[CA1A 1.3] i znowu drgania :( |
Autor |
Wiadomość |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2008, 17:56 [CA1A 1.3] i znowu drgania :(
|
|
|
Witam,
Czytałem na forum o drganiach i mam podobny aczkolwiek inny problem.
Zaczyna się przy prędkości 75-80km/h i (chyba) kończy koło 110km/h. Czuję drgania samochodu (nie kierownicy) i na 99% pochodzą z prawego przedniego koła. Byłem dzisiaj na wyważarce i nowe wyważenie nic nie pomogło. A problemy zaczęły się po wymianie kół na zimówki (4 nowiutkie opony) ale...
Podczas wymiany zostawiono mi na tym kole pierścień od alusków i na to założono stalówkę. Jeździłem tak 3-4 dni (wtedy non stop czułem na kierownicy drgania od 20km/h wzwyż) zanim stwierdziłem że to nie wina śniegu na ulicy... Śruby były zakręcone może do połowy swojego gwintu... .
Pojechałem do "mechaników", opier...em i poprawili.
Czy możliwe że coś przez jeżdżenie z takim kołem siadło? Łożysko(a)? Nie chcę ulegać autosugestii...
Drgania zależą wyłącznie od prędkości, niezależnie od biegu, nawet na luzie. Poniżej 75 nic a nic nie drga. Może coś szumi w tym kole, ale nigdy nie słyszałem szumiącego łożyska. Nie wiem. Jak mówię - nie chcę autosugestii |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-01-2008, 18:06
|
|
|
Czy występują stale (nawet przy jeździe na luzie), czy tylko przy przyspieszaniu/utrzymywaniu prędkości?
Nie ma pytania |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
Ostatnio zmieniony przez Bartek 21-01-2008, 18:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-01-2008, 18:07
|
|
|
Zmień koła przód na tył. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-01-2008, 18:31
|
|
|
Słuchaj, masz śruby zabezpieczające przy alu? Jeśli tak to wymień je na normalną śrubę. Kumpel miał taki motyw jak ty i miał jedną śrubę zabezpieczającą ze stożkowym mocowaniem do gniazda (nie wiem jak się to fachowo nazywa). Wibrowało jak cholera, przy 50km/h nie dało się jeździć. Po zmianie śruby problem z głowy. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2008, 18:44
|
|
|
Bartek napisał/a: | Czy występują stale (nawet przy jeździe na luzie), czy tylko przy przyspieszaniu/utrzymywaniu prędkości? |
Czy przyspieszam, czy hamuję, czy jadę na luzie - jeśli jest to w okolicach 80km/h do są drgania.
londolut napisał/a: | Słuchaj, masz śruby zabezpieczające przy alu? |
Mam śruby stożkowe od alusów, ale do stalówek kupowałem komplet nowych. Chociaż też dano mi ze stożkiem z jednej strony (i tym stożkiem wkręcono). Później dowiedziałem się że mogły zostać i stare... Mogę zakręcić do tego koła stare od alusów i spróbuję.
Hugo napisał/a: | Zmień koła przód na tył. |
Tak, miałem to zrobić. A dokładnie to miałem na chwilę dać letnie koło zamiast tego zimowego na moment i wtedy sprawdzić. Ale pierwsze chciałem usłyszeć wasze opinie. |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 21-01-2008, 19:23
|
|
|
Śruby od felg aluminiowych pasują do stalowych a odwrotnie nie .
[ Dodano: 21-01-2008, 19:41 ]
Opony zimowe -wyłapują nawet małe niedoskonałości zawieszenia i stan łożysk kół . Sprubój przełorzyć na opony letnie .U mnie też trochę czuć jakby drgania od przedniego prawego koła,ale po zmianie na letnie opony ten minimalny efekt ustaje .Na szarpakach nic nie wykazuje luzów nie ma ,samochód jedzie na wprost idealnie po puszczeniu kierownicy a z zakrętu same koła wracajądo pozycji jazdy na wprost .Łożyska sprawdzone ..Efekt niedomagania prawej strony zawieszenia jest wynikiem gorszego stanu naszych dróg przy krawężniku,dlatego pierwsze usterki zaczynają się po prawej stronie . |
|
|
|
 |
swireek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2008, 20:48
|
|
|
mialem podobnie na krzywych felgach alumkach |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-02-2008, 23:09
|
|
|
Miroslaw1305 napisał/a: | Śruby od felg aluminiowych pasują do stalowych a odwrotnie nie..... |
Jeżeli masz fabryczne alusy Mitsu, nakrętki są te same. Gniazda w stalówkach i alusach mają identyczne wybranie pod stożek na nakrętce. Jedyna różnica jest taka, że przy alusach szpilka nie wchodzi w cały kapturek nakrętki, bo część przylgowa jest grubsza. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2008, 15:57
|
|
|
Zmieniłem już wszystkie koła na letnie (zima bye bye) i drgań nie ma. Teraz pytanie dlaczego na zimówce te drgania się pokazują. Bardzo wyraźne/silne. Dwa razy koło wyważałem... Co może być przyczyną? (opona była nowa) |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-02-2008, 19:39
|
|
|
swistak81 napisał/a: | Co może być przyczyną? | Śruby. Jeśli masz alu na lato to całkiem prawdopodobne, że śruby które są przystosowane do alu nie nakręcają się tak głęboko na szpilkę jak powinny bo wichura1 napisał/a: | przy alusach szpilka nie wchodzi w cały kapturek nakrętki, bo część przylgowa jest grubsza | i jest delikatny luz na kole. Masz ori felgi na zimówki? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2008, 20:52
|
|
|
londolut napisał/a: | Co może być przyczyną?
Śruby. |
Pisałem wyżej, że kupiłem komplet 16 nowych śrub do stalówek. Wkręciły się dobrze.
Na przodzie mam akurat 2 oryginalne stalówki do colta...
Chyba że gwint był zabrudzony i nie wkręciły się wszystkie jednakowo. Dość męczył się pistolet przy odkręcaniu... ale zaznaczę że koło było zakładane 2 razy... |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-02-2008, 22:27
|
|
|
Ale napisałeś też, że na alu niema takich szopek. Wniosek z tego że albo śruby albo felgi, być może brudna i skorodowana piasta. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 07:13
|
|
|
Może napiszę rozwiązanie problemu. Bo niedawno przyszła zima i założyłem te nieszczęsne zimówki. Drgania jak były tak są (ale kurcze założyłem chyba koła tak samo).
Ale!
Pojechałem na doważanie. Rany co się działo... Co najciekawsze - podejrzany przeze mnie prawy przód był idealny, lewy przód delikatnie bił ale też był ok. A tył - normalnie myślałem że koło urwie, goście się za głowę łapali... No i doważyli i jest po problemie. Kurcze w życiu bym nie pomyślał że po wyważaniu może nadal tak koło bić. Warto zauważyć, że bicie pojawia się dopiero po prędkości ~60km/h (przy doważaniu) bo jak w autku czułem jeszcze później...
Więc moja rada - jedźcie nawet z ciekawości na doważanie. Ciekawe co wam się okaże...
Acha - zapłaciłem 40zł/kpl ale wiem że można i 2x taniej. Nie miałem czasu szukać po innych. |
|
|
|
 |
|