 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Regenerować czy kupić używaną skrzynię biegów - poradźcie |
Autor |
Wiadomość |
Lopek
Nowy Forumowicz Miłego dnia !
Auto: Mitsubishi Lancer GLi 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-03-2011, 15:52 Regenerować czy kupić używaną skrzynię biegów - poradźcie
|
|
|
Drodzy Forumowicze - poradźcie
Jestem w posiadaniu Lancerka GLi,1300,1995, kasta CB1A (sedan),który od pewnego czasu niedomaga. Nakręcone ma ~200 000 km ale od pewnego czasu słyszalny jest stukot delikatny w komorze silnika. Po wstępnej diagnostyce, również w Aso metodą eliminacji stwierdzono nieprawidłowe funkcjonowanie skrzyni biegów słyszalne zwłaszcza na wolnych obrotach i na 1 i 2 biegu. Poza tym biegi "wchodzą" normalnie i bez oporów.Podczas spuszczania oleju ze skrzyni stwierdzono obecność drobnych zanieczyszczeń, w tym opiłków. Co zatem z tym fantem zrobić? Regenerować czy kupić gdzieś używaną w rozsądnej cenie. Może ktoś z Forumowiczów posiada taką o symbolice F5M211 VRAE TB 5436. Nadmienię, że jestem do tego wozu przywiązany i jest on bardzo zadbany w myśl zasady - największe zużycie środków piorących na 100/km. Ma też swoje lata ale poza wymienioną awarią nie ma nic do zarzucenia pod względem mechaniki i normalnych elementów zużycia (wszystko wymieniane na bieżąco), więc trochę szkoda, aby w tym stanie skończył na złomowisku. Poradżcie coś? Pozdrawiam Lopek.[/code][/list] |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-03-2011, 08:37
|
|
|
Ja bym wymienił całą skrzynię na inną. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 25-03-2011, 04:19
|
|
|
Ja także.
Najlepiej jakbys trafił jeszcze na aucie, żeby nie kupować w ciemno
Patrz też na stan zewnętrzny - jak będziesz kupował przez internet to obowiązkowo dokładne zdjęcia obudowy.
Zauważyłem, że coś ostatnio handlarzom strasznie dużo części z rąk wypada albo takie mają zejście, że trzeba z kąta w kąt przerzucać... |
|
|
|
 |
maro275
Mitsumaniak noob
Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 151 Skąd: z domu
|
Wysłany: 02-04-2011, 22:10
|
|
|
kolego a co padło w tej skrzyni ? tryby się posypały ? czy jest głośna ? jak głośna to łozyska, u mnie była głośna to wymieniłem łożyska i jest super.. lecz ponad 500zł wyrzuciłem na to + robocizna mechanika ( dobrze, że znajomy to mniej skasował:p ) |
|
|
|
 |
Lopek
Nowy Forumowicz Miłego dnia !
Auto: Mitsubishi Lancer GLi 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-04-2011, 23:35
|
|
|
Maro,
Biegi wchodzą bez oporów, wszystkie, ale na "luzie i na 1 i 2 podczas jazdy wyraźnie jest słyszalne drobne tarcie ( nie wiem jak Ci to werbalnie opisać - takie szu przerwa szuszu przerwa). To mi i nie tylko mi wygląda na łożyska (oby tylko łożyska, gorzej jak ich osadzenie w korpusie skrzyni - wytarcie). Straszą mnie kosztami i po Twojej korespondencji jedynie się w tym utwierdziłem. Czy nie lepiej w tej sytuacji wymienić na używaną? Boję się, że remont tego detalu może być wyższy niż wartość całej bryki. Ale dzięki za poradę. Muszę się z tym wszystkim "przespać". Pozdrawiam i życzę bezpiecznego kręcenia kilometrów. Lopek |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
maro275
Mitsumaniak noob
Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 151 Skąd: z domu
|
Wysłany: 12-04-2011, 22:32
|
|
|
ja jak kupiłem auto to miało 255kkm skrzynia to na pewno oryginał bo łożyska zryte były i skrzynia WYŁA! , a wiadomo silnik zrywny to i na 1 i 2 ma niezłego "bucika" ma, ktoś mógł nie żałować auta i "sypał" ile fabryka dała dlatego na luzie na 1 i 2 słychać szum, skrzynię zalecałbym rozebrać i przejrzeć czy osadzenia są wybite, jak nie to za skrzynię sprawną - jeżeli kupisz z palącego auta np. jeszcze jeżdżącego rozbitka to ok - dasz ok 300-500, a nawet 1200 zł ! na gwarancji (była taka skrzynia na alle*ro.pl, ale wyjęta z auta i podobno łożyska wymienione i wszystkie simmeringi), ale w ciemno bałbym się kupić, ja dałem te 500 zł +robocizna ok 80 zł (po znajomości) i cieszę się, że wyremontowałem, bo wiem na czym jeżdżę!
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Lopek
Nowy Forumowicz Miłego dnia !
Auto: Mitsubishi Lancer GLi 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-06-2011, 22:22
|
|
|
Dzięki Wszystkim za porady. Ponieważ był klopot z nabyciem używanej skrzyni zdecydowałem sie na jej remont. Okazało się to dobrym posunięciem - tak myślę. Dobry warsztat, wymiana jednego łożyska - tego "słyszalnego", które dostałem na pamiątkę no i dobra cena - zamknąłem się w 450 zł. Przy okazji wymieniam komplet sprzęgła z łożyskiem i myślę, że lalunia powiezie mnie jeszcze przez ładne parę tysięcy kilometrów. Pozdrawiam wszystkich życzliwych Mitsumaniaków i dzięki za porady.
Lopek |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
|
|