Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
serce z eclipsa w lancerku problem z elektryką
Autor Wiadomość
dyzio007
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2008, 20:37   serce z eclipsa w lancerku problem z elektryką

pytanie do mitsu elektryków. jestem w trakcie wkladania silnika 4g63 do lancerka i pojawil sie problem z elektryką jest pare roznic w wiazce silnika czy ma ktos moze jakeis szcegółowe dane schematy opisy poszczegolnych wtyczek czegos co pozwoli mi odpalic nowe serducho w lancerku kazda informacjia mile widziana:)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-07-2008, 00:27   

Jaki silnik był poprzednio?
BO jeżeli 4G15 albo 4G13 to jest to inna wiązka
W service manualu masz rozpisaną wiązkę do C53A non turbo - jest praktycznie identyczna
cy_cek i TOMASZ82 mają taki swap za sobą. Pytaj ich. Bartek wie szczegółowo jak to ma wyglądać. Robił dla cy_cek tego Lancera (jakieś poprawki czy cóś)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
dyzio007
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2008, 09:33   

bylo 4g15 jak ogladalem wiazki to roznia sie kilkoma
kabelkami
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-07-2008, 10:32   

Podaj @ na którego wrzucić mogę schematy.

Generalnie wiązki są podobne - przeróbkę taką popełniłem u siebie - jeździła(by) do dziś, gdyby Wojtuś nie popsuł auta...... - podobne, znaczy pasują TYLKO przewody do wtryskiwaczy i Purge Control Valve......reszta - zapłon, sterowanie jałowymi obrotami, , sonda lambda,czujniki temperatury silnika, czujnik położenia wału i wałków ma inne długości przewodów i w większości inne wtyczki........

Podaj z czego masz wiązkę 4g63 - tu też występowały różnice

[ Dodano: 10-07-2008, 10:34 ]
PS. Cy_ckowy Lancer to C68, więc wiązki bez przeróbek,a wogóle to już był swapowany zanim do mnie trafił ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
Ostatnio zmieniony przez Bartek 10-07-2008, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2008, 10:47   

U mnie swap poczyniony był już w momencie zakupu. Kolega Bartek reanimował w 100% serce 4G63 do idealnego stanu ze 1000% skutkiem pozytywnym. Oczywiście nie obeszło się bez przygód :) )

U mnie problemów nie było z instalacją. W Lancerze GTI C68 wiązka silnika 4G67 jest identyczna jak do 4G63, ponieważ to te same silniki tylko tłoki i średnice cylindra inne. Jak na nie spojrzysz to są identyczne, różnią się znakami przy aparacie zapłonowym i numerem silnika. W momencie zakupu nie wiedziałem że mam 4G63, ponieważ jeszcze nie znałem się z tym. W mojej oryginalnej instalacji pasowało wszystko plug&play. Jedynie Bartek lekko modyfikował ECU oryginalne od GTI. Zmieniał EPROM i poprawiał jeden Pin z tego co pamiętam od sterowania wolnymi obrotami.

Tomasz82 wrzucał także ten silnik do swojego Colta C58 i też nie było żadnych problemów. Wszystko pasuje jakby było z tego miejsca.

Powodzenia w pracach :)

Jak coś to pytaj na PW. Może coś pomogę, mam jeszcze jakieś części zamienne.
 
 
dyzio007
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2008, 11:15   

wiazka jest z eclipsa a email to dyzio007@autograf.pl
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-07-2008, 11:16   

To wiem z nazwy tematu - który rocznik Eclipsa??
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dyzio007
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2008, 11:54   

92 silnik 6 bolt
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-07-2008, 12:13   

Wkładasz razem ze skrzynią i półosiami, czy przekładasz koło zamachowe i zostawiasz od 1,5?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dyzio007
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2008, 12:31   

skrzynia tez od eclipsa tylko jeszcze zobaczymy co z polosiamy bedzie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-07-2008, 12:42   

będą pasowały.....prawie..... Eclipse jest o 2 cm szerszy niż Lancer......musicie poszukać półosi od C58/C68, inaczej zamordujecie przeguby wewnętrzne (sprawdzone u Dominika)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2008, 18:37   

Bartek napisał/a:
inaczej zamordujecie przeguby wewnętrzne (sprawdzone u Dominika)


sprawdzone jak najbardziej. Fajnie trzęsło.

Najlepiej jest włożyć skrzynię, półosie i koło zamachowe od C58 lub C68. Ja mam tak i jest super. Na tych za długich półosiach Eclipsowych to nie było to samo co teraz. Skrzynia Eclipse ma duże koło zamachowe a dużą flanszę skrzyni biegów. A koło i skrzynia od Lancera są mniejsze i z małą flanszą. Także na to się z Bartkiem natknęliśmy podczas prac.

A jeszcze jedna wtopa u mnie była, jak zmieniony był kompletny silnik ze skrzynią i półosiami. Jacyś magicy to na żywca pchali tam nie wiedzą nawet pewnie że to inny silnik. Wyglądał ta samo. Przy dźwigni zmiany biegów ucieli ogranicznik z tego co pamiętam od biegów 1-3-5. Pewnie nie wchodziły, że względu na inna skrzynię i ucieli to.
W momencie założenia oryginalnej skrzyni od GTI z Bartkiem o 5 rano pięknego słonecznego dnia nie udawało nam się wrzucić tych biegów. Trzeba było robić to delikatnie. Zmieniłem wajchę na oryginalną nie po kowalach i działa do dzisiaj.

:D :D
 
 
dyzio007
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2008, 19:20   

swap jeden wielki problem :badgrin: :badgrin:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-07-2008, 19:51   

dyzio007 napisał/a:
swap jeden wielki problem
nie. Paproki jeden wielki problem. SWAP jest prosty pod warunkiem, że zanim zaczniesz zastanowisz się co chcesz zrobić, sprawdzisz i zgromadzisz potrzebne części i wiesz co robisz.

Inaczej jest to pomyłka. I takie samochody potem kupujesz na części.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-07-2008, 09:44   

Hubeeert napisał/a:
i wiesz co robisz


to jest podstawa...... zgromadzenie części wynika z tego.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.