Kontrolka napedu |
Autor |
Wiadomość |
milezowka
Nowy Forumowicz Mileżówka
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 3 Skąd: Ustroń k/Wisły
|
Wysłany: 09-12-2008, 16:20 Kontrolka napedu
|
|
|
Witam szanownych forumowiczów. Moj problem polega na tym, ze podczas przelaczenia napedu na 2 kola kontrolka miga, po przelaczeniu na 4 kola jest ok bo swieci. Nie wiem czy po przelaczeniu na 2 kola mam wlaczony aby napewno naped na tylko 2 czy w dalszym ciagu jezdze na 4. Chyba troszku namieszalem, ale moze ktos udzieli jakies konstruktywnej rady co z tym poczac.
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Pozdrownia z Ustronia (Beskid Śląski)
www.milezowka.pl - Noclegi w Beskidach |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-12-2008, 08:38
|
|
|
Milezowka, witaj na forum.
Mruganie oznacza ze naped na przod jest dolaczany. Jest to prawidlowy obiaw. Po chwili ustepuje i kontrolka pali sie ciagle. To tez prawidlowa sygnalizacja jazdy z napedem na obie osie. Jesli ponownie zmieniasz rodzaj napedu na jedna os to kontrolka moze zamrugac przy przelaczeniu na 2H ale nie musi. Natomiast powinna zgasnac po przelaczeniu. Jesli tak nie jest i dzwignia skrzyni rozdzielczej pozostaje w pozycji 2H a kontrolka napedow sie swieci jest cos nie tak. Nie wiem czy faktycznie nie odlacza przodu czy to wina elektroniki. Sam mozesz to ocenic czujac opory przy manewrach.
Rozumiem, ze chodzi o "elke" ze sztywno dolaczanym przodem czyli wyposazona w system EasySelect. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
piter111
Nowy Forumowicz
Auto: l200 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: strzelce opolskie
|
Wysłany: 10-12-2008, 14:16 migotanie lampki napędu w l200
|
|
|
Witam podobny problem miałem po wymianie oleju w skrzyni na zbyt gesty po nalani zalecanego migoranie na 2H ustało . W instr. obsł. pisze aby zmienić bieg z 4H na 2H należy zatrzymac poj. wyłaczyć silnik i następnie przełączyć napęd z 4H na 2H nastepnie odpalić silnik lampka może się jeszcze palić ale po kilku metrach jazdy powinna zgasnąć niestety jakiego rodzaju skrzyni to dotyczy niestety nie piszą dotyczy to modeli do 2004r. |
_________________ piotr |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-12-2008, 15:13 Re: migotanie lampki napędu w l200
|
|
|
piter111 napisał/a: | W instr. obsł. pisze aby zmienić bieg z 4H na 2H należy zatrzymac poj. wyłaczyć silnik i następnie przełączyć napęd z 4H na 2H nastepnie odpalić silnik lampka może się jeszcze palić ale po kilku metrach jazdy powinna zgasnąć niestety jakiego rodzaju skrzyni to dotyczy niestety nie piszą dotyczy to modeli do 2004r. |
Na forum jest instrukcja od elki z 2002. Sprawa jest opisana nieco inaczej. Faktem jest, ze jesli auto ma starsze rozwiazanie niz EasySelect to moze nie byc mozliwosci dolaczania przodu podczas jazdy, ale wylaczanie silnika...
Chetnie zobacze podglad tej strony instrukcji. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2008, 17:38
|
|
|
W 1999r. udoskonalono Easy Select o przełączanie 2H-4H/4H-2H przy prędkościach nie przekraczających 100km/h |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-12-2008, 17:53
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | W 1999r. udoskonalono Easy Select o przełączanie 2H-4H/4H-2H przy prędkościach nie przekraczających 100km/h |
Easy Select miał już taką możliwość od 1997 roku m.in. w PajeroSport oraz w L200 Magnum. W Farmerach do 2001 roku były jeszcze sprzęgiełka. Dopiero po 2001 roku wszystkie modele L200 mogą w pełni kożystać z możliwosci zmiany napędu podczas jazdy.
Jeżeli chodzi o problem kolegi milezowka, to ciągle nie potwiedził, czy chodzi o ES czy o SS, oraz jakim modelem (rocznikiem) jeździ, więc ciężko się do tego odnieść. piter111, podał jeden z powodów występowania takiej sytuacji w modelach 2004 (chodzi o niewłaściwy olej), jednak wszystkie modele 01->05 miały te same skrzynie, a odpowiedni olej, to podstawa Wszystkich zainteresowanych odsyłam do instrukcji obsługi L200 '02 znajdującej się TU |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2008, 18:03
|
|
|
miczon,
możliwe i dziękuje za poprawienie.Ja posiadałem informacje, że od '99r, ale specem od "eLek" nie jestem... |
|
|
|
 |
milezowka
Nowy Forumowicz Mileżówka
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 3 Skąd: Ustroń k/Wisły
|
Wysłany: 11-12-2008, 08:45
|
|
|
dzieki za zainteresowanie, ale nadal nie wiem co jest grane, a elka z lipca tego roku, sprowadzona z Belgii. Jak sam sie nie uporam to pewnie do jakiegos serwisu bedzie trzeba, a tam pewnie kaske trzeba niebagatelna.
Pozdarwiam |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-12-2008, 09:02
|
|
|
milezowka, daj znać na PM kiedy będziesz w Bielsku - to rzut beretem z Ustronia, spotkamy się i obejżymy z instrukcją w ręku tą Twoją eLeczkę |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-12-2008, 09:36
|
|
|
Milezowka jesli to nowy samochod to masz ostatnia generacje i jak sadze gwarancje fabryczna. Jesli masz instrukcje radze przeczytac i wtedy zaczac sie martwic. Sprawdz jakie masz symbole na dzwigni od skrzyni rozdzielczej. Jesli takie:
to masz SuperSelect. Piktogramy pokazuja jak kontrolka sygnalizuje stan napedu. Jesli masz inaczej to cos jest nie tak.
Na przyszlosc proponuje dokladnie opisac o jakie auto chodzi lub uzupelnic dane w profilu.
Istnieje male prawdopodobienstwo, ze masz model ze skrzynia rozdzielcza EasySelect. Wtedy informacje o tym jak powinna zachowywac sie kontrolka masz w moim pierwszym poscie.
Powodzenia i pozdrawiam |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-12-2008, 09:45
|
|
|
Jesli e-lka z tego roku i do tego Intense/instyle, obejrzyj pod silnikiem (taka mała) ostatnia z rzedu osłona w strone tyłu, czy nie jest przypadkiem mocno wgnieciona, a jeśli nie, to ja zdejmij (4 srubki klucz 10 lub 13) i obejrzyj siłownik pod mostem.
On odpowiada za rozpięcie półosi z mostu. Jak nie ma w nim podciśnienia, to półosie są w pozycji "zapięty" co oznacza napęd na 4 kółka, siłownik musi się zsunąć, żeby odłączyć w pełni napęd.
Wg. mnie problem migania kontrolki napędu (jeśli miganie jest ciągłe- przy 4x2) jest nieprawidłowa praca tego siłownika:
- uszkodzony siłownik
- uszkodzone przewody zasilające podciśnieniem...
- tona błota pod w/w osłoną
- mocno dognieciona osłona blokująca siłownik
Sprawdź i daj znać...
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
piter111
Nowy Forumowicz
Auto: l200 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: strzelce opolskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 10:50 Migotanie lampki l200
|
|
|
WITAM Kolega GENE troche mnie wczoraj zakręcił sprawdzałem Macie tu taka samą instr. obsł. co ja dostałem ją w 2002r przy zakupie nowego auta tu w dziale URUCHAMIANIE I JAZDA na str 81 pisze tak
Aby dokonaćzmiany napedu 4h na 2h zwolnij blokade wolnego kola zgodnie z nizej zamieszczona procerura:
1. zatrzymaj pojazd
2. ustaw wlacznik zaplonu w polozenie ACC lub LOCK - przesun dzwignie skrzyni rozdzielczej w polozeni 2h
3. ustaw wlacznik zaplonu ponownie w polozenie ON wowczs mechanizm wolnego kola zostanie odblokowany a odpowiadajaca mu lamka kontrolna na desce rozdzielczej zgasnie.
mam tak robic czy nie? piszecie ze nie trzeba wylanczac stacyjki - to jak to w koncu jest?
pozdrawiam
; |
_________________ piotr |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-12-2008, 12:06
|
|
|
Moim zdanie nie musisz, choc nie widzialem Twojego auta i glowy za to nie dam. Dalej czytajac jest wzmianka o tym, ze mozna zmieniac napedy w czasie jazdy. Masz EasySelect i powinno wszystko dzialac bez procedury ze stacyjka i stawaniem.
Sprawa jest prosta. Jesli metoda zmiany napedu w czasie jazdy nie rozpina przodu a ta z zatrzymaniem jest skuteczna to w Twoim przypadku mozesz tak robic. Oczywiscie jesli masz mozliwosc i czas. Choc nie sadze aby Elka z 2002 roku miala inne rozwiazanie jak ES. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2008, 15:35 Re: Migotanie lampki l200
|
|
|
piter111 napisał/a: | mam tak robic czy nie? piszecie ze nie trzeba wylanczac stacyjki - to jak to w koncu jest?
; |
Umów się na PW z @Eskapadą: on miał doświadczenie ze starszymi rozwiązaniami napędów w L200 (coś mi świta, że rocznik nie do końca jednoznacznie określa rodzaj napędu). |
|
|
|
 |
|