Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
awariaaa
Autor Wiadomość
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-12-2008, 20:24   awariaaa

no i kolejny kłopot, jadę zapala sie check engine, zatrzymałem sie zgasiłem silnik ale juz nie moge odpalić, rozrusznik raz zakręci i koniec słychać tylko takie pykanie...koszmar!!! samochód stoi daleko od domku na chodniku nie wiem co robić zaczyna mnie wkurzac ten sprzet mam go miesiac i ciagle cos masakra
_________________

 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 14-12-2008, 20:40   

"przyznam ze jestem nia zachwycony, jazda, wyglad, wyposazenie. " tak pisałeś ?
hej ....już ci sigma przeszła bo się psuję ....to sprzedaj i kup sobie niemca VW - to prosty samochód mniej problemowy ....nie gniewaj się i nie bierz tego tak do serca ...jeżeli chcesz jezdzić sigmą to daj jej trochę serca i kasy ....zrób raz a dobrze i będzie git .te samochody fakt...mozna kupić tanio .....dlatego pózniej są problemy większe niż w autach bardziej zadbanych ....czyli jak ktoś zauważył drozszych. ale jak już znowu będzie na chodzie to nie zechcesz zamienić na inne auto .....wytrwałości życzę
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2008, 22:58   

a nie masz problemu z zasialniem? Moze wytsaczy sprawdzić aku? albo ładowanie aku. Sprawdz - ja ostatnio miałem problem z ładowaniem - przecierał się przewód od alternatora i słabo ładował aż w końcu padł całowicie i też póki aku miał prad to pykał ale szybko się to skończyło. Ilośc prądu sprawdź - może to jest Twój problem
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-12-2008, 07:57   

tez tak mysle ze to prad, ale nie wiem czy to ma znaczenie ale kontrolki, swqaitla lux swieca w poprzednim samochodzie jak nie mialem ladowania to ani kontrolki ani radio nic nie palilo a tu jest spoko....ale oby to bylo ladowanie ...
_________________

 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15-12-2008, 09:37   

Kolego możesz mieć problem z samym rozrusznikiem, lub jego podłączeniem. Ale jak koledzy wcześniej wspominali zacznij od ładowania, słaby akumulator i kiepskie ładowanie ma duży wpływ na żywotność rozrusznika.
Pozdrawiam. :) :) :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-12-2008, 19:34   

zamienilem akumulatory...i smiga czyli brak ładowania....alternator? kable?
_________________

 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 20:19   

Jak uruchomisz silnik to po zdjęciu klemy silnik nie powinien zgasnąć jeśli jest ładowanie, jeśli nie ma to zgaśnie i już wiesz że albo regulator napięcia albo szczotki w alternatorze albo kable czyli szukaj przetarcia bądź przecięcia kabla
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 20:22   

sprawdż najpierw czy jest ładownie - jak nie to ten nowy też na długo nie wystarczy. Ja po ostatnim razie radził sprawdzić alternator a przede wszystkim wszystkie kable przy nim, czy są dobre i dobrze zamocowane. Resztę to podpowiedzą z pewnościa koledzy bardziej zorientowani bo ja mógłbym zacząć wypisywać tutaj bajki a tego chyba nikt nie chciałby czytać :P
Powodzenia w ustaleniu usterki. Tylko jeszcz na jedną rzecz zwrócę uwagę - ja w każdym samochodzie który kupuję bardz szybko muszę wymieniać aku a to z powodu, że mają zwarcie cel i raz działa a raz nie wiec to też mógł być powód ? :mrgreen:
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-12-2008, 23:32   

Ładowanie można też sprawdzić miernikiem, napięcie powinno być w granicach 13.6-14.5V ale sposób który podaje Syski jest też dobry. Jeśli okaże się ze nie ma ładowania lub jest słabe to sprawdź alternator - ja miałem taką przypadłość 2 razy że padł regulator napięcia i na niskich obrotach (<3000 rpm) alternator praktycznie w ogóle nie ładował a wyżej dawał bardzo słabe napięcie rzędu 12.8 - 13.1 V. Raz skończyło sie naprawie regulatora później założyłem cały nowy alternator i od tej pory jest bez problemu
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-12-2008, 08:19   

wstawilem do elektryka wymieni regulator i szczotki.... co do ladowania to miernik wskazywal 9 V :shock: krzyknal 350 zl na dzien dobry... dzis odbior zobaczymy... a i znowu wczoraj mialem wystrzal gazu :shock: ...dolot szczelny....na benzynie przy zimnym silniku i na niskich obrotacj nie nadaje sie do jazdy... pzdr
_________________

 
 
 
rkasia11
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2008, 14:45   

strzelił na benzynie?
Wymień filtr powietrza.
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2008, 14:51   

Jak usuniesz przyczynę strzelania to napisz, mechanik zapyta kiedy kable i świece wymieniałeś :wink:
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2008, 16:16   

Jeżeli strzelił w dolot radzę martwić się o przepływomierz...
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2008, 18:33   

Kolego docecik87 muszę ci powiedzieć (że przynajmniej u mnie )przepływomierz jest bardzo odporny na strzały zanim komputer wykazał błąd czujnika w nim mieszczącego się miałem kilkanaście strzałów (i żaden mechanik nie umiał w okolicy zdiagnozować dlaczego ) nie jest to oczywiście reguła.Zwykle strzał niszczy trochę ten (jakby) plaster miodu a czujnik jest ok i wtedy też ECU pokaże błąd czujnika BARO a jak zmienisz ten uszkodzony kawałek np. z innego przepływomierza błąd znika po resecie oczywiście. To tak gwoli ciekawostki raczej bo do przyjemności to nie należy a i kieszeń te strzały pustoszą :wink:

Najlepszą z najgorszych opcji gazowania silnika jest sekwencja. Te silniki jak i osprzęt jednak nie lubią gazu a ekonomia zmusza nas do ekologii no może nie w ten sposób pojmowana przynajmniej na zachodzie.
Pozdrawiam
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-12-2008, 21:31   

Wszystko zależy od strzału. Możesz mieć kilka mniejszych albo jeden porządny, który rozwali Tobie nawet trąbę słonia.
A jeżeli samochód nie jeździ po strzale w dolot, to najbardziej prawdopodobny jest przepływomierz.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.