Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jechałem, zgasł silnik, nie mogę odpalić...
Autor Wiadomość
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-11-2008, 15:16   Jechałem, zgasł silnik, nie mogę odpalić...

NO i moja nowa sigma zaczyna mnie wkurzac otoz jechalem i nagle zgasla i od tamtej pory nie chce mi odpalic, rozrusznik kreci ale nie odpala... raz na chwile mi odpalila ale pochodzila minute i zgasla od tamtej pory nic... poradzcie co mam sprawdzic, jakie sa najczestrze przyczyny?????????
_________________

Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-11-2008, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 23-11-2008, 16:37   

sprawdz czy nie przeskoczył pasek rozżądu ,sprawdz ciśnienie paliwa ,zobasz czy masz iskre na świecach ,napisz w jakich okolicznościach ci zgasła......
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-11-2008, 16:51   

okolicznosci: wyjechalem z podworka, przejechalem 100 metrow i zgasla, przepchnalem sigme na podworko, sprobowalem zapalic zapalila i po chwili zgasla i tyle nie moge zapalic.
Jak sprawdzic czy nie przeskoczyl pasek rozrzadu, jak sprawdzic cisnienie paliwa, chyba w domowych warunkach nie dam rady tego sprawdzic, tylko mechanik kur... same problemy juz po 2 tygodniu po zakupie podobala mi sie sigma ale powoli zaczyna mnie to wkur...

zaraz zejde na podworko i tak:
- sprawdze dioda bledy kompow zgodnie z tematem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=22855

aha odlanczalem klemy od akumulatora w celu wg mnie zresetowania komputerow, ale to nic nie dalo :( :(:(:(

pozdrawiam wszystkich
_________________

 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2008, 17:01   

sprawdź czy nie spadła ci guma z kolektora ssącego czyli od filtra która idzie do przepustnicy, gaz masz spróbuj zapalić przełączając tylko na gaz . przyczyn może być wiele
Napisz coś jeszcze jakiś szczegół który pomógłby znaleźć przyczynę
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-11-2008, 17:35   

syski napisał/a:
sprawdź czy nie spadła ci guma z kolektora ssącego czyli od filtra która idzie do przepustnicy, gaz masz spróbuj zapalić przełączając tylko na gaz . przyczyn może być wiele
Napisz coś jeszcze jakiś szczegół który pomógłby znaleźć przyczynę



sprawdziłem nic nie spadło, ciekawe jak zaprowadze do warsztatu to czy mechanicy będą wogóle wiedzieć o co chodzi
_________________

 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2008, 18:00   

Podstawą jest sczytanie błędów ecu za pomocą miernika lub diody z opornikiem i wtedy wiesz gdzie szukać. Bo przyczyn może być wiele, może głupio to zabrzmi a paliwo w baku masz? Czasem wskaźnik szwankuje. Jak masz gaz spróbuj przełączyć na gaz i palić czasem na benzynie nie pali a na gazie pali.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-11-2008, 18:27   

Rajek napisał/a:

Jak sprawdzic czy nie przeskoczyl pasek rozrzadu, jak sprawdzic cisnienie paliwa, chyba w domowych warunkach nie dam rady tego sprawdzic, tylko mechanik kur... same problemy juz po 2 tygodniu po zakupie podobala mi sie sigma ale powoli zaczyna mnie to wkur...


Znam ten ból - po wymianie koła pasowego zrobiłem 50 KM (PIEĆDZIESIĄT KM) i rozwaliło skrzynię - też miałem ochotę polać benzyną i podpalić. A na koło pasowe czekałem 4 MIESIĄCE - autem nacieszyłem się 4 dni. Ale po ciężkim okresie jakoś w końcu zza chmur wyszło słońce. Sczytaj błędy i sprawdź - być może też moduł zapłonowy albo cewki ale bez sczytania błędów to jak wróżenie z fusów.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-11-2008, 18:29   

syski napisał/a:
Podstawą jest sczytanie błędów ecu za pomocą miernika lub diody z opornikiem i wtedy wiesz gdzie szukać. Bo przyczyn może być wiele, może głupio to zabrzmi a paliwo w baku masz? Czasem wskaźnik szwankuje. Jak masz gaz spróbuj przełączyć na gaz i palić czasem na benzynie nie pali a na gazie pali.



paliwo jest, gaz jest nie pali z tego, tzn. nie mam opcji zapalic z gazu, mam dwie opcje odpalenia z benzyny, druga to odpalenie z benzyny i 3000 obrotow i przelancza sie na gaz (nie wiem czy jest jakis sposob odpalenia z samego gazu)

a co do diody to sprawdzalem ecu ale dioda milczy tzn sie nie zalapa, jakby komp nie mial produ (A GDZIE TEN KOMP ECU SIE ZNAJDUJE??? BYM GO WYMONTOWAL TO ZERKNAL).
_________________

 
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 23-11-2008, 18:39   

ciśnienia paliwa nie musisz mierzyć jako tako wystarczy,że odkręcisz przewód zasilania i zakręcisz rozrusznikiem jeśli paliwo leci to powinno być OK.Co do faz rozrządu to jeśli masz 24v to za bardzo ci nie pomoge ponieważ na pamnięć nie znam ustawienia a ja mam 12v (może koledzi ci podpowiedza).Albo sprawdz ciśnienie sprężania, jesli będzie ok to rozrząd masz OK.Masz gaz? JEST SPOSÓB NA ODPALENIE GO NA SAMYM GAZIE ALE NIE WIEM CZY SOBIE PORADZISZ (ALE TO NIE MOŻE BYĆINSTALACJA SEKWENCYJNA).Zdejmij przewód zasilający benzynowy,po to aby nie pracował silnik na 2 paliwach grozi to wybuchem.Na zawór gazowy podaj zasilanie (12v) najlepiej po zaplonie i prubuj go uruchomić ;jak cos to dzwoń604410588 troche sie znam na gazie. kolejne pytanie masz alarm z rozcięciem zaplonu lub pompy paliwa ????? :?: :?:
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-11-2008, 18:55   

GAZU NIE MAM SEKWENCYJNEGO, SPROBUJE GO Z SAMEGO GAZU ODPALIC, A CO DO ALARMU TO MAM CHYBA JAKIS STANDARDOWY TYCH SIGM, PODOBNO JAK JUZ PRACUJE NA GAZIE TO ODCINA POMPE PALIWA, MOJA PIERWSZA MYSL TO WLASNIE O JAKIMS ZABEZPIECZENIU ODCIECIA ZAPLONU, BO TA DIODA KOLO DIEROWNICY DZIWNIE SIE ZACHOWUJE , A JAK JUZ MAM TEN ZAPLON ODCIETY TO JAK GO ROZWALIC???

[ Dodano: 23-11-2008, 18:57 ]
I JESZCZE PYTANIE JAK MECHANIK PODLACZY SIGME POD JAKIS TAM SWOJ KOMP TO JUZ BEDZIE CO NIECO WIEDZIAL NIE?
_________________

 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2008, 19:04   

Niekoniecznie odcina ci pompę paliwa może odcinać tylko wtryski a pompa chodzi cały czas, tak jest przynajmniej u mnie a dioda od alarmu nie powinna świecić jak mruga tzn alarm jest uzbrojony i na gazie też nie odpali. a baterię w pilocie masz dobrą. miga ci w pilocie jak naciskasz guzik jeśli tak to ok. I idziesz w dobrą stronę z tym alarmem.
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 23-11-2008, 19:06   

MUSISZ ZNALEŻC CENTRALE ALARNU .PÓŻNIEJ W ZALEŻNISCI OD RODZAJU ALARMU I SPOSOBU PODŁĄCZENIA MUSISZ ZNALEŻĆ GDZIE NASTĄPIŁO EWENTUALNE ROZCIĘCIE . MOGLI ROZCIĄC INSTALACJE ZA POMOCY PRZEKAŻNIKA LUB ZA POMOCA SAMEJ CENTRALI ALARMU(NP.2 GRUBE CZARNE PRZEWODY)
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-11-2008, 19:18   

NAJGORSZE JEST ZE JUTRO MUSZE MIEC SPRAWNE AUTO, JAK NIE TO BEDZIE ZLE... NAJGORSZE JEST TO ZE SIGME MAM Z 10 DNI I BYLO OK, POPRZEDNI WLASCICIEL NIE MIAL Z NIA KLOPOTOW WIEM BO TO PRAKTYCZNIE SASIAD...I PRZYJACIEL, TO JA MAM TAKIEGO PECHA...
_________________

 
 
 
cubus89
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2008, 19:30   

to nie jest wina twojego aua. pamietaj to tylko urzadzenie a o te auta jak sie dba to sie odwdzieczaja... glowa do gory.
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23-11-2008, 20:24   

być może to jednak standardowa usterka w Sigmie-siadło ECU?Jeżeli nie ma prądu na świecach to może być to
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.