[EA2A/W 2.0] Wykres przebiegu mocy i momentu obrotowego |
Autor |
Wiadomość |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2007, 21:19 [EA2A/W 2.0] Wykres przebiegu mocy i momentu obrotowego
|
|
|
Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie, proszony o ujawnienie tej informacji w trybie przyspieszonym (najlepiej na wczoraj)
podziekowal |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 20-11-2007, 00:28
|
|
|
pogladowka, z polskiego katalogu EA.
pozdr
 |
|
|
|
 |
OLV
Forumowicz MitsuManiak

Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 117 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 20-11-2007, 01:29
|
|
|
Jak to odczytac ? |
|
|
|
 |
kc [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2007, 02:21
|
|
|
to bardziej brazowe to krzywa mocy, a to bardziej niebieskie to krzywa momentu obrotowego. spotykaja sie przy ok 4 krpm i od tych obrotow autko zaczyna ladnie przyspieszac by przy ok 5,5 - 6 krpm osiagnelo swoja maksymalna moc 100 kw, czyli mniej wiecej x 1,36 stad 136 koni podawanych przez katalog. |
|
|
|
 |
OLV
Forumowicz MitsuManiak

Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 117 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 20-11-2007, 08:25
|
|
|
To by sie zgadzało
Ale i tak mam blokade w kostce jak widze na obrotomierzu 5 tys.Jakos nie moge sie nauczyc tym jezdzic
Chyba zakleje zegar obrotów Przekrojem i pojeżdżę na instynkt |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-11-2007, 10:12
|
|
|
A ja bym powiedział ze autko najlepij przyspiesza gdzie spotyka sie nawiekszy maksymalny moment i nawieksza moc... czyli jakieś 5 tyś obr.. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2007, 12:12
|
|
|
Marcino napisał/a: | A ja bym powiedział ze autko najlepij przyspiesza gdzie spotyka sie nawiekszy maksymalny moment i nawieksza moc... czyli jakieś 5 tyś obr.. |
Chyba nie zawsze, powyzej ~ 100km/h moc jest coraz bardziej potrzebna w stosunku do momentu obrotowego, ale ponizej tej predkosci, glownie przyspieszamy momentem obrotowym, wiec lepiej zmieniac biegi biorac pod uwage jedynie m.o. |
|
|
|
 |
OLV
Forumowicz MitsuManiak

Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 117 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 20-11-2007, 13:46
|
|
|
I tak nie zmienia to faktu ze trzeba nauczyc sie jezdzic autem ktore budzi sie po 4 tys. obrotow
Ale to nic..mialem okazje pare dni temu pojeżdzic nowym Lancerem
Mitsubishi Lancer Kombi 2.0 Intense mial 2,5 tys przebiegu
tam wogole na obrotomierzu w najwyzszej pozycji zegara ( na 12-stej ) jest juz 5 tys.
Mimo ze to automat czy semi automat to ponizej tej 5-tki poprostu spi a tez ma silnik 2 litry |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 20-11-2007, 17:17
|
|
|
Co nie zmiania faktu ze jednak EA2X powinno mieć wiekszy moment na dole.... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2007, 17:50
|
|
|
OLV napisał/a: | Co nie zmiania faktu ze jednak EA2X powinno mieć wiekszy moment na dole.... |
no szczegolnie EA2W, a nauczyc to sie trzeba, ale w zasadzie tylko zmieniac biegi przy wiekszych predkosciach obrotowych (zeby nie bylo szarpniec). |
|
|
|
 |
OLV
Forumowicz MitsuManiak

Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 117 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 20-11-2007, 20:22
|
|
|
Dlatego napisalem ze zakleje ten za..cenzura..bany obrotomierz Przekrojem albo go wyrwe i wstawie zegary od Syreny Bosto..tam nie bylo obrotomierza
A tak na powarznie to udalo mi sie upic mojego majstra z Servisu i powiedzial mi ze te silniki uwielbiaja wysokie obroty
No i po temacie...zebym tylko nie musial ogladac tej wskazowki na 5,200..bo silnik rzeczywiscie robi to ze swoboda |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2007, 20:53
|
|
|
OLV napisał/a: | upic mojego majstra z Servisu i powiedzial mi ze te silniki uwielbiaja wysokie obroty |
tylko pamietaj, ze te silniki wowczas uwielbiaja cos jeszcze... - etylinke w duuuzych ilosciach
Jak tak pojezdze czasem, to wskazowka paliwomierza jeszcze przez pare minut pozniej sie sila rozpedu obraca zanim wroci do opadania swobodnego |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 21-11-2007, 10:04
|
|
|
tak naprawde zawsze przyspieszamy momentem obrotowym. dobra elastycznosc dopiero przy 5krpm w tym samochodzie to raczej efekt psychologiczny - po prostu auto wyje i przy danym biegu mamy wysoka predkosc (wysoka moc = wysoka predkosc, przecietna osobowka do jazdy 100km/h na pokonanie wszystkich oporow, czyli newtona, opon i wiatru potrzebuje okolo 25KM), wiec myslimy ze i dobrze przyspiesza. w 4g63 w miare plaska krzywa przebiegu momentu zapewnia rownomierne przyspieszanie w calym zakresie obrotow. co innego np. taka astra 1.4 16V, 90KM, ktora chyba do 4krpm momentu nie ma prawie wcale, a dopiero potem rzeczywiscie czuc ze zrywa (w porownaniu do nizszych predkosci obrotowych, a nie do innych samochodow ). EA5 ma ponad 200Nm w zakresie okolo 1500-5000rpm i to tez sie juz czuje od dolu. delikatny pomruk, a auto calkeim milo ciagnie.
pozdr |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 21-11-2007, 10:31
|
|
|
Simones napisał/a: | tylko pamietaj, ze te silniki wowczas uwielbiaja cos jeszcze... - etylinke w duuuzych ilosciach |
ajaj tylko nie lej do niego etylinki!!!!!!!!!!!! Załatwisz KATA |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-11-2007, 13:10
|
|
|
swees napisał/a: | tak naprawde zawsze przyspieszamy momentem obrotowym. dobra elastycznosc dopiero przy 5krpm w tym samochodzie to raczej efekt psychologiczny - po prostu auto wyje i przy danym biegu mamy wysoka predkosc (wysoka moc = wysoka predkosc, przecietna osobowka do jazdy 100km/h na pokonanie wszystkich oporow, czyli newtona, opon i wiatru potrzebuje okolo 25KM), wiec myslimy ze i dobrze przyspiesza. w 4g63 w miare plaska krzywa przebiegu momentu zapewnia rownomierne przyspieszanie w calym zakresie obrotow. co innego np. taka astra 1.4 16V, 90KM, ktora chyba do 4krpm momentu nie ma prawie wcale, a dopiero potem rzeczywiscie czuc ze zrywa (w porownaniu do nizszych predkosci obrotowych, a nie do innych samochodow ). EA5 ma ponad 200Nm w zakresie okolo 1500-5000rpm i to tez sie juz czuje od dolu. delikatny pomruk, a auto calkeim milo ciagnie. |
Zgadzam sie w 100% |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|