 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
problem z płynem hamulcowym |
Autor |
Wiadomość |
ubik [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2008, 12:00 problem z płynem hamulcowym
|
|
|
Witam
Mam taki dylemat. z informacji na zbiorniczku wyczytałem że producent zaleca lanie płynu DOT 3 Jednak nie jestem pierwszym właścicielem samochodu i nie wiem co tam wlewał poprzedni właściciel płyn jest czarny i nie śmierdzi więc na DOT 3 mi nie wygląda raczej na niebieskawy i bezwonny DOT 4. Zdaje sobie sprawę że najlepiej zrobię jak zleje ten cały syf i wleję DOT 3 i będzie spokój ale niestety dostęp do garażu będę miał dopiero w przyszłym tygodniu a kontrolka mi miga na zakrętach i wybojach więc pilnie muszę coś dolać. Nie jestem mechanikiem i nie wiem jakie by były konsekwencje wlania Dot 3 do DOT 4. Proszę poradźcie mi co zrobić.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 04-12-2008, 17:01
|
|
|
DOT-y 3 i 4 można śmiało mieszać, nie wolno mieszać DOT-ów z R3, ale żaden z nich na pewno nie jest czarny. Coś mi się obiło o uszy, że DOT-y i R3 się po prostu nie mieszają i powstaje z nich mieszanina niejednorodna. Spróbuj strzykawkę tego twojego czarnego płynu przelać do jakiegoś słoika i dolać do niego DOT-a jak się dobrze wymiesza to taka mieszanina powinna do przyszłego tygodnia wytrzymać.
Wiem, że nie ma się czym chwalić ale kiedyś z przymusu musiałem jechać z małą ilością płynu, kontrolka paliła się cały czas i oprócz tego że się delikatnie pozapowietrzało to różnicy w hamowaniu nie było, ale to tylko raz i tylko kilka km. Mając do dyspozycji kanał wymiana płynu zajmuje dosłownie pół godziny. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-12-2008, 21:06
|
|
|
wymien caly plyn na DOT-4 - ja zalalem plyn Orlenu za 10 zl/0.5 litra (kup 2 butelki)
i tak musisz wymienic - dobra praktyka to co 2-3 lata, inaczej mozesz miec problem gdy podczas awaryjnego hamowania plyn sie zagotuje
zobaczysz ile syfu wyplynie z odpowietrznikow... |
|
|
|
 |
ubik [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2008, 13:32
|
|
|
czy po prostu odkręcając odpowietrzniki i cały czas dolewając nowy płyn nie zapowietrzę układu? Bo mógłbym to zrobić teraz tylko nie będę miał nikogo do pomocy kto naciskałby mi na hamulec. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-12-2008, 23:48
|
|
|
nie - musisz miec pomocnika - po nacisnieciu hamulca do podlogi odpowietrznik trzeba zamknac i dopiero puscic pedal
inaczej zaciagnie powietrze do ukladu
i caly czas pilnowac by w zbiorniczku byl plyn |
|
|
|
 |
|
|