 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E33A 2.0] Jak oszukac komputerek |
Autor |
Wiadomość |
piwo8 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2008, 18:03 [E33A 2.0] Jak oszukac komputerek
|
|
|
Witam, mam pytanie do wszystkich ktorzy cos wiedzom, bawiom sie lub bawili sie w takie rzeczy z autami na wtrysku i z komputerem, interesuja mnie takie rzeczy od czego sa np. czujnik polozenia przepustnicy i czy ma on wplyw na podawanie powietrza? bo wiem ze to jest wszystko powiazane z tego co patrzalem na schematy(chodzi o silnik 2.0 DOHC)czujnik pol. przepustnicy,czujnik temp silnika, przeplywomierz,czujnik temp. powietrza, co jeszcze ma wplyw mieszanki, patrze na schematy ale gmatwam sie w tym,bo to tylko tak prosto wyglada ,otoz chcialbym podac sobie wiecej powietrza do mieszanki, ale nie zwiekszajac ilosci paliwa,oraz zeby komputer nie mial mi tego za zle;) kazde sprwadzone informacje mile widziane dzieki! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-10-2008, 18:12
|
|
|
Pewnie i mozna to zrobić. Wystarczy znać wartości napięć, oporów, tylko czemu Ty chcesz poprawiać japońskich inzynierów? |
|
|
|
 |
piwo8 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2008, 18:26
|
|
|
Owczar napisał/a: | Pewnie i mozna to zrobić. Wystarczy znać wartości napięć, oporów, tylko czemu Ty chcesz poprawiać japońskich inzynierów? | NIe chce poprawiac japonskich inzynierow, chce troche dotlenic swojeauto bo cos nie idze dlawi go jakby wydech byl zatkany, wogole jak sie ostatnio przejechalem fordem 1.8 8zaworowym to stwierdzilem ze moje 2.0 dohc wogole nie jedzie, ale pali: sonda dobra, czujnik pol przep. ustawialem jak w instrukcji przeplywka dobra bylem na kompie w mitsubishi, a jedyne co mam zje... to slniczek krokowy, i wymienialem kompa w wozie bo poprzedni cos szwankowal, ale kompa mam z 2.0 dohc takze wszystko gitara, mysle ze jak mu dam zastrzyk swierzego pow. to pojdzie troche ten moj zdechlaczek;), ogolnie to chcialbym wiedziec z wlasnej ciekawosci czy ktos juz cos takiego robil. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11168 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-10-2008, 22:29
|
|
|
Na początek sprawdż ciśnienia w cylindrach,i czy kat nie jest zabity.
Możliwe że wtryski nie pracują należycie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-10-2008, 11:47
|
|
|
sam nie wierzę co napisałeś piwo8. Skąd te pomysły? Witki opadają...
Przede wszystkim zostaw powietrze w spokoju. Jeżeli już to możesz sprawdzić przepływomierz. Powietrze trafia tam gdzie ma trafić i bez Twojego udziału.
1. Jeżeli komputer nie wykazał błędu - sprawdź podstawowe parametry silnika (ciśnienie, analiza spalin)
2. wymiana ecu bez sprawdzenia kondensatorów (wymiana obligatoryjna) to jeden z podstawowych błędów
3. zastanawiam się czy ecu odpowiada rocznikowi pojazdu
4. czy jesteś w stanie sprawdzić pompę paliwa, węże podciśnieniowe, itp.?
5. zakładam wymienione filtry : powietrza, paliwa, przewody, itp.
Myśląc o powietrzu odwróć teorię o 180 stopni - nie szukaj dodatkowego powietrza, szukaj paliwa które nie dociera do komory spalania. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-10-2008, 19:08
|
|
|
Zgadzam się z Serkiem, sprawdź ogólny stan silnika. Poza tym nie ma co porównywać go do jakiegoś forda, jeśli chcesz do czegoś odnieść jego osiągi to tylko do takiego samego Galanta. |
|
|
|
 |
piwo8 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2008, 19:30
|
|
|
Serek napisał/a: | :shock: sam nie wierzę co napisałeś piwo8. Skąd te pomysły? Witki opadają...
Przede wszystkim zostaw powietrze w spokoju. Jeżeli już to możesz sprawdzić przepływomierz. Powietrze trafia tam gdzie ma trafić i bez Twojego udziału.
1. Jeżeli komputer nie wykazał błędu - sprawdź podstawowe parametry silnika (ciśnienie, analiza spalin)
2. wymiana ecu bez sprawdzenia kondensatorów (wymiana obligatoryjna) to jeden z podstawowych błędów
3. zastanawiam się czy ecu odpowiada rocznikowi pojazdu
4. czy jesteś w stanie sprawdzić pompę paliwa, węże podciśnieniowe, itp.?
5. zakładam wymienione filtry : powietrza, paliwa, przewody, itp.
Myśląc o powietrzu odwróć teorię o 180 stopni - nie szukaj dodatkowego powietrza, szukaj paliwa które nie dociera do komory spalania. |
Tak zgadzam sie z wami panowie wlasnie jestem na etapie wymiany wyziewu srodkowego w misku, zamist kata wstawilem strumiennice, kat wygladal na calkiem calkiem i cholender wie czy nie ma resztek poprzedniego w moim ukladzie wydechowym, odnosnie paliwa to ono dociera i to calkiem dobrze bo spala okolo 12-15l np 35l gazu na 300km przy jezdzie w cyklu mieszanym,gaz ma sekwencje a benzyny pije tyle samo, mysle ze powinien palic troszke mniej, ostatnio co wymienialem to czujnik polozenia przepustnicy ktory wyszedl jako blad na kompie w serwisie, lecz jak sie okazalo to byl komputer a nie ten czujnik, ale tak juz zostal wymieniony(opornosc wskazuje plynnie taka jaka ma wskazywac i ustawiony jest tez poprawnie jesli chodzi o dzialanie czyli 0,48-0,52V. tak dla wiadomosci komputer ktory wsadzilem to: E2T34575, a Auto to Galant 1993 Lipiec, 2.0 DOHC w budzie E33 z pneumatycznym zawieszeniem(tak nawiasem mysle ze to magnetyczno pneumatyczne) co myslicie o tym ECU? |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-10-2008, 23:31
|
|
|
Ecu? Po numerze nic nie powiem. Kto był dawcą i jaki rocznik?
Poza tym...ehhh...strumienica, gaz...i co ty mu jeszcze zrobiłeś temu misiu ?
Podążasz prostą drogą do zagłady Galanta. Wiem co mówię, robiłem to samo.
1. resztki w układzie wydechowym - brak (kat. jest za plecionką)
2. czytając kolejne posty zaczynam zatracać sens tego tematu. O co wogóle tu chodzi? |
_________________
 |
|
|
|
 |
piwo8 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2008, 18:05
|
|
|
Serek napisał/a: | Ecu? Po numerze nic nie powiem. Kto był dawcą i jaki rocznik?
Poza tym...ehhh...strumienica, gaz...i co ty mu jeszcze zrobiłeś temu misiu ?
Podążasz prostą drogą do zagłady Galanta. Wiem co mówię, robiłem to samo.
1. resztki w układzie wydechowym - brak (kat. jest za plecionką)
2. czytając kolejne posty zaczynam zatracać sens tego tematu. O co wogóle tu chodzi? |
skad mam wiedziec kto byl dawca i jaki rocznik tego ECU, jak nie wiem czy te 2 ecu co mam sa wogole z tego auta? Poza tym... ehhh... strumiennica(wiadomo po co) gaz, zeby byl troszke ekonomiczniejszy,bo noge mam cieżką, i nie zalezy mi zeby przejechal pol miliona, chce zeby chodzil jak na 106kW przystalo,hmm. zastanawia mnie tez to ze (nie zawsze) ale przewaznie wieczorami jak jest chlodniej auto idzie lepiej czuc ze jest odrobine mocniejszy...
A ten temat nie zostal zalozony zeby opowiadac co ja zrobilem mojemu ,,misiowi'' tylko po to zeby ktos mogl napisac i pochwalic sie co zrobil w swoim galancie DOHC zeby go dotlenic odblokowac i poprawic osiagi
ps. prosze tylko o udzielanie madrych przemyslanych rad i wnoszenie ciekawych pomysłow, a nie zaprzeczen i tekstów prowadzacych do nikąd.Dziekuje. |
|
|
|
 |
|
|