Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Standardowy filtr powietrza czy wkładka k&n simota?
Autor Wiadomość
voytech 
Mitsumaniak


Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Czeladź
Wysłany: 14-03-2009, 23:05   Standardowy filtr powietrza czy wkładka k&n simota?

Przeszukałem forum. Znalazłem o stożku, ale nie chcę stożka. Nie zamierzam żyłować silnika, by do 5000 rpm mieć -10%, a powyżej 5000 +2%. Przynajmniej z tego, co gdzieś czytałem.
Zastanawiam się jednak nad wkładką K&N. Używam takiej w Uno, kosztuje ok. 150 zł, a zwykły papierowy wkład Filtrona ok. 15 zł. Taka moja fanaberia.
W przypadku Micka jednak, różnica w cenie jest znikoma: papierowy ok. 120 zł, wkładka K&N ok. 200 zł, czyli już przy drugiej wymianie jestem ekonomicznie do przodu.
Tyle kwestie ekonomiczne, teraz techniczne.
Jestem świadom, że wkładka bawełniana powoduje wzrost osiągów o 1-3%. Drobiazg.
Jestem jednak również świadom, że filtr papierowy zatrzymuje więcej zanieczyszczeń niż bawełniany (mam zestaw czyszczący z olejem do K&N). Nie wiem jednak, jak to się ma do silnika GDI, czy znane są przypadki, że K&N doprowadził do zabrudzenia silnika i jakichś problemów? Chcę mieć pewność, że nie zaszkodzę mojemu rekinowi.

BTW na pytanie żony, jak długo chcę jeździć Mickiem, odparłem że zawsze, i że za 15 lat wyrobię mu żółte blachy.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 08-03-2015, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-03-2009, 13:45   

Filtry K&N są dobrym wyborem. IMHO, są mądrzejszym wyborem niż wszelkie stożki biorące gorące powietrze z komory silnika.
Co do opłacalności... zdaje się że podjąłeś już decyzję :D . Podpowiem tylko, że zwykłe filtry papierowe nie powinny być droższe niż 50 zeta. Jednak jeśli chcesz stosować wkładkę i wiesz jak się obchodzić z nią, to popieram K&N :mrgreen:
Dodam tylko, że masz jeszcze alternatywe w postaci trójwarstwowych wkładek HKS.

Acha, licz się z tym, że potencjalny przyrost mocy/performansu jest niezauważalny w normalnej jeździe.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
voytech 
Mitsumaniak


Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Czeladź
Wysłany: 15-03-2009, 14:59   

Tego jestem świadom.
Chodziło mi tylko, czy mniej dokładne filtrowanie nie zaszkodzi. W końcu GDI jest dość specyficzny.

UPDATE:
kupując części do Uno prosiłem zawsze o "dobre". Teraz przy Micku proszę o "najlepsze". Stąd pewnie i papierowy za 120 zł. Ceny wg. http://sklep.intercars.com.pl/
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-03-2009, 14:32   

Nie powinno być problemu z zanieczyszczeniami.
W przypadku kostrukcji silnika 4G64 GDI to owszem jest bolączką, ale weź pod uwagę, że znacznie gorsze depozyty i syfy masz zasysane do dolotu przez zwrotną PCV (taki wężyk z pokrywy zaworów do dolotu tuż przed przepustnicą), to jest tzw. wtórne dopalanie spalin i to jest główny winowajca za przytkane i brudne przepustnice lub wtryskiwacze.
Można to opanować jakoś - kup w sprayu "Injector cleaner" lub coś takiego (takie co używa się do czyszczenia np. gaźników) i od czasu do czasu (raz na 6 miechów), zdejmij dolot, odpal silnik (będzie świrował bo MAF będzie podawał mu co innego niż w rzeczywistości, zapali się check engine :wink: ), poproś kogoś by podgazował, a ty pryśnij strugą tego czyścidła w przepustnicę. I tak ze 3 razy. Złóż do kupy i po zabawie.
Wtedy już na pewno, będzie grało jak gitara :D .
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 21-03-2009, 10:22   

ja jak kupiłem sobie mojego miska to odrazy przy wymianie założyłem K&N i jestem bardzo zadowolony raz wydajesz większa sumę i potem tylko czyścisz

co mogę po roku powiedzieć
chyba tylko tyle ze auto płynniej mi sie wkręca na obroty nie wiem tylko czy to wina filtra czy dlatego ze zamiast katalizatora mam strumienice
jedno jest pewnie jest to bardzo fajna opcja taki filter i na pewnie na dłuższa metę opłacalną
jak miałbym nowego miska lub co kol wiek innego na pewni bym założył go znowu

pozdrawiam
_________________

 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-03-2009, 09:50   

swinks_UK napisał/a:
że znacznie gorsze depozyty i syfy masz zasysane do dolotu przez zwrotną PCV (taki wężyk z pokrywy zaworów do dolotu tuż przed przepustnicą), to jest tzw. wtórne dopalanie spalin i to jest główny winowajca za przytkane i brudne przepustnice lub wtryskiwacze.

PCV to układ przewietrzania skrzyni korbowej. EGR to układ który doprowadza spaliny do kolektora dolotowego. Dostarczenie spalin do silnika powoduje obniżenie temperatury spalania i tym samym zmniejsza to emisję NOx.
Krótko mówiąc, za syf w GDI odpowiada EGR.
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 22-03-2009, 13:31   

Fakt, pisząc o tym nie byłem pewien czy PVC czy EGR :oops: . Teraz przynajmniej mamy jasność . :thumbleft:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
  Wysłany: 18-08-2009, 20:28   [EAxx] Filtr powietrza SIMOTA

Przeglądając Allegro napotkałem na taki filterek http://moto.allegro.pl/it...pse_galant.html filtr bawełniany, z opisu wychodzi cos ala K&N a cena dosyć fajna, niewiele drożej od oryginału. Sprawdził już ktoś to może?? A przy okazji jeździ ktoś na bawełnianym K&N i może sie wypowiedzieć?? Co prawda mój filtr ma jakieś 1,5 miesąca ale może i warto było zmienić jeżeli jest jakaś różnica jak deklarują producenci tych filtrów.
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
Ostatnio zmieniony przez robertdg 10-01-2010, 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 18-08-2009, 20:44   

Ta nazwa podoba mi sie bardziej...
JIEH JIA ENTERPRISE CO., LTD. 523 Changlu Rd., Hsiushui Hsiang, Changhua Hsien, Taiwan 504
 
 
voytech 
Mitsumaniak


Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Czeladź
Wysłany: 19-08-2009, 08:44   

Jeżdżę na K&N od kilku miesięcy (w GDI).
Jak na razie wszystko działa :-) .
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-08-2009, 09:29   

Hello :)

Ja także mam założoną wkładkę K&N 33-2794 do 2,5L V6. Nie narzekam. Instalacja gazowa także nie narzeka. I auto ma teraz taki fajny basowy pomruk. Silnikowi przybyło trochę wigoru.
Oczywiście trzeba wspomnieć, że filtr jest już dożywotnio w aucie a producent podaje aby myć filtr co 50.000 mil! Wystarczy, że umyję go co trzecią wymianę oleju (30.000 km) i już będę parę groszy do przodu :)
Osobiście skłaniam się zawsze do markowych produktów. Filtr K&N kupisz poniżej 200 PLN - różnica może i spora w cenie ale wiesz, że nie kupiłeś badziewia. K&N zdobył sobie klientów nie ceną a jakością i to za nim przemawia.
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 13-02-2011, 20:34   

pitbu77,
witam
pytanko mam do kolegi :) planuje kupic ta wkladke albo stozek i osobisci wole wkladke ale chce miec pewnosc ze zmieni on troche brzmienie silnika..piszesz ze tak jest u Ciebie czy jest to znaczaca zmiana?dokuczliwe na dluzsze dystanse? pzdr
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 13-02-2011, 21:29   

pitbu77 napisał/a:
Hello :)

Ja także mam założoną wkładkę K&N 33-2794 do 2,5L V6. Nie narzekam. Instalacja gazowa także nie narzeka. I auto ma teraz taki fajny basowy pomruk. Silnikowi przybyło trochę wigoru.
Oczywiście trzeba wspomnieć, że filtr jest już dożywotnio w aucie a producent podaje aby myć filtr co 50.000 mil! Wystarczy, że umyję go co trzecią wymianę oleju (30.000 km) i już będę parę groszy do przodu :)
Osobiście skłaniam się zawsze do markowych produktów. Filtr K&N kupisz poniżej 200 PLN - różnica może i spora w cenie ale wiesz, że nie kupiłeś badziewia. K&N zdobył sobie klientów nie ceną a jakością i to za nim przemawia.


może wrzuć jakąś fotke jak to wygląda..
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2011, 14:41   

A co tu jest do oglądania? XD

Ja również kupiłem filtr K&N jakiś rok temu mam instalację gazową i jest ok.

Dźwięk filtra słyszę tylko jak podniosę maskę i ręka pociągnę linkę gazu, wtedy słychać fajny świst jak zasysa powietrze czego nie było przy zwykłym filtrze wniosek z tego że zasysa więcej powietrza. W kabinie nie słyszę tego pewnie ze względu na wydech, który skutecznie wszystko zagłusza.

A oglądać nie ma czego bo filtr wsadzasz w obudowę tak jak zwykły i o nim zapominasz.
Wzrostu mocy nie odczułem.
 
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-02-2011, 23:22   

Voltron napisał/a:
Wzrostu mocy nie odczułem.

Ja też nie ale silnik jest żwawszy. Lepiej wkręca się na wyższe obroty. Jakby nie było filtr mniej tłumi przepływ powietrza. Dźwięku silnika nie zmienił... tylko odrobinę odgłosów z wydechu. Przypuszczam, że byłoby to lepiej słyszalne przy sportowym układzie wydechowym. A poza tym... myję co 20.000 km i zero wydatków na nowy filtr. Warto kupić, polecam.
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.