 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 16-09-2007, 13:36 |
[C52A 4G15]O głowicach 4G15 - kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-05-2005, 21:58 [C52A 4G15]O głowicach 4G15 - kilka pytań
|
|
|
Mam kilka pytań dotyczących głowicy w silniku 4g15 i trudności prac z nią związanych. Misiowi zasmakował olej, a ciśnienie jeszcze trzyma (około 11 na wszystkich garnkach). Narazie spalił około 0,4-0,5l na 2000km. Co prawda ciekły uszczelniacze przy rozrządzie ale nieznacznie (już zmienione).
Moje pytania do znawców:)
1. Czy bardzo trudna jest wymiana uszczelniaczy bez ściągania głowicy?
Nie posiadam special tool'a podpierającego zawory, mogę jedynie wykombinować sprężone powietrze do podtrzymywania. Jak z podpieraniem zaworu tłokiem, bo przewijał się już dużo razy ten temat ale nic nie wynikło. Możliwe to jest?
2. Jeśli zdecydowałbym się na zdjęcie głowicy - czy przy okazji pobawić się w polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych i małe korekcje?
3. Po zdjęciu głowicy rozumiem uszczelka na śmietnik i konieczne planowanie - czym się robi planowanie? Czy to się zleca czy można wykonać samemu?
4. Czy da coś polerowanie kolektora ssącego i wydechowego bez zdjejmowania i polerowania kanałów w głowicy?
5. Czy warto zainteresować się zmianą głowicy z 8V na 12V? Rozumiem że trzebaby kupić z zaworami prowadnicami itp? Czy taka "kompletna" używana głowica może być założona zamiast 8V? Jak myślicie jaki koszt?
6. Jakie special toole będą przydatne przy wymianie uszczelniaczy z/bez ściągania głowy?
Oprócz special tooli warsztat mam jako tako wyposażony. Mam też po znajomości dostęp do tokarki, frezarki itp także wykonanie jakiegoś narzędzia dodatkowego nie byłoby wielkim kłopotem. Pojęcie jako takie o mechanice mam, ale jeśli chodzi o rozkręcanie silnika to jest ono nikłe.
Jak pisał Romel oprócz narzędzi trzeba mieć do grzebania jeszcze wiedzę i odwagę. Mam nadzieję że te dwie rzeczy w jakimś stopniu uzyskam |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 09-05-2005, 07:19
|
|
|
Ad.1. Nie jest trudna... proponuje sposób na sprężone powietrze (za świece wkręcamy krócieć z sprężonym powietrzem)... Uszczelniacze trzeba założyć przez koszulki aby nie uszkodzić... Acha musimy pamiętać o jednym - same uszczelniacze nieraz nic może nie dać, a to za sprawą zużytych prowadnic zaworowych....
Ad.2. Polerowanie głowicy i co również jest bardzo ważne polerowanie zawrów - Bardzo polecam - samo polerowanie bez poszerzanie kanałów i samych gniazd zaworowych poprawi nam charakterystyke pracy, płynność oraz istnieje możliwość spadku palania paliwa. Przy samym plerawaniu nie jesteśmy w stanie nic popsuć , ale tak czy inaczej przy tych zabawach uważaj na przylgnie zaworową....
AD.3. Planowanie głowicy.... sam tego nie zrobisz, no chyba że masz tzw. młyn, lub też frezarkę z dużą głowicą skrawającą i dodatkowo jesteś pewien że trzyma to wymiar oraz płaszczyzne... Najlepiej oddać głowice do zakładu gdzie sie tym zajmują, zazwyczaj mają pojecie co i jak i zrobią jak trzeba...
AD.4.Średnio na jeża... osobiście uważam że głowa z zaworami jest ważniejsza i powinna iść w parze z kolektorami, same kolektory mooożże coś dadzą... coś na pewno...
AD.5.Koszt... około 1000PLN, z tego co sie oriętuje da sie przeszczepić te głowice bez żadnych poważniejszych schodów.... Jakby co to dobrzes prawdź co za głowice kupujesz...żeby jeszcze żyła...
AD.6. hmmm...
- nabijak do uszczelniaczy
- ściskacz do sprężyn
- duzioooo szmatek co by wszystkie otworki w głowice pozatykać, bo jak bedziesz zbijał zabazpieczenia to nieraz lubią polatać..
- kruciec z spręzonego powietrza (na upartego można go zrobić ze starej świecy)
- hmm... doobry mocny magnes, może sie przydać
- nie wiem.... ja różnych dziwnych rzeczy uzywam żeby sobie ułatwić ale.....nie bede zasmiecał forum
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
misiu-bisi [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2005, 23:58
|
|
|
mnie też to czeka josie, może wiec coś razem wykombinować, ja będe chyba podpierał zawory o tłok, tak robił kolega w innym aucie, największy problem to sciagacz do sprężyn, a jak nic z tego nie wyjdzie to oddaje auto zaufanemu mechanikowi |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 12-05-2005, 08:48
|
|
|
Z podpieraniem zaworów trzeba uważać przy zbijaniu sprężyć, aby zawór nie udeżył w tłok, trzeba to poprostu zrobić delikatnie sciskaczem do sprężyn...
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
kristo12345 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2006, 19:39
|
|
|
ja tez zastanawiam sie na d zamianą głowicy z 8v na 12v czy to tak poprostu mozna se wymienic i coś jeszcze ??
KRIS |
|
|
|
 |
misiu-bisi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2006, 22:36
|
|
|
co do wymiany uszczelniaczy w 4g15 mam to za sobą, robota łatwa i przyjemna pod warunkiem że mamy specjalny ściągacz, króciec no i spręzarke, w silniku 12v zajęło mi to z 3 godzinki, sposób Romela jest cool-w faq Bartek prezentuje dokładnie całą tą operację, jakby co polecam się do pomocy przy wymianie. gumki nabijałem zwykłą nasadką do klucza(grzechotki-chyba 12mm) po wymianie autko nie pali ani grama oleju, a zarło go ok 1l na 3 tys km |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-05-2006, 07:48
|
|
|
dla niezdecydowanych dodam, że uszczelniacze dla Misiu-bisi były oryginałami Hyundai i kosztowały 3 zł/sztuka - to chyba żaden majątek? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-05-2006, 08:22
|
|
|
No to po sesji Was poproszę (misiu-bisi i Krzyżak) i może zmienimy u mnie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-05-2006, 10:14
|
|
|
Trzeba jeszcze poprosić Japaneze (wysyłał uszczelniacze) oraz Bartka (pożyczał special tools for fools ) i jeszcze kogoś ze sprężarką (do podtrzymania zaworów) - najlepiej z wyprzedzeniem, bo zebranie wszystkiego do kupy trochę trwa. |
|
|
|
 |
misiu-bisi [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2006, 19:00
|
|
|
jeżeli o mnie chodzi-bardzo chętnie, ale tak jak mówi Krzyżak muszą być te zabawki do wymiany i kompresor-no i oczywiście musimy sie wcześniej umówić |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-05-2006, 20:53
|
|
|
Kompresor nie problem - jeśli to co się wkręca zamiast świecy ma końcówkę na szybkozłączkę.
Najpierw kupię uszczelniacze i pomyślę nad dogodnym terminem |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-05-2006, 08:19
|
|
|
To musisz Bartkowi jakoś toolsy wyrwać - u nad było tak, że DominoS przewiózł je z W-wy do Łodzi a potem Piwkotom z Łodzi do Gdańska (z powrotem podobnie). Obaj z reguły kursują w tej trasie 2x w tygodniu, więc nawet nieźle to wychodzi.
Oczywiście kompresor w miejsce świecy dmucha (złączka jest w toolsach). |
|
|
|
 |
|
|