Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z płynem hamulcowym
Autor Wiadomość
ubik
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2008, 12:00   problem z płynem hamulcowym

Witam

Mam taki dylemat. z informacji na zbiorniczku wyczytałem że producent zaleca lanie płynu DOT 3 Jednak nie jestem pierwszym właścicielem samochodu i nie wiem co tam wlewał poprzedni właściciel płyn jest czarny i nie śmierdzi więc na DOT 3 mi nie wygląda raczej na niebieskawy i bezwonny DOT 4. Zdaje sobie sprawę że najlepiej zrobię jak zleje ten cały syf i wleję DOT 3 i będzie spokój ale niestety dostęp do garażu będę miał dopiero w przyszłym tygodniu a kontrolka mi miga na zakrętach i wybojach więc pilnie muszę coś dolać. Nie jestem mechanikiem i nie wiem jakie by były konsekwencje wlania Dot 3 do DOT 4. Proszę poradźcie mi co zrobić.

Pozdrawiam
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 04-12-2008, 17:01   

DOT-y 3 i 4 można śmiało mieszać, nie wolno mieszać DOT-ów z R3, ale żaden z nich na pewno nie jest czarny. Coś mi się obiło o uszy, że DOT-y i R3 się po prostu nie mieszają i powstaje z nich mieszanina niejednorodna. Spróbuj strzykawkę tego twojego czarnego płynu przelać do jakiegoś słoika i dolać do niego DOT-a jak się dobrze wymiesza to taka mieszanina powinna do przyszłego tygodnia wytrzymać.
Wiem, że nie ma się czym chwalić ale kiedyś z przymusu musiałem jechać z małą ilością płynu, kontrolka paliła się cały czas i oprócz tego że się delikatnie pozapowietrzało to różnicy w hamowaniu nie było, ale to tylko raz i tylko kilka km. Mając do dyspozycji kanał wymiana płynu zajmuje dosłownie pół godziny.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-12-2008, 21:06   

wymien caly plyn na DOT-4 - ja zalalem plyn Orlenu za 10 zl/0.5 litra (kup 2 butelki)
i tak musisz wymienic - dobra praktyka to co 2-3 lata, inaczej mozesz miec problem gdy podczas awaryjnego hamowania plyn sie zagotuje
zobaczysz ile syfu wyplynie z odpowietrznikow...
 
 
ubik
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2008, 13:32   

czy po prostu odkręcając odpowietrzniki i cały czas dolewając nowy płyn nie zapowietrzę układu? Bo mógłbym to zrobić teraz tylko nie będę miał nikogo do pomocy kto naciskałby mi na hamulec.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-12-2008, 23:48   

nie - musisz miec pomocnika - po nacisnieciu hamulca do podlogi odpowietrznik trzeba zamknac i dopiero puscic pedal
inaczej zaciagnie powietrze do ukladu

i caly czas pilnowac by w zbiorniczku byl plyn
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.