[C62A 1.5] Silnikowi brak "ciągu", przyśpieszenia. |
Autor |
Wiadomość |
resiu
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 12V 1991r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 03-11-2008, 16:16 [C62A 1.5] Silnikowi brak "ciągu", przyśpieszenia.
|
|
|
Licze na wasza pomoc!
Mam lancerka 1.5 12V z 1991roku (C62A) full opcja.
Od jakiegos czasu mam tak ze silnik odpala bez problemu (na benzynie), wrzucam wsteczny, potem jeden, dwa... i tu zazwyczaj sie zaczyna. Silnik nie chce sie wkrecac na obroty - po nacisnieciu pedalu gazu przy ok 2 tys. obr. auto tylko utrzymuje predkosc, nie chce przyspieszac. Z silnika dobiega dziwny glos cos w rodzaju nie glosnego, szybkiego stukania i delikatnie trzesie (odzywaja sie luzno osadzone plastikowe elenemty deski rozdzielczej). Chwile potem "zalapuje" na sekunde lub dluzej po czym znowu nie chce przyspieszac. Po zmianie biegu podobnie. Zauwazylem ze problem znika przy tylko bardzo delikatnym nacisnieciu i tak np. z górki przyspieszy i da sie jechac. Nie zalezy to od obrotow, czy biegu (choc na wstecznym jeszcze to mi sie nie zdazylo. Na biegu jałowym kręci normalnie.
Na poczatku problem znikał sam po 5-10 minutach ale teraz jest coraz gorzej. Dodam ze nie sprawdzalem jeszcze nic, bo nie wiem od czego najlepiej zacząć. Jednak odkąd go kupilem wydaje mi sie ze spala za duzo benzyny (benzyny uzywam tylko do zapalenia + ok.3-5 minut)
Dzis dodatkowo pojawil sie problem z zapaleniem (za 3 razem).
Instalacja gazowa najprostsza, gaznikowa. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-11-2008, 16:41
|
|
|
Najlepiej wymienić świece, kable WN oraz kopułkę .
Teraz zrobiło się wilgotno i możesz mieć problemy. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn

|
Wysłany: 03-11-2008, 16:58
|
|
|
Najpierw wymiana świec i kondensatorów w ECU. Jak nie pomoże to należy zwrócić uwagę na aparat zapłonowy. |
|
|
|
 |
resiu
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 12V 1991r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 03-11-2008, 19:38
|
|
|
Dzieki za podpowiedzi. Swiece wymienie jak tylko znajde czas i napisze rezultat, zajrze tez w ECU.
Jak ktos ma inne propozycje to piszcie:) |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 24-11-2008, 15:09
|
|
|
regulacja zapłonu i luzy na zaworach + świece kable |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
resiu
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 12V 1991r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24-11-2008, 15:54
|
|
|
A więc wymiana świec pomogła. Pozostał (nawet nasilił się) problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym. Na zimnym silniku po odpaleniu obroty od razu wskakuja na 2000, po chwili spadaja do 1100 i faluja miedzy 1100 a 1400 (co 1 sekunde). Zdaje sie ze czeka mnie regulacja niskich obrotow, i zajrzenie do silniczka krokowego. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-11-2008, 17:26
|
|
|
nie masz silniczka krokowego
zajrzyj na moja www na temat regulacji obrotow |
|
|
|
 |
|