awariaaa |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-12-2008, 20:24 awariaaa
|
|
|
no i kolejny kłopot, jadę zapala sie check engine, zatrzymałem sie zgasiłem silnik ale juz nie moge odpalić, rozrusznik raz zakręci i koniec słychać tylko takie pykanie...koszmar!!! samochód stoi daleko od domku na chodniku nie wiem co robić zaczyna mnie wkurzac ten sprzet mam go miesiac i ciagle cos masakra |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 14-12-2008, 20:40
|
|
|
"przyznam ze jestem nia zachwycony, jazda, wyglad, wyposazenie. " tak pisałeś ?
hej ....już ci sigma przeszła bo się psuję ....to sprzedaj i kup sobie niemca VW - to prosty samochód mniej problemowy ....nie gniewaj się i nie bierz tego tak do serca ...jeżeli chcesz jezdzić sigmą to daj jej trochę serca i kasy ....zrób raz a dobrze i będzie git .te samochody fakt...mozna kupić tanio .....dlatego pózniej są problemy większe niż w autach bardziej zadbanych ....czyli jak ktoś zauważył drozszych. ale jak już znowu będzie na chodzie to nie zechcesz zamienić na inne auto .....wytrwałości życzę |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2008, 22:58
|
|
|
a nie masz problemu z zasialniem? Moze wytsaczy sprawdzić aku? albo ładowanie aku. Sprawdz - ja ostatnio miałem problem z ładowaniem - przecierał się przewód od alternatora i słabo ładował aż w końcu padł całowicie i też póki aku miał prad to pykał ale szybko się to skończyło. Ilośc prądu sprawdź - może to jest Twój problem |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-12-2008, 07:57
|
|
|
tez tak mysle ze to prad, ale nie wiem czy to ma znaczenie ale kontrolki, swqaitla lux swieca w poprzednim samochodzie jak nie mialem ladowania to ani kontrolki ani radio nic nie palilo a tu jest spoko....ale oby to bylo ladowanie ... |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-12-2008, 09:37
|
|
|
Kolego możesz mieć problem z samym rozrusznikiem, lub jego podłączeniem. Ale jak koledzy wcześniej wspominali zacznij od ładowania, słaby akumulator i kiepskie ładowanie ma duży wpływ na żywotność rozrusznika.
Pozdrawiam. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-12-2008, 19:34
|
|
|
zamienilem akumulatory...i smiga czyli brak ładowania....alternator? kable? |
_________________
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:19
|
|
|
Jak uruchomisz silnik to po zdjęciu klemy silnik nie powinien zgasnąć jeśli jest ładowanie, jeśli nie ma to zgaśnie i już wiesz że albo regulator napięcia albo szczotki w alternatorze albo kable czyli szukaj przetarcia bądź przecięcia kabla |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:22
|
|
|
sprawdż najpierw czy jest ładownie - jak nie to ten nowy też na długo nie wystarczy. Ja po ostatnim razie radził sprawdzić alternator a przede wszystkim wszystkie kable przy nim, czy są dobre i dobrze zamocowane. Resztę to podpowiedzą z pewnościa koledzy bardziej zorientowani bo ja mógłbym zacząć wypisywać tutaj bajki a tego chyba nikt nie chciałby czytać
Powodzenia w ustaleniu usterki. Tylko jeszcz na jedną rzecz zwrócę uwagę - ja w każdym samochodzie który kupuję bardz szybko muszę wymieniać aku a to z powodu, że mają zwarcie cel i raz działa a raz nie wiec to też mógł być powód ? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-12-2008, 23:32
|
|
|
Ładowanie można też sprawdzić miernikiem, napięcie powinno być w granicach 13.6-14.5V ale sposób który podaje Syski jest też dobry. Jeśli okaże się ze nie ma ładowania lub jest słabe to sprawdź alternator - ja miałem taką przypadłość 2 razy że padł regulator napięcia i na niskich obrotach (<3000 rpm) alternator praktycznie w ogóle nie ładował a wyżej dawał bardzo słabe napięcie rzędu 12.8 - 13.1 V. Raz skończyło sie naprawie regulatora później założyłem cały nowy alternator i od tej pory jest bez problemu |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-12-2008, 08:19
|
|
|
wstawilem do elektryka wymieni regulator i szczotki.... co do ladowania to miernik wskazywal 9 V krzyknal 350 zl na dzien dobry... dzis odbior zobaczymy... a i znowu wczoraj mialem wystrzal gazu ...dolot szczelny....na benzynie przy zimnym silniku i na niskich obrotacj nie nadaje sie do jazdy... pzdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 14:45
|
|
|
strzelił na benzynie?
Wymień filtr powietrza. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 14:51
|
|
|
Jak usuniesz przyczynę strzelania to napisz, mechanik zapyta kiedy kable i świece wymieniałeś |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-12-2008, 16:16
|
|
|
Jeżeli strzelił w dolot radzę martwić się o przepływomierz... |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 18:33
|
|
|
Kolego docecik87 muszę ci powiedzieć (że przynajmniej u mnie )przepływomierz jest bardzo odporny na strzały zanim komputer wykazał błąd czujnika w nim mieszczącego się miałem kilkanaście strzałów (i żaden mechanik nie umiał w okolicy zdiagnozować dlaczego ) nie jest to oczywiście reguła.Zwykle strzał niszczy trochę ten (jakby) plaster miodu a czujnik jest ok i wtedy też ECU pokaże błąd czujnika BARO a jak zmienisz ten uszkodzony kawałek np. z innego przepływomierza błąd znika po resecie oczywiście. To tak gwoli ciekawostki raczej bo do przyjemności to nie należy a i kieszeń te strzały pustoszą
Najlepszą z najgorszych opcji gazowania silnika jest sekwencja. Te silniki jak i osprzęt jednak nie lubią gazu a ekonomia zmusza nas do ekologii no może nie w ten sposób pojmowana przynajmniej na zachodzie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-12-2008, 21:31
|
|
|
Wszystko zależy od strzału. Możesz mieć kilka mniejszych albo jeden porządny, który rozwali Tobie nawet trąbę słonia.
A jeżeli samochód nie jeździ po strzale w dolot, to najbardziej prawdopodobny jest przepływomierz. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|