 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Pinin]Blokada mostu |
Autor |
Wiadomość |
jendrol
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 3 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 02-12-2008, 21:50 [Pinin]Blokada mostu
|
|
|
Witam wszystkich
Pytanie jak temacie,czy pinin 2.0 występował z blokadą tylnego mostu ?Słyszałem,że tylko otwarty dyfer lub ewentualnie z torsenem w opcji.Czy jakaś firma produkuje blokady do tego autka ??
Dzięki za odpowiedz
pozdrawiam jendrol |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2008, 22:14
|
|
|
Jeśli już to w tylnym moście LSD?
Pytaj Gene, miał Pinina |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-12-2008, 08:50
|
|
|
Jendrol witaj ponownie.
Pajero Pinin nie wystepowal z blokada tylnego mostu a przynajmniej ja nie widzialem takiego auta. Z tylu bylo instalowane zawieszenie typu multi-link oparte na sprezynach. Moim zdaniem nie bylo nawet klasycznego LSD. Zaadoptowano do wersji z 2-litrowym GDI skrzynie rozdzielcza SS4-i ze sprzeglem wiskotycznym to dawalo mozliwosc decydowania przez kierowce kiedy i jaki naped zalaczyc a przede wszystkim pozwalalo na uzywanie reduktora, ktory o polowe zwiekszal moment.
Co do niefabrycznej blokady tez raczej bedzie problem. Byc moze ARB produkowala cos do tego modelu ale szanse na to sa nikle. Pinin nigdy nie zyskla popularnosci i nie przypuszczam aby ktorys z australijskich czy amerykanskich koncernow off-road'owych zainteresowal sie powaznie tym modelem. Nawet Mitsubishi reklamowalo to auto haslem "Terenowy duch... miejski styl". Zawracano uwage na zalety estetyczne i smaczki stylistyczne. Choc Pinin posiadal cechy auta terenowego bardziej lansowano go jako auto do miasta. Chyba tylko raz w zyciu widzialem przygotowanego Pinina do jazdy w terenie. Wygladal bardzo bojowo ale czy wyglad przekladal sie na dzielnosc tego nie wiem.
Ja swoim 1.8 w lekki teren czasami jezdzilem a mialem tylko staly naped 50:50. W zimie tez dawal rade, szczegolnie na dobrych oponach.
p.s. na pw poszly namiary
[ Dodano: 03-12-2008, 10:29 ]
bartek2800 napisał/a: | Jeśli już to w tylnym moście LSD? |
racja chyba wystepowal uklad nazywany <Helical LSD> |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2008, 13:56
|
|
|
Niewiem jak jest w Pininie, ale do myślenia dało mi to że torsen nie może być montowany w tylnym moście
dlatego wpadłem na pomysł z LSD
P.S co to Helical LSD |
|
|
|
 |
jendrol
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 3 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 04-12-2008, 22:27
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | ale do myślenia dało mi to że torsen nie może być montowany w tylnym moście |
A niby dlaczego ??Torsen jest jakby nie było rodzajem LSD,tylko nowszym jego rozwiązaniem....tzn zamiast tarczek jest zestaw specjalnych trybików,które to w przypadku uślizgu jednego koła zaczynają się blokować i tym samym przenosić moment na drugie koło.Torsen jest jednak z uwagi na budowe jest zdecydowanie trwalszy |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2008, 17:03
|
|
|
To co wiem o Torsenie to to, że ma właściwości samoblokujące się - robi za centralny dyfer. |
|
|
|
 |
|
|