Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego |
Autor |
Wiadomość |
Hary [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2008, 12:24 Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego
|
|
|
Witam. Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego. Komputer pokazuje 12 blad. Silnik wkreca sie do 1,5 tys obrotow po czym nagle spada do zera i tak na okraglo. Moze ktos mial podobne obiawy?? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 28-11-2008, 12:43
|
|
|
Jeżeli komputer główny pokazuje błąd 12 to masz uszkodzony przepływomierz,wtryski nie mają tu nic do rzeczy,pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hary [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2008, 14:01
|
|
|
Kolego przeplywomierz jest sprawdzony i jest dobry. |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 28-11-2008, 14:25
|
|
|
HARY w jaki sposób stwierdziłes ,że masz sprawny przepływomierz? |
|
|
|
 |
Hary [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2008, 14:30
|
|
|
Sam tego nie sprawdzalem bo auto mam w warsztacie. Kolega ktory mi to sprawdzal mowi ze przeplywomierz sprawdzali jet ok. A w jaki sposob to zrobil to nie mam pojecia. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-11-2008, 09:12 Re: Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego
|
|
|
Hary napisał/a: | Witam. Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego. Komputer pokazuje 12 blad. Silnik wkreca sie do 1,5 tys obrotow po czym nagle spada do zera i tak na okraglo. Moze ktos mial podobne obiawy?? Pozdrawiam |
http://www.mediafire.com/?iqmjngy2jmu
schemat elektryczny |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2008, 11:27
|
|
|
Jeśli chodzi o błąd nr12 (air flow sensor) to jest właśnie ten mały opornik który znajduje się w środku przepływomierza czujnik ciśnienia powietrza atmosferycznego i silnik tak się będzie zachowywał, a jeśli chcesz to sprawdzić to kup sobie chip na allegro za 20zł czyli opornik i włóż do wtyczki przepływomierza w 1 i 2 pin wtyczki od lewej zresztą tam jest instrukcja wtedy dane do ECU zostają zafałszowane i pomoże ale auto będzie paliło więcej.
Najprościej jednak byłoby podmienić przepływomierz z kimś innym tak jak ja to zrobiłem z łukaszem12 i wtedy jesteś pewny - ten chip to tylko podaję ze względu na cenę bo przepływomierz jest drogi ale kupno innego i tak cię pewnie nie ominie( na allegro są po 500zł ale można kupić za 150zl tyle dałem wiec trzeba się targować) a na chwilę można z tym chipem pojeździć.
Aha a wtryski zostaw w spokoju, i zmień mechanika albo niech pokaże w jaki sposób sprawdził przepływomierz chyba wizualnie że jest wszystko na swoim miejscu. |
|
|
|
 |
Hary [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2008, 12:08
|
|
|
syski a teraz mam blad 22 i 23. Co moze byc przyczyna? |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 29-11-2008, 12:56
|
|
|
Może jednak coś z ECU jest nie tak?Pojawiają sie błędy ,których nie powinno być,bywa tak czasami gdy kondensatory z komputera wyleją. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-11-2008, 13:00
|
|
|
Hary napisał/a: | syski a teraz mam blad 22 i 23. Co moze byc przyczyna? |
Tutaj sa spisane podstawowe błedy ECU.
http://www.mediafire.com/?iezqtwmiiim
Ale te błędy sa zupełnie niezwiążane z poprzednim wiec dziwne - albo ECU jak pisze Slaw albo instalacja elektryczna nawala. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2008, 20:43
|
|
|
Błąd nr22 to MOŻE BYĆ uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, uszkodzony rozdzielacz zapłonu czyli palec rozdzielacza mówiąc prościej lub aparat zapłonowy chodzi tutaj pewnie o uszkodzenie lub złe położenie aparatu zapłonowego względem wału korbowego ( przeskoczył o ząbek lub po wyciągnięciu źle włożony czyli bez ustawienia go względem palca cofnięcia go gdyż ma ukośne zęby i wsuwając go prosto przesuwa się o jeden ząbek w przód
Błąd nr23 to uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu jeśli taki jest - w odnośniku pisze że może przyczyną jest uszkodzony palec rozdzielacza
Błąd 23 poszerza jakby nr 22 więc tym razem trzeba to sprawdzić
Z mojego małego doświadczenia mogę zasugerować iż mógł przeskoczyć o jeden ząbek pasek rozrządu gdyż bardzo się naciąga ze względu na jego długość, a przy 24 zaworowych silnikach napinacz jest olejowy i ma bardzo krótki wysięg u mnie był bardzo luźny i napinacz nie napinał paska, mechanik się dziwił że nie przeskoczył przy nagłych szarpnięciach. Natomiast 12 zaworowe mają sprężynę jako napinacz więc tam zakres napinania powinien być większy.
Nie wykluczaj też możliwości uszkodzenia ECU jak pisze Slaw przez wylane kondensatory ALE TYLKO GDY BĘDZIESZ PEWENY że zapłon masz dobrze ustawiony i rozrząd jest ok a po resecie znowu wyskoczą ci jakieś inne błędy.
ECU znajduje się po stronie pasażera z boku jak trzyma nogi więc sam możesz sobie sprawdzić czy ECU jest ok bo chyba widziałeś jak wygląda rozlana bateryjka i jakie na płytce robi spustoszenie taką lepką mazią spuchnięty kondensator. |
|
|
|
 |
|