[Cari 1.8 GDI] stuki w zawieszeniu i bierze olej |
Autor |
Wiadomość |
swiecal
Forumowicz
Auto: carisma GDI 2000 Szkocja
Kraj/Country: UK
Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 44 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 10-11-2008, 09:28 [Cari 1.8 GDI] stuki w zawieszeniu i bierze olej
|
|
|
Witam wszystkich. Jestem tu nowy i mam problem z moja cari. Kupilem ja w sierpniu 2007 i wymienilem olej na 15w40 lub 5w40(halfords) ale to byl chyba syntetyk(nie pamietam dokladnie bo dopiero sie ucze tego samochodu i jego potrzeb i nie zwracalem uwagi na symbole bo niewiele mi one mowily;sprzedawca w sklepie powiedzial ze "ten" bedzie dobry i nie wiem co bylo wczesniej zalane) Do nastepnej zmiany po 9 tys km nie wzial ani grama. Zmienilem na polsyntetyk castrol 10w40(ten mi polecil moj kolega uzytkownik carismy). Na tym oleju zrobilem tez 9 tys ale musialem dolac reszte z 4 litrowej butelki. Nie mam nigdzie wyciekow, nie sprawdzalem przy rozrzadzie bo jest to osloniete(zrobie to dzisiaj z moim kolega) ale pod samochodem jest "czysciutko" Naczytalem sie tutaj ze nie mozna mieszac olejow i ze to moze spowodowac rozszczelnienie silnika. W najgorszym przypadku przez ostatnie 30000 km cari jezdzila na roznych olejach(nie wiadomo co-halfords-castrol) Teraz chce zalac shella plusa 10w30. Jesli ktos moze zrobic mala analize tego co napisalem bede wdzieczny. Problem drugi jest tego typu ze stuka cos mi w prawym tylnym kole(od kierowcy jak to w Szkocji) Z lewej strony przerwa miedzy blotnikiem a kolem jest dwa razy wieksza niz z prawej i sciaga minimalnie do lewej. Szkocki mechanik powiedzial ze wszystko jest ok(niestety ich fachowosc jest conajwyzej srednia) a polski ze mam zuzyte stabilizatory ale nie musze jeszcze ich wymieniac chyba ze nie lubie sluchac tych stukow.
Probowalem sie doszukac czegos w wyszukiwarce ale albo ona jest kiepska albo niestety ja:)
Za pomoc dziekuje i pozdrawiam |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2008, 10:36
|
|
|
ja jezdze na 10w30 i sobie chwale, w twoim wypadku zastosował bym środek typu flush engine przed wymiana oleju. Co do zawieszenia to sie nie znam ale jak sciaga to należy to zrobić bo szkoda opon i zmień mechanika
Hehe jak ten szkot nie widzi problemu to jedz do niego na MoT |
|
|
|
 |
swiecal
Forumowicz
Auto: carisma GDI 2000 Szkocja
Kraj/Country: UK
Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 44 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 10-11-2008, 19:31
|
|
|
Oki ale mam nadzieje ze mowisz o shell plus 10w30. Co do tego mechanika to ja robie u niego MOT:) i olej wymieniam (potrzebuje jego podnosnika i musze gdzies starego oleju sie pozbyc a do kanalu go nie wyleje hehe) ale nic wiecej. Wtedy do niego zajechalem bo jego zaklad jest blisko mojego domu. Zreszta anglicy nie sa lepsi wiec wiesz o czym mowie. Polak jest ok to on zauwazyl te stabilizatory jak mi klocki i gumy na przegubach wymienial:) dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2008, 20:43
|
|
|
mówie o shell helix plus AH10w30 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 11-11-2008, 08:56
|
|
|
cześć polecam Valvoline VR1 10w-60 półsyntetyczny wcześniej swój silnik zalałem dedykowanym Castrolem EDGE 0w-30 przejechałem na nim ledwie 900 mil i musiałem wymienić bo silnik zaczął klepać mi jak stary diesel mercedesa poza tym nie brał ani grama oleju, nie wiadomo co miałeś wcześniej zalane podejrzewam że półsyntetyk, oni do aut nowych leja syntetyk, jak już nie serwisują w autoryzowanym serwisie to zazwyczaj powyżej 60000 mil leja już pół-syntetyki, a jeżeli samochód bierze już znaczne ilości oleju to leją co popadnie, także bądź ostrożny, spróbuj ten olej, ciężko dostać bo musiałem czekać dzień aż sprowadzą ale naprawdę dobrze działa na silnik, popychacze się uspokoiły i tylko czasami na zimnym zaklepie parę sekund. ja polecam. |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 15-11-2008, 17:33
|
|
|
no ja jezdze na elfie 15W-40 a jesli chodzi o zawieszenie to anpewno ktoras z tulejek juz sie zużyła i radze jak najszybciej do mechanika podjechac bo szkoda opon.chwila moment i bedziesz mial łyse a tak wymienisz tulejke jesli to oczywiscie tylko jedna sie zużyła bo na kazde kolo przypada po 6 tulejek.ale anszczescie mozna kupic zamienniki i niejest to droga impreza.pozdrawiam |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 15-11-2008, 21:44
|
|
|
teraz fajny olej jest do autek z większym przebiegiem w halfords MOBIL1 pełny syntetyk 15W-50 na polską zimę to nie za bardzo ale tutaj można spox zalać. |
|
|
|
 |
swiecal
Forumowicz
Auto: carisma GDI 2000 Szkocja
Kraj/Country: UK
Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 44 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 17-11-2008, 19:30
|
|
|
Co do oleju to zauwazylem ze na castrolu silnik sie uciszyl i obroty na zimnym tak nie szaleja(silnik mi lekko drga i obroty bardzo delikatnie faluja) Bede po Nowym Roku wymienial swiece to moze sie uspokoja. Co do zawieszenia to zastanawiam sie czy to nie poduszki. Oleju mobila 15w50 nie bede wlewal bo chyba zostane przy castrolu(moze juz nie bedzie brala) a poza tym moja cari ma okolo 96 tys km wiec na niego chyba jeszcze za wczesnie.
dzieki za rady
[ Dodano: 27-11-2008, 20:27 ]
odswierzam
Bylem u mechanika i z zawieszeniem w mojej cari jest wszystko ok. Wiec dlaczego tnie mi opone? Mam sprawdzic geometrie. Moze ktos mi powie czym sie rozni geometria od zbierznosci.
[ Dodano: 27-11-2008, 20:30 ]
???????? |
|
|
|
 |
Fabjan
Forumowicz
Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 85 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 28-11-2008, 12:12
|
|
|
Minuta szukania w Internecie
Cytat: | Najważniejsze w geometrii są cztery wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół.
Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu ogumienia. |
Sam więc widzisz, że poprawna zbieżność kół jest tylko jedną z części składowych poprawnej ich geometrii |
_________________
 
Carisma Avance 1,8 GDI z 2000 roku (125 KM) |
|
|
|
 |
|