, wiec lepiej zmieniac biegi biorac pod uwage jedynie m.o.
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 20-11-2007, 13:46   

I tak nie zmienia to faktu ze trzeba nauczyc sie jezdzic autem ktore budzi sie po 4 tys. obrotow
Ale to nic..mialem okazje pare dni temu pojeżdzic nowym Lancerem
Mitsubishi Lancer Kombi 2.0 Intense mial 2,5 tys przebiegu
tam wogole na obrotomierzu w najwyzszej pozycji zegara ( na 12-stej ) jest juz 5 tys.
Mimo ze to automat czy semi automat to ponizej tej 5-tki poprostu spi a tez ma silnik 2 litry
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 20-11-2007, 17:17   

Co nie zmiania faktu ze jednak EA2X powinno mieć wiekszy moment na dole....
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2007, 17:50   

OLV napisał/a:
Co nie zmiania faktu ze jednak EA2X powinno mieć wiekszy moment na dole....

no szczegolnie EA2W, a nauczyc to sie trzeba, ale w zasadzie tylko zmieniac biegi przy wiekszych predkosciach obrotowych (zeby nie bylo szarpniec).
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 20-11-2007, 20:22   

Dlatego napisalem ze zakleje ten za..cenzura..bany obrotomierz Przekrojem albo go wyrwe i wstawie zegary od Syreny Bosto..tam nie bylo obrotomierza
A tak na powarznie to udalo mi sie upic mojego majstra z Servisu i powiedzial mi ze te silniki uwielbiaja wysokie obroty
No i po temacie...zebym tylko nie musial ogladac tej wskazowki na 5,200..bo silnik rzeczywiscie robi to ze swoboda
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2007, 20:53   

OLV napisał/a:
upic mojego majstra z Servisu i powiedzial mi ze te silniki uwielbiaja wysokie obroty

tylko pamietaj, ze te silniki wowczas uwielbiaja cos jeszcze... - etylinke w duuuzych ilosciach :)
Jak tak pojezdze czasem, to wskazowka paliwomierza jeszcze przez pare minut pozniej sie sila rozpedu obraca zanim wroci do opadania swobodnego :wink:
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 21-11-2007, 10:04   

tak naprawde zawsze przyspieszamy momentem obrotowym. dobra elastycznosc dopiero przy 5krpm w tym samochodzie to raczej efekt psychologiczny - po prostu auto wyje i przy danym biegu mamy wysoka predkosc (wysoka moc = wysoka predkosc, przecietna osobowka do jazdy 100km/h na pokonanie wszystkich oporow, czyli newtona, opon i wiatru potrzebuje okolo 25KM), wiec myslimy ze i dobrze przyspiesza. w 4g63 w miare plaska krzywa przebiegu momentu zapewnia rownomierne przyspieszanie w calym zakresie obrotow. co innego np. taka astra 1.4 16V, 90KM, ktora chyba do 4krpm momentu nie ma prawie wcale, a dopiero potem rzeczywiscie czuc ze zrywa (w porownaniu do nizszych predkosci obrotowych, a nie do innych samochodow ;) ). EA5 ma ponad 200Nm w zakresie okolo 1500-5000rpm i to tez sie juz czuje od dolu. delikatny pomruk, a auto calkeim milo ciagnie.

pozdr
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 21-11-2007, 10:31   

Simones napisał/a:
tylko pamietaj, ze te silniki wowczas uwielbiaja cos jeszcze... - etylinke w duuuzych ilosciach :)

ajaj tylko nie lej do niego etylinki!!!!!!!!!!!! Załatwisz KATA ;)
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-11-2007, 13:10   

swees napisał/a:
tak naprawde zawsze przyspieszamy momentem obrotowym. dobra elastycznosc dopiero przy 5krpm w tym samochodzie to raczej efekt psychologiczny - po prostu auto wyje i przy danym biegu mamy wysoka predkosc (wysoka moc = wysoka predkosc, przecietna osobowka do jazdy 100km/h na pokonanie wszystkich oporow, czyli newtona, opon i wiatru potrzebuje okolo 25KM), wiec myslimy ze i dobrze przyspiesza. w 4g63 w miare plaska krzywa przebiegu momentu zapewnia rownomierne przyspieszanie w calym zakresie obrotow. co innego np. taka astra 1.4 16V, 90KM, ktora chyba do 4krpm momentu nie ma prawie wcale, a dopiero potem rzeczywiscie czuc ze zrywa (w porownaniu do nizszych predkosci obrotowych, a nie do innych samochodow ;) ). EA5 ma ponad 200Nm w zakresie okolo 1500-5000rpm i to tez sie juz czuje od dolu. delikatny pomruk, a auto calkeim milo ciagnie.


Zgadzam sie w 100%
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.