Wymiana płynu chłodniczego.(1.8 GDI) |
Autor |
Wiadomość |
Maniek1969
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2004 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 37 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-09-2008, 14:53 Wymiana płynu chłodniczego.(1.8 GDI)
|
|
|
Witam.Chcę wymienić płyn w układzie chłodzenia (chłodnicy?).W szukaczu wpisywałem wszystkie możliwe słowa typu łyn,chłodnica,wymiana,zawór itp i nic.Może coś przeoczyłem,a może to takie proste że nikt tego nie opisuje ?Chciałbym żeby ten płyn spuścić z całego układu i wymienić na nowy.Moja Carisma to 1.8 GDI po 2000 roku.Proszę o jakies porady .Pozdrawiam |
_________________ Maniek
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 24-09-2008, 17:59
|
|
|
Przy wymianie wlałem płyn "KULER" i mówili mi jeszcze że bardzo dobry jest koncentrat "PRESTON" |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
selerson
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 52 Skąd: Zelów
|
Wysłany: 24-09-2008, 18:20
|
|
|
Ile wchodzi litrów płynu do całe go układu chłodzącego w Cari 1.9TD? |
|
|
|
 |
aresh76
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16V 90 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 12 Skąd: Żary
|
Wysłany: 24-09-2008, 19:21
|
|
|
Według mojej wiedzy 6,0 L bez względu na silnik
Tak jest w instrukcji |
|
|
|
 |
Maniek1969
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2004 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 37 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-09-2008, 19:35
|
|
|
OK,ale nie chodzi mi o to ile ma byc płynu lecz jak go spuścic z układu |
_________________ Maniek
 |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2008, 19:42
|
|
|
Maniek1969, odkręć wąż ten gruby czarny na dole chłodnicy po prawej stronie(,będzie zapewne ściśnięty opaską) i to wszystko. PŁYN STARY NIE NA ZIEMMMMM.
[ Dodano: 24-09-2008, 19:43 ]
Maniek1969, ODKRĘĆ JESZCZE KOREK OD CHŁODNICY. |
|
|
|
 |
sslay [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2008, 19:55
|
|
|
co z odpowietrzaniem?czy ten układ się odpowietrza i jak? |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 24-09-2008, 20:12
|
|
|
Jak odkręcisz korek spustowy na dole chłodnicy to też odkręć ten gdzie wlewasz płyn i pościskaj czarny wąż. Z tego co wiem raczej całego starego płynu nie uda się spuścić, można wlać wode polatać trosze- spuścić i wlać ostateczny płyn, jak coś zostanie nie powinno mieć wpływu na obieg w zimie
[ Dodano: 24-09-2008, 20:14 ]
Aha co do odpowietrzenia jak już bedziesz miał ten nowy płyn odkręć korek wlewu płynu i odpal silnik jak pochodzi to powylatają górą bombelki jak przestanie bombelić zakręć |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 24-09-2008, 21:08
|
|
|
co do odpowietrzania to sama sie odpowietrzy więc nie musisz nic robic pod tym kątem, poprostu zalej płyn, niech pochodzi troszke i ewentualnie dolej jeszcze jak sie zrobiło miejsce |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2008, 21:24
|
|
|
na te( bomeliki) to jest zbiornik wyrównawczy po prawej stronie chłodnicy(tam też należy uzupełnić płyn) |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 24-09-2008, 21:30
|
|
|
racja orzech tam też uzupełniałem
[ Dodano: 24-09-2008, 21:32 ]
aha z niego też warto stary płyn usunąć |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 26-09-2008, 20:15
|
|
|
Zejdzie wszystko ale trzeba zrobić jedna rzecz.Jest jeszcze śruba stożkowa w bloku silnika, którą należy odkręcić.Patrząc od przodu pod taką ukośną rurką.Normalnie jej nie widać ale po zdjęciu osłony kolektora(tej blachy) i osłon plastikowych od spodu (jeśli je masz) można ją namierzyć.Nie wiem jak u Was ale u mnie trzpień jej był pomalowany na biało jak i kropki na wężach gumowych.
Po opróżnieniu układu zamknąć od dołu nalewać do pokazania się płynu w bloku, wkręcić śrubę( dostęp tragiczny ale możliwy) i napełnić do przelania w chłodnicy.
Ja swój zbiorniczek zdemontowałem i umyłem przed napełnieniem.Było dużo osadu na dnie.
P.S.
Pozwolę sobie zacytować mail od studenta:
Cytat: | Patrząc na silnik idąc od prawej masz:
główne wejście dla płynu z termostatem (jest tam taka żółta naklejka i śrubka z góry) ale to namierzyłeś bez problemu.
Idąc w lewo masz kolektor i osłonę
Potem masz taką aluminiową rórkę idącą delikatnie pod kątem.
Ta śrubka jest za tą rurką i ma taki dziwny wymiar (chyba kwadrat 12mm)
A dodatkowo jest kranik na samym spodzie chłodnicy z lewej strony widać go od dołu przez taki mały otwór (3cm) wycięty w osołnie silnika prawie przy samym zderzaku. |
|
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 26-09-2008, 21:15
|
|
|
Ja się podepnę z innym pytaniem, ale związanym. Czy przy wymianie głowicy płyn chłodzący trzeba spuścić z układu czy nie?
Pytam bo jak niektórzy może pamiętają miałem problem z głowicą i się zastanawiam czy mam w miarę świeży płyn chłodniczy, czy też on nie był wtedy zmieniony. |
|
|
|
 |
kulson84
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 04-11-2008, 06:35 płyn do chłodnicy
|
|
|
Witam. Mam ten sam problem co Maniek1969, chciałbym sam spuścić wodę z chłodnicy i wlać płyn na zimę tylko że ja mam Carismę 1,8 GDI 98r. czy robi się to identycznie jak w modelu z 2000r.?? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
strazak [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2008, 10:23
|
|
|
podłączę się pod temat....własnie jestem po zabiegu odpowietrzania.....a było to tak :
pewnego dnia rano cari przestała wogóle grzać...a na dworku zimnota straszna była , więc od razu to poxczułem .macha w górę i stwierdziłem że w zbiorniczku wyr. nie ma płynu , kupiłem butelkę wody destylowanej dolałem i o dziwo zaczęło gzrzać , ale na 32 st. mniej więcej tak jak na 24st. szału nie było. Czekała mnie dłuzsza wycieczka więc stwierdziłem ze wszystko musi grać na 100% .Popatrzeliśmy z kumplami.....i okazało się że wąż doprawadzający płyn do nagrzewnicy jest gorący a odprowadz. zimny...czyli po prostu z powodu małej ilości płynu siorbnął powietrza. Odpowietrzyłem go poprzez zdjęcie po prostu węża odprowadzającego z nagzewnicy , a wcześniej zapobiegawczo przepłukałem nagrzewnicę , na szczęście drożna.....teraz grzeje jak złoto.....wniosek z tego że należy bezwzgl. pilnować stanu płynu...pozdro |
|
|
|
 |
|