Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Luz na drazku kierowniczym
Autor Wiadomość
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-09-2008, 14:22   Luz na drazku kierowniczym

Dzis cos stuknelo, zdjalem kolo poruszalem wszystkim, oprocz wiadomego lacznika stabilizatora do wymiany, przy szybkim ruszaniu kierownica wyszedl luz na drazku kierowniczym. Nie na koncowce, a na drazku jakby w maglownicy.
Moje pytanie dotyczy owego drazka - wiem ze mozna je kupic, ale co sie moze zepsuc w kawalku preta nagwintowanym z dwoch stron.

Pytam poniewaz nie wiem czy ma sie tam co zuzyc i mam go wymienic, czy odrazu musze sie zajac maglownica??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 07-09-2008, 12:55   

Matejko napisał/a:
co sie moze zepsuc w kawalku preta nagwintowanym z dwoch stron.
kurde nie umiem tego zaznaczyc na rysunku, ale ten drążek nie jest sztywny w całości. działa to na zasadzie przegubu i jest ruchomy. w koncówce z lewej strony, która wkrecasz w maglownice jest koliste gniazdo a w nim pracuje ten cały drążek. i w tym miejscu to sie wyrabia i powstaje luz. nie potrafie Ci tego inaczej wytłumaczyc, ale podobnie jest np.ze sworzniem wahacza.
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 07-09-2008, 13:04   

czyli ze spokojnie moge sprobowac od wymiany drazka bo ma w nim sie co wyrobic tak?
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 07-09-2008, 13:18   

ma co sie wyrobic w drązku ale i tak samo w maglownicy tuleje prowadzace listwe zębata tez mogą sie wyrobic. z tym ze drażek łatwiej jest sprawdzic i raczej stawiałbym jednak na niego.
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 07-09-2008, 21:32   

a jak go mozna sprawdzic ??:>
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2008, 22:02   

Matejko napisał/a:
a jak go mozna sprawdzic ??:>

proste. jeden kiwa kierownica, żeby były słyszalne bądź wyczuwalne owe stuki, a drugi reką bada wszelakie połaczenia w układzie kierowniczym, czyli wszystkie gałki, przeguby, itp.
Wcale nie musisz miec luzów na układzie kierowniczym.
A sprawdzałeś owe luzy na załączonym silniku?? przy wspomaganiu kierownicy sprawdza się luz w układzie kierowniczym tylko na załączonym silniku,
Pozdr.
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 07-09-2008, 22:11   

mozesz zsunąć tą gumową osłonę i poruszac drążkiem,wtedy bedziesz widzial czy są tam luzy(tzn w tym gniezdzie). najlepiej miec koncówke drążka wykręconą ze zwrotnicy bo mozesz nim wtedy wywijać na wszystkie strony. a jak chcesz to wykręć go całkiem i bedziesz miał wszystko na dłoni i lepiej bedzie mozna sie przyjzec. nawet dobre dojscie jest do tego takze powinno dobrze pójść
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 07-09-2008, 22:26   

no to robilem na odpalonym, tak mi podpada ten drazek, nie jest w sumie drogi a jak juz rozbiore to wymienie i tyle :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 07-09-2008, 23:23   

to ile kosztuje taki drążek? bo jeśli sie okaże ze stare stare dobre są to po co wymieniac.
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 08-09-2008, 09:40   

od 30zl do 90zl, najlepszy stosunek jakosc do ceny to za 50zl yamato
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
big_foot
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2008, 12:54   

Podepne się pod temat, bo pewnie jest mocno powiązany.

Jadąc na mocno nierównej nawieżchni, np. stara kostka brukowa w centrum miasta słyszę stukanie i jest ono na pewno z układu kierowniczego. Jakieś sugestie?
Mechanik, ktory jechał autem i rozbierał, żeby zoabczyć co i jak nie stwierdził nic. Przynajmniej nic nie sugerował. Mam również niewielki luz na kole, jakieś 1cm i codo tego stwierdzil jednoznacznie, że maglownica do regeneracji, ale czy to ona może tak dziwnie stukać???
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 08-09-2008, 13:25   

luz na kole 1cm to tylko i jedynie sworzen lub lozysko, zrob to a dopiero pozniej zajmij sie maglownica
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
big_foot
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2008, 13:42   

Luz jest wyczuwalny tylko na uruchomionym silniku, czyli jak wspomaganie działa. Niby to "fachowiec" rozbierał i stwierdzil maglownicę, ale skoro mówisz, ze to może być coś innego, to pojadę jeszcze w jakieś inne miejsce i zoabczę co powiedzą.

Jakas rada jeśli chodzi o te stuki? Bo one w sumie mnie bardziej martwią.
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 08-09-2008, 22:51   

Matejko napisał/a:
uz na kole 1cm to tylko i jedynie sworzen lub lozysko
to jeszcze zalezy w jakies płaszczyznie szarpiesz za koło- w pionie czy poziomie.
i zwróc jeszcze dokładnie uwage czy ciągnieciu za kolo nie obraca sie kierownica
 
 
 
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-09-2008, 12:35   

również mam problem i nie mogę go rozwiązać, nawet już tu pisałem ale bez zainteresowania. w mojej cari słyszalne są stuki w trakcie kręcenia kierownicą na postoju, przy włączonym oczywiście silniku, stuka w obie strony i tak jakby się coś naprężało i rozprężało, niezależnie od położenia kierownicy, już wszystko sprawdzałem i nie mogę zlokalizować. podejrzewałem te górne mocowania (łożyska) kolumny mcphersona albo maglownicę albo krzyżak na kolumnie, bo ma niewielki luz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.