Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego
Autor Wiadomość
Hary
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 12:24   Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego

Witam. Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego. Komputer pokazuje 12 blad. Silnik wkreca sie do 1,5 tys obrotow po czym nagle spada do zera i tak na okraglo. Moze ktos mial podobne obiawy?? Pozdrawiam
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 28-11-2008, 12:43   

Jeżeli komputer główny pokazuje błąd 12 to masz uszkodzony przepływomierz,wtryski nie mają tu nic do rzeczy,pozdrawiam
 
 
 
Hary
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 14:01   

Kolego przeplywomierz jest sprawdzony i jest dobry.
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 28-11-2008, 14:25   

HARY w jaki sposób stwierdziłes ,że masz sprawny przepływomierz?
 
 
Hary
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 14:30   

Sam tego nie sprawdzalem bo auto mam w warsztacie. Kolega ktory mi to sprawdzal mowi ze przeplywomierz sprawdzali jet ok. A w jaki sposob to zrobil to nie mam pojecia.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 29-11-2008, 09:12   Re: Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego

Hary napisał/a:
Witam. Potrzebuje schemat ukladu wtryskowego. Komputer pokazuje 12 blad. Silnik wkreca sie do 1,5 tys obrotow po czym nagle spada do zera i tak na okraglo. Moze ktos mial podobne obiawy?? Pozdrawiam


http://www.mediafire.com/?iqmjngy2jmu

schemat elektryczny
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2008, 11:27   

Jeśli chodzi o błąd nr12 (air flow sensor) to jest właśnie ten mały opornik który znajduje się w środku przepływomierza czujnik ciśnienia powietrza atmosferycznego i silnik tak się będzie zachowywał, a jeśli chcesz to sprawdzić to kup sobie chip na allegro za 20zł czyli opornik i włóż do wtyczki przepływomierza w 1 i 2 pin wtyczki od lewej zresztą tam jest instrukcja wtedy dane do ECU zostają zafałszowane i pomoże ale auto będzie paliło więcej.
Najprościej jednak byłoby podmienić przepływomierz z kimś innym tak jak ja to zrobiłem z łukaszem12 i wtedy jesteś pewny - ten chip to tylko podaję ze względu na cenę bo przepływomierz jest drogi ale kupno innego i tak cię pewnie nie ominie( na allegro są po 500zł ale można kupić za 150zl tyle dałem wiec trzeba się targować) a na chwilę można z tym chipem pojeździć.
Aha a wtryski zostaw w spokoju, i zmień mechanika albo niech pokaże w jaki sposób sprawdził przepływomierz chyba wizualnie że jest wszystko na swoim miejscu.
 
 
Hary
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2008, 12:08   

syski a teraz mam blad 22 i 23. Co moze byc przyczyna?
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 29-11-2008, 12:56   

Może jednak coś z ECU jest nie tak?Pojawiają sie błędy ,których nie powinno być,bywa tak czasami gdy kondensatory z komputera wyleją.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 29-11-2008, 13:00   

Hary napisał/a:
syski a teraz mam blad 22 i 23. Co moze byc przyczyna?


Tutaj sa spisane podstawowe błedy ECU.

http://www.mediafire.com/?iezqtwmiiim

Ale te błędy sa zupełnie niezwiążane z poprzednim wiec dziwne - albo ECU jak pisze Slaw albo instalacja elektryczna nawala.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2008, 20:43   

Błąd nr22 to MOŻE BYĆ uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, uszkodzony rozdzielacz zapłonu czyli palec rozdzielacza mówiąc prościej lub aparat zapłonowy chodzi tutaj pewnie o uszkodzenie lub złe położenie aparatu zapłonowego względem wału korbowego ( przeskoczył o ząbek lub po wyciągnięciu źle włożony czyli bez ustawienia go względem palca cofnięcia go gdyż ma ukośne zęby i wsuwając go prosto przesuwa się o jeden ząbek w przód

Błąd nr23 to uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu jeśli taki jest - w odnośniku pisze że może przyczyną jest uszkodzony palec rozdzielacza

Błąd 23 poszerza jakby nr 22 więc tym razem trzeba to sprawdzić
Z mojego małego doświadczenia mogę zasugerować iż mógł przeskoczyć o jeden ząbek pasek rozrządu gdyż bardzo się naciąga ze względu na jego długość, a przy 24 zaworowych silnikach napinacz jest olejowy i ma bardzo krótki wysięg u mnie był bardzo luźny i napinacz nie napinał paska, mechanik się dziwił że nie przeskoczył przy nagłych szarpnięciach. Natomiast 12 zaworowe mają sprężynę jako napinacz więc tam zakres napinania powinien być większy.
Nie wykluczaj też możliwości uszkodzenia ECU jak pisze Slaw przez wylane kondensatory ALE TYLKO GDY BĘDZIESZ PEWENY że zapłon masz dobrze ustawiony i rozrząd jest ok a po resecie znowu wyskoczą ci jakieś inne błędy.
ECU znajduje się po stronie pasażera z boku jak trzyma nogi więc sam możesz sobie sprawdzić czy ECU jest ok bo chyba widziałeś jak wygląda rozlana bateryjka i jakie na płytce robi spustoszenie taką lepką mazią spuchnięty kondensator. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.