Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9 TD] Podczas jazdy nagla zmiana pracy silnika
Autor Wiadomość
vril
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2009, 13:43   [Cari 1.9 TD] Podczas jazdy nagla zmiana pracy silnika

Witam
Dziś podczas jazdy a właściwie postoju w kolejce na światłach nagle silnik zmienił
pracę na strasznie twardą i jak by stracił moc,dodatkowo zauważyłem spadek temperatury
silnika .Po dojechaniu do domu podniosłem maskę i zauważyłem poszarpany pasek
rozrządu i duże ubytki .Czy jest możliwe że pasek przeskoczył o ząbek czy dwa i przez to takie
objawy .
 
 
stachons 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Proszowice
Wysłany: 15-10-2009, 13:50   

Jest to możliwe i to pewnie o jeden ząbek, bo po 2 raczej by nie zapalił. Lepiej zmień pasek i znajdź przyczynę poszarpania starego. A najlepiej nie uruchamiaj silnika.
 
 
vril
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2009, 16:35   

Dodam że na tych objwach przejechałem jeszcze z 10 km (do domu).
Po rozmowie z znajomym mechanikiem powiedział mi że na bank trzeba będzie zwalić głowicę i wymienić zawory .
Prawda czy chce mnie naciągnąć ?
 
 
grzeniomanu 
Mitsumaniak

Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 50
Skąd: Chełm
Wysłany: 15-10-2009, 16:39   

Jak przejechałeś 10 km to mogło trochę bić po zaworach ale najpierw wymień pasek ustaw rozrząd i zobacz jak będzie pracował silnik.. bo w sumie mój znajomy zrobił z 5 tys km z przestawionym rozrządem za nim się zorientował że jest nie tak i przestawił go na swoje miejsce wg znaków i jeździ do dziś
 
 
stachons 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Proszowice
Wysłany: 15-10-2009, 17:45   

Ja bym spróbował ustawić rozrząd i zobaczyć wtedy. Dodatkowo np. zmierzyć kompresję. Nie wydaje mi się że dał byś radę jechać, gdyby już tłoki waliły po zaworach (choćby minimalnie), nawet nie dlatego, że mogło by je pokrzywić, ale przez samą zmianę faz rozrządu silnik nie dałby rady pracować.
 
 
grzeniomanu 
Mitsumaniak

Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 50
Skąd: Chełm
Wysłany: 15-10-2009, 17:52   

Może nie tyle co by je krzywiło tylko wyrabiało gniazda zaworowe. A zmiana faz rozrządu przy tak małej zbieżności jest mało odczuwalna w spadku mocy ale przy dłuższej jeździe to dla silnika dobre by nie było.
 
 
stachons 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Proszowice
Wysłany: 15-10-2009, 18:46   

Jeżeli już dotknęło by zaworów, uwierz, że zmiana faz byłaby wielka. Wałek rozrządu kręci się 2 razy wolniej niż korbowy, więc przestawienie choćby o 5 stopni na pasku, to 10 stopni na rozrządzie
 
 
vril
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2009, 10:16   

Dobra panowie wielki dzięki .Postaram się przekabacić mojego mechanika tylko
do ustawienia rozrządu i wymiany paska i wtedy zobaczymy .
Martwią mnie tylko dwie rzeczy :
Dlaczego tak nagle spadła temperatura płynu i co powoduje siepanie paska .
To już trzeci pasek w ciągu 2 lat .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-10-2009, 11:12   

to jak to jest - w tych dieslach widac pasek rozrzadu bez zdejmowania jego obudowy?
czy moze poszarpany masz pasek od osprzetu (alternator, wspomaganie, klimatyzacja itp.)???
jesli ten drugi to na 99% pada kolo pasowe (w srodku jest guma, ktora zaczyna puszczac i kolo ma bicie) - to norma we francuzach dieslach
 
 
vril
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2009, 11:21   

Dzięki :)
A które koło -na wale ?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 16-10-2009, 12:41   

na wale napędzające pasek klinowy jest przedzielone podkładka gumową i ona puszcza .
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2009, 22:06   

Krzyzak, pomyliłeś paski. Mowa tutaj od pasku rozrządu.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 16-10-2009, 23:08   

Piwor napisał/a:
Krzyzak, pomyliłeś paski. Mowa tutaj od pasku rozrządu.


W sumie to nie wiadomo o jaki pasek chdzi tak jak napisał vril
vril napisał/a:
Po dojechaniu do domu podniosłem maskę i zauważyłem poszarpany pasek
rozrządu i duże ubytki


I tu jest kilka możliwości:

1 podniósł maskę i swoim przeszywającym wzrokiem zobaczył pasek rozrządu przez obudowę.
2 podniósł maskę i zobaczył pasek który wydawał mu się że jest paskiem rozrządu a w rzeczywistości jest innym paskiem.
3. podniósl maskę i zobaczył szkody między innymi obudowa rozrządu a potem ujrzał postrzępiony pasek.

itp
 
 
 
vril
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2009, 09:12   

Złośliwce :)

Dobra z mojej nie wiedzy napisałem o pasku rozrządu ale to był pasek posiepany o napędzania alternatora klimy i tp: nie wiedziałem że są dwa paski
Zaczyna my od nowa :)
Co mogło spowodować zmianę pracy silnika nie zdejmując obudowy (w poniedziałek jadę
do mechanika)
Co w takim razie siepie ten pasek od alternatora ?

Przepraszam za zamieszanie :)
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 17-10-2009, 12:01   

Mogło się wiele stać

1 pasek wieloklinowi wkręcił się w pasek rozrządu a ten przestawił się o ząbek co spowodowało twardą prace silnika
2 pasek wieloklinowi wkręcił się w rozrząd a ten przestawił się o parę zębów co spowodowało że zawory waliły w tłoki.
3 postrzępił sie pasek wieloklin owy i nie napędzał pompy co spowodowało przegrzanie silnika.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.