Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rolki paska wielorowkowego
Autor Wiadomość
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 26-11-2008, 12:20   Rolki paska wielorowkowego

Częściowo temat zajawiłem w tym poście - http://forum.mitsumaniaki...p=381294#381294 -, natomiast teraz trochę więcej bo mam duży kłopot.
Aktualnie jestem na etapie poszukiwań rolek paska wielorowkowego do 6G72, DOHC i nigdzie nie jestem w stanie tego dostać. Zastanawiam się tym samym czy można to czymś zastąpić. Facet ze sklepu 4car, na pytanie o średnicę dostępnej u nich rolki, odpowiedział, że mi nie poda bo nie ma w katalogu, więc już wymiękam.
Tym samym może ktoś podpowie czym zastąpić te rolki:
Jedna ma średnicę 100 mm, druga 90 mm, szerokości robocze to odpowiednio 30 mm i 29,7mm.
Poniżej zdjęcie
http://img520.imageshack....ohcrolkizf8.jpg
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-11-2008, 12:30   

spróbuj tego - to powinna być jedna z nich http://www.allegro.pl/ite...mitsubishi.html

a widze ze tam już pytałeś - na moje oko to jedna z nich jak coś to niech ci łaskawie poda numer części to ja sprawdze czy to na pewno to. na 95% powinna pasować
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 26-11-2008, 12:44   

Hmmm...Lukasz12 no właśnie z 4cars już się kontaktowałem - facet mi odpowiedział:
a) nie mamy części których Pan szuka
b) nie jesteśmy w stanie podać średnicy rolki dostępnej w naszej ofercie bo nie ma tego w katalogu..
Pytałem o rolkę którą podesłałeś mi kiedyś wcześniej.
EDIT: Dodam ze kolesie z hyundaya, mają podejście: nie wiem nie znam się nie rozumiem a w ogóle zarobiony jestem.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-11-2008, 12:55   

BartekWu napisał/a:
Hmmm...Lukasz12 no właśnie z 4cars już się kontaktowałem - facet mi odpowiedział:
a) nie mamy części których Pan szuka
b) nie jesteśmy w stanie podać średnicy rolki dostępnej w naszej ofercie bo nie ma tego w katalogu..
Pytałem o rolkę którą podesłałeś mi kiedyś wcześniej.
EDIT: Dodam ze kolesie z hyundaya, mają podejście: nie wiem nie znam się nie rozumiem a w ogóle zarobiony jestem.


To jak to? To na allegro jest a nie maja w ofercie? :shock:
A jakbyś kupił to odpisza że nie ma? Nie rozumiem. Słuchaj spróbuj uderzyć ewentualnie do handlarzy - jest ich trochę na allegro - między innymi taki facet z ostrowa. Ja jeszcze spróbuje swoje kontakty uruchomić - zapytam w jakiej cenie byłby te rolki.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 26-11-2008, 13:13   

Wcześniej pytałem o rolkę, która podałeś mi wcześniej oraz o rolki do Diamante.
Zapytałem przed chwilą o tą z allegro i czekam teraz na odpowiedź. Będę wdzięczny w każdym razie za każdy dodatkowy namiar :)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 26-11-2008, 17:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-11-2008, 17:28   

I pytaj o Sigme bo Sigma była na rynku polskim więc występuje w katalogach. Diamante oficjalnie nie było wiec raczej nie występuje w europejskich katalogach.

Pozajączkowało mi się przedtem i edytowałem twój post i wpisałem do niego swoją odpowiedź ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 26-11-2008, 21:04   

Tych kolesi z 4cars to już chyba o nic nie zapytam, bo mnie szlag trafia - na pytanie o numer części z allegro tez 0 odzewu.
Co do Twojej propozycji żeby pytać o Sigmę, zakładam, że jeśli komuś mam tłumaczyć że Sigma to zasadniczo Diamante to wolę u niego nie kupować części ;) ))
Będę liczył na cud w każdym razie i pomoc życzliwych, a jak stuknę 30 postów to dam ogłoszenie na forum ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-11-2008, 21:12   

:)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 27-11-2008, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 27-11-2008, 11:05   

heh...no to mi podali..
"numer części firmy Nipparts J1145036"

:)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-11-2008, 11:16   

wg tej strony to by było to
http://www.nt.gr/gr/Detai...GMBAI&CarID=768

o ile oczywiscie warto im wierzyć ale wg CAPS to jest jedna z tych rolek
bo nr części jest taki sam
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 27-11-2008, 17:20   

Zrobię tak - poczekam na odpowiedź gościa który sprawdza w Holandii i ewentualnie wtedy zajmę się 4cars. Jak sprawdzałem na tym ruskim CAPS online, to on nie pokazywał żadnych zamienników. W tym przypadku tez nie występuje ani Sigma, ani Diamante - niby ten sam typ silnika od tego Pajero a jednak najchętniej zmierzył bym po prostu to kółko - tylko nie ma jak.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-11-2008, 20:08   

BartekWu napisał/a:
Zrobię tak - poczekam na odpowiedź gościa który sprawdza w Holandii i ewentualnie wtedy zajmę się 4cars. Jak sprawdzałem na tym ruskim CAPS online, to on nie pokazywał żadnych zamienników. W tym przypadku tez nie występuje ani Sigma, ani Diamante - niby ten sam typ silnika od tego Pajero a jednak najchętniej zmierzył bym po prostu to kółko - tylko nie ma jak.


CAPS nie podaje zamienników. On podaje tylko oryginały - ten ruski ze strony też. Jedno z tych kółek będzie pasować na 100%. W ogóle ja mam taki pomysł żebyś po prostu załozył 2 takie same rolki i powinno grać - wydaje mi się że są na tyle duże możliwości regulacji że da się napiąć pasek odpowiednio nawet jeśli jedna rolka będzie mniejsza. To jest moja koncepcja.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 27-11-2008, 20:17   

ale macie problemy ,wyjmij starą rolke jedz do tokarza i ci dotoczy to co bedziesz chciał!!!!!!.Kup podobnej średnicy łożysko wprasuj i gotowe ,ja tak zrobiłem bo prosić się sprzedawczyków o numer częsci i i o wymiary to ja mam w dupie .czekać na jakiś kolesi którzy niby cos zalatwią.........szkoda czasu a SIGMA MUSI JEŻDZIĆ POZDRAWIAM :D
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-11-2008, 20:18   

Tu masz troche racji ale oryginał to jednak oryginał.
Ta rolka trochę się kręci - tak do 9000 tysięcy obrotów wiec musi być idealnie wyważona (ma tak jakoś 3/4 średnicy koła pasowego wiec obroty wału x 1,3333)
Jak może kupić rolkę w Polsce to niech kupi - ja myślę że może założyć te 2 mniejsze i powinno pasować a jednak będą lepiej wyważone
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 27-11-2008, 21:25   

Z tego co ja widzę na rysunku, to rolka prowadząca to jest ta większa (100 mm) a napinająca to jest ta mniejsza (90 mm).
Jeśli do kupienia jest prowadząca (100) i założę dwie to czy będzie to oznaczać, że może być problem z poprawnym prowadzeniem ze względu na inne wyważenie rolki napinającej ? Poza tym ja nie wiem czy większa się tam w ogóle zmieści bo jak widać na rysunku ona jest chyba nieprzypadkowo mniejsza.
Mniejszy problem by był gdyby ta rolka do kupienia miała 90 mm, ale wtedy tez pozostaje pytanie o poprawne wyważenie.
Załączam manual silnika rysunek jest w dziale 11E - 29, pozycje 2 i 3 oraz 11E-30

http://www.sendspace.com/file/jb422m

Krzysius: koncepcja skuteczna ale nie po to ładuje kabone w renowację żeby części "sztukować" ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.