Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Witam wszystkich...!
Autor Wiadomość
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 18-11-2008, 10:20   Witam wszystkich...!

Witam wszystkich, od niedawna stalem sie szczesliwym posiadaczem sigmy 3.0 24v, przyznam ze jestem nia zachwycony, jazda, wyglad, wyposazenie.

Zauwazylem tylko ze nie moge "zmieniac" trakcji, przycisk nie reaguje, na desce pomaranczowa dioda pod tcl off. Wiem ze bylo juz tyle postow w tym temacie, na pierwszy ogien zobacze ten komputer od tego. Dodam ze jak ja kupilem to przelanczalem to bez problemu.
I te spalanie...heh ostro, autko przyprowadzone z holandii w polsce od 6 m-cy, nie bylo regulacji gazu wiec pojade na regulacje, nawet nie wiem czy to jest sekwencja czy zwykly (jak to poznac?)

Pozdrawiam wszystkich!!! 8)
 
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 18-11-2008, 10:35   

Witaj Rajek! Jeśli masz wtrysk gazu to musisz mieć gdzieś nad głowicą wtryskiwacze gazu. U mnie zaznaczone na zdjęciu. A ile Ci pali gazu?

pozdrawiam

[img][/img]
 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-11-2008, 10:54   

czesc dzieki za odzew, zalalem ostatnio za 100 zl czyli okolo 42 litrow przejechalem po miescie okolo 180 km i juz od jakiegos czasu pali sie rezerwa wiec za chwile moze mi samochod stanac... dzieki za fote sprawdze to po robocie bo juz przestalem miskiem jezdzic heh

[ Dodano: 18-11-2008, 10:57 ]
wiesz co z tego co kojarze to chyba nie mam na wierzchu tak jak ty tych wtryskiwaczy... podobno elementy tej instalacji sa gdzies pogowane wiec tak na pierwszy rzu oka ich nie widac... wlasciciel muwil ze to sekwencja zalozona w holandii
 
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 18-11-2008, 11:25   

Na rezerwie ja mogę przejechać ok 80 km, wszystko zależy jak jest ustawiona. Najlepiej zatankuj do pełna i jeźdź do momentu aż przełączy się na benzynę - wtedy wypalisz cały gaz, sprawdzisz sobie ile pali i ile ma rezerwy. Co do instalacji, to faktycznie jeśli to jest fabryczna to może jakoś być to pochowane, ale cudów nie ma gdzieś te wtryski muszą być, więc obejrzyj co dochodzi do kolektora ssącego. Osobiście nie oglądałem instalacji holenderskich, może wypowie się ktoś, kto miał z nimi do czynienia.
 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2008, 18:44   

Nowy nasz kolego nie włączysz TCL jeśli samochód jeździ na gazie a masz instalację zwykłą!
gdyż tylko ta nie informuje komputera że wtryski działają. Przełączyć TCL możesz tylko w Twoim wypadku na benzynie co możesz spróbować. bo wtedy komputer czyta że wtryski działają i wszystko jest ok. Na gazie zwykłej instalacji wtryski Pb masz odcięte i komp czyta że silnik nie pracuje bo gaz podawany jest przez dolot powietrza i mini komp gazu steruje resztą więc nie włączysz TCL. Może trochę zagmatwane ale tak jest i tylko kiedy masz instalacje sekwencyjną gazu, komp gazu przejmuje po automatycznym przełączeniu gazu funkcję sterowania i symuluje tak że TCL można włączać i wyłączać jak tylko chcesz.
Miłej jazdy i pociechy z Sigmy :biggrin:
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 18-11-2008, 21:52   

hej ja mam zwyklą instalacje gazową a zamiast tradycyjnego miksera mam BLOSA ,pali mi ok 12 litrow na 100km ale przy spokojnej jezdzie na trasie z klimą ,5 osobami na karku i przy 160 km/godz 11.5 litra gazu.Poniżej nie spala .Ainstalacja gazu holenderska jest troszke inna (chodzi tylko o mikser oni maja cos innego ale można to zastąpić tradycyjnym reduktorem i mikserem lub BLOSEM) pozdrawiam kolejnego MITSUMANIAKA!! :finga:
 
 
Pawel79 
Nowy Forumowicz
Pawel

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0v6 24 94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: Konin / Londyn
Wysłany: 18-11-2008, 22:36   

syski napisał/a:
Nowy nasz kolego nie włączysz TCL jeśli samochód jeździ na gazie a masz instalację zwykłą!
gdyż tylko ta nie informuje komputera że wtryski działają. Przełączyć TCL możesz tylko w Twoim wypadku na benzynie co możesz spróbować. bo wtedy komputer czyta że wtryski działają i wszystko jest ok. Na gazie zwykłej instalacji wtryski Pb masz odcięte i komp czyta że silnik nie pracuje bo gaz podawany jest przez dolot powietrza i mini komp gazu steruje resztą więc nie włączysz TCL. Może trochę zagmatwane ale tak jest i tylko kiedy masz instalacje sekwencyjną gazu, komp gazu przejmuje po automatycznym przełączeniu gazu funkcję sterowania i symuluje tak że TCL można włączać i wyłączać jak tylko chcesz.
Miłej jazdy i pociechy z Sigmy :biggrin:


Witam
Moja Sigma Ma zwykla instalacje gazowa i nie ma problemu z TCL-em, moge go podczas jazdy na gazie czy benzynie wlaczyc i wylaczyc.
Mam tylko jeden problem z TCL-em, podczas pokonywania zakretu wlasnie ta pomaranczowa kontrolka mi zaczyna mrugacta po lewej stronie, i jak narazie nie moge znalesc przyczyny, nawet opisywalem swoj problem na forum ale jak narazie nikt nie mial pomyslu co to moze byc za przyczyna. W grudniu zabieram sie za wymiane lozysk i ammortyzatorow to poprzegladam wszystkie styki moze cos nie laczy albo poprostu jakisz czujnik jest walniety.
Ogolnie TCL odpowiada za blokowanie przednich kol, kiedy straca przyczepnosc na sliskiej nawierzchni. TCL powoduje ze przednie zaciski hamulcowe troche sa zaciskane i kola odzyskuja ponownie przyczepnosc do podloza.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-11-2008, 23:08   

I jak zwykle dodam swoje 3 grosze :-) [chce odpowiedzieć na 99% wątków na tym forum ;] )
Ale tak na poważnie - co do spalania to najlepiej obliczyć jak sugeruje kolega Szymon - po prostu zatankować na sprawdzonej stacji gazu do pełna i jeździć aż sie przełączy na benzynę.
Ja tak ostatnio sprawdzałem tankujac ciągle na 1 i tej samej stacji i wyszło spalanie 13 w trasie i miedzy 18 a 20 w miescie. Inna sprawa że odkryłem też przykry fakt że mam reduktor za słaby o 25% (do 110 KW a Sigma ma 151) :x - po prostu brakuje mi słów żeby to skomentować jak każdemu trzeba patrzeć na ręce. Wlasnie mam jeszcze pytanie do kolegi Szymona - jakiej firmy i jaki model reduktora ma u siebie?
Odnosnie kontroli trakcji i zwykłego gazu tak jest jak pisze Syski - jesli nie ma emulatora wtryskiwaczy albo emulator ze sterownika sekwencji jest lipny (u mnie tak było) to będzie swiecił sie check engine ale zgaśnie jak przełaczysz na benzyne bo wtedy komputer ma spowrotem sygnał od wtryskiwaczy. Jesli chcesz sie tego pozbyć to polecam emulator E-6
http://www.lecholpg.pl/pl/oferta_e6.html - emuluje elegancko nie ma problemów
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-11-2008, 08:25   

dzieki za odpowiedzi faktycznie na benzynie przelanczam ta trakcje, moze to i lepiej ze jest wylaczona w sumie to chyba nie jest potrzebna po miescie a i wrazenia z jazdy sa lepsze :biggrin: , co do spalania to 11 litrow to marzenie fajna sprawa ten blos, jak patrze na allegro to wydatek rzedu 300 zl... pzdr
_________________

 
 
 
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2008, 14:51   

Poprawcie mnie jesli sie myle ale TCL nie ma nic wspolnego z zaciskami hamulcowymi :finga:
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-11-2008, 14:54   

sebi629 napisał/a:
Poprawcie mnie jesli sie myle ale TCL nie ma nic wspolnego z zaciskami hamulcowymi :finga:


Tak na chłopski rozum moze i by mogła mieć ale w jaki sposób steruje ? Przez ABS? TCL ogolnie to po prostu kontrola trakcji - ujmuje gazu jak wykryje poślizg kół - czy też przyhamowuje (żeby szybciej złapały kontakt z podłożem) nie wiem - ale nie wydawałoby się to głupie
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2008, 14:57   

No dobra ale tak na serio to pomysl jak przez czujnik abs zacisk ma sie zaczac zaciskac. Moze gdyby to byl rok produkcji 2008 to tak ale nie w naszych autach. TCL poprostu ogranicza moc w celu zredukowania poslizgu. Niestety nie jest to ESP. :P Nie chce sie spierac z naszyn najtezszym mozgiem ale tak jakos mi sie wydaje. :twisted:
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-11-2008, 15:29   

sebi629 napisał/a:
No dobra ale tak na serio to pomysl jak przez czujnik abs zacisk ma sie zaczac zaciskac. Moze gdyby to byl rok produkcji 2008 to tak ale nie w naszych autach. TCL poprostu ogranicza moc w celu zredukowania poslizgu. Niestety nie jest to ESP. :P Nie chce sie spierac z naszyn najtezszym mozgiem ale tak jakos mi sie wydaje. :twisted:


Ja też nie wiem jak to działa w sensie czy tylko steruje przepustnicą czy dodatkowo też hamulcami - wykluczyć tego drugiego nie można ale ja też tylko zgaduje. A co do ESP to tak nie ma czegoś takiego w Sigmie ale jest coś co jest jego namiastką - trace control - to działa podobnie jak tcl z tym że ujmuje gazu jak komputer wykryje ze za szybko wchodzisz w zakręt.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 19-11-2008, 15:51   

Wydaje się że to jednak nie ma nic wspólnego z hamulcami,po prostu przepływomierz dostaje sygnał od czujników ABS-u o poślizgu kół i ogranicza dopływ powietrza do silnika.jeżeli się nie mylę to hamulce sa tylko i wyłącznie hydrauliczne ,więc trzeba nacisnąć pedał hamulca.A wiadomo że przy ruszaniu tego nie robimy tylko dodajemy gazu(najczęściej w takiej sytuacji załącza się kontrola).Mogę się jednak mylić :)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-11-2008, 15:52   

Co to hamulców nie wiem ale TCL tak działa że po prostu ujmuje gazu - cofa linkę po prostu - przepływomierz tu nie ma nic do rzeczy. To jest normalnie mechanicznie sterowane za pomocą odpowiednigo siłownika koło przepustnicy
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.