Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Regenerować czy kupić używaną skrzynię biegów - poradźcie
Autor Wiadomość
Lopek 
Nowy Forumowicz
Miłego dnia !

Auto: Mitsubishi Lancer GLi 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Poznań
  Wysłany: 22-03-2011, 15:52   Regenerować czy kupić używaną skrzynię biegów - poradźcie

Drodzy Forumowicze - poradźcie
Jestem w posiadaniu Lancerka GLi,1300,1995, kasta CB1A (sedan),który od pewnego czasu niedomaga. Nakręcone ma ~200 000 km ale od pewnego czasu słyszalny jest stukot delikatny w komorze silnika. Po wstępnej diagnostyce, również w Aso metodą eliminacji stwierdzono nieprawidłowe funkcjonowanie skrzyni biegów słyszalne zwłaszcza na wolnych obrotach i na 1 i 2 biegu. Poza tym biegi "wchodzą" normalnie i bez oporów.Podczas spuszczania oleju ze skrzyni stwierdzono obecność drobnych zanieczyszczeń, w tym opiłków. Co zatem z tym fantem zrobić? Regenerować czy kupić gdzieś używaną w rozsądnej cenie. Może ktoś z Forumowiczów posiada taką o symbolice F5M211 VRAE TB 5436. Nadmienię, że jestem do tego wozu przywiązany i jest on bardzo zadbany w myśl zasady - największe zużycie środków piorących na 100/km. Ma też swoje lata ale poza wymienioną awarią nie ma nic do zarzucenia pod względem mechaniki i normalnych elementów zużycia (wszystko wymieniane na bieżąco), więc trochę szkoda, aby w tym stanie skończył na złomowisku. Poradżcie coś? Pozdrawiam Lopek.[/code][/list]
_________________
Maciej
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-03-2011, 08:37   

Ja bym wymienił całą skrzynię na inną.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 25-03-2011, 04:19   

Ja także.
Najlepiej jakbys trafił jeszcze na aucie, żeby nie kupować w ciemno :wink:
Patrz też na stan zewnętrzny - jak będziesz kupował przez internet to obowiązkowo dokładne zdjęcia obudowy.
Zauważyłem, że coś ostatnio handlarzom strasznie dużo części z rąk wypada :doubt: albo takie mają zejście, że trzeba z kąta w kąt przerzucać...
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 02-04-2011, 22:10   

kolego a co padło w tej skrzyni ? tryby się posypały ? czy jest głośna ? jak głośna to łozyska, u mnie była głośna to wymieniłem łożyska i jest super.. lecz ponad 500zł wyrzuciłem na to + robocizna mechanika ( dobrze, że znajomy to mniej skasował:p )
 
 
Lopek 
Nowy Forumowicz
Miłego dnia !

Auto: Mitsubishi Lancer GLi 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2011, 23:35   

Maro,
Biegi wchodzą bez oporów, wszystkie, ale na "luzie i na 1 i 2 podczas jazdy wyraźnie jest słyszalne drobne tarcie ( nie wiem jak Ci to werbalnie opisać - takie szu przerwa szuszu przerwa). To mi i nie tylko mi wygląda na łożyska (oby tylko łożyska, gorzej jak ich osadzenie w korpusie skrzyni - wytarcie). Straszą mnie kosztami i po Twojej korespondencji jedynie się w tym utwierdziłem. Czy nie lepiej w tej sytuacji wymienić na używaną? Boję się, że remont tego detalu może być wyższy niż wartość całej bryki. Ale dzięki za poradę. Muszę się z tym wszystkim "przespać". Pozdrawiam i życzę bezpiecznego kręcenia kilometrów. Lopek
_________________
Maciej
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 12-04-2011, 22:32   

ja jak kupiłem auto to miało 255kkm skrzynia to na pewno oryginał bo łożyska zryte były i skrzynia WYŁA! , a wiadomo silnik zrywny to i na 1 i 2 ma niezłego "bucika" ma, ktoś mógł nie żałować auta i "sypał" ile fabryka dała dlatego na luzie na 1 i 2 słychać szum, skrzynię zalecałbym rozebrać i przejrzeć czy osadzenia są wybite, jak nie to za skrzynię sprawną - jeżeli kupisz z palącego auta np. jeszcze jeżdżącego rozbitka to ok - dasz ok 300-500, a nawet 1200 zł ! na gwarancji (była taka skrzynia na alle*ro.pl, ale wyjęta z auta i podobno łożyska wymienione i wszystkie simmeringi), ale w ciemno bałbym się kupić, ja dałem te 500 zł +robocizna ok 80 zł (po znajomości) i cieszę się, że wyremontowałem, bo wiem na czym jeżdżę! :)

Pozdrawiam
 
 
Lopek 
Nowy Forumowicz
Miłego dnia !

Auto: Mitsubishi Lancer GLi 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Poznań
  Wysłany: 10-06-2011, 22:22   

Dzięki Wszystkim za porady. Ponieważ był klopot z nabyciem używanej skrzyni zdecydowałem sie na jej remont. Okazało się to dobrym posunięciem - tak myślę. Dobry warsztat, wymiana jednego łożyska - tego "słyszalnego", które dostałem na pamiątkę no i dobra cena - zamknąłem się w 450 zł. Przy okazji wymieniam komplet sprzęgła z łożyskiem i myślę, że lalunia powiezie mnie jeszcze przez ładne parę tysięcy kilometrów. Pozdrawiam wszystkich życzliwych Mitsumaniaków i dzięki za porady.
Lopek
_________________
Maciej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.