 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma GDI 97 zimna pali za drugim trzecim razem |
Autor |
Wiadomość |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 06-10-2019, 11:17 Carisma GDI 97 zimna pali za drugim trzecim razem
|
|
|
Jak w temacie lecz po włączeniu szyby ogrzewanej za pierwszym,przekaźniki od strony pasażera zamieniałem miejscami i nic nie pomogło,jaka może być przyczyna ? |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-10-2019, 12:38
|
|
|
Przede wszystkim co to znaczy "nie pali"? Nie kręci rozrusznik czy może krztusi się przy odpalaniu, albo kręci bez żadnej reakcji?
Sprawdź 10 razy (a może nawet więcej) czy na 100% ma to związek z ogrzewaniem szyby. I sprawdzaj to w różnych warunkach - różna temperatura silnika, różna temperatura otoczenia itp.
Sprawdź błędy i to nie tylko w ECU, to może być immo.
Sprawdź napięcie aku.
Ogólna rada: wykluczaj po kolei wszystko co się da. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 07-10-2019, 19:24
|
|
|
czarter napisał/a: | Przede wszystkim co to znaczy "nie pali"? Nie kręci rozrusznik czy może krztusi się przy odpalaniu, albo kręci bez żadnej reakcji?
Sprawdź 10 razy (a może nawet więcej) czy na 100% ma to związek z ogrzewaniem szyby. I sprawdzaj to w różnych warunkach - różna temperatura silnika, różna temperatura otoczenia itp.
Sprawdź błędy i to nie tylko w ECU, to może być immo.
Sprawdź napięcie aku.
Ogólna rada: wykluczaj po kolei wszystko co się da. | Krztusi się przy pierwszym i drugim kręceniu na zimnym silniku (rozrusznik kręci) i przy prędkości ok.140 szarpie silnikiem jakby przerywał.Napięcie na akumulatorze na biegu jałowym jest 12,4 V podczas pracy 14,2 V lecz nie siada przy rozruchu z włączoną szybą. Problemy zaczęły się gdy wymieniłem filtr paliwa pod maską i przy zbiorniku paliwa usunąłem przerdzewiałe części przewodów paliwowych zastępując wężykami -czy może w oryginale był tam zaworek ? |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-10-2019, 21:19
|
|
|
No to jak bawiłeś się pompą WC i jej filterkami, to sprawdź dokładnie ciśnienie. Tu masz cały elaborat: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Sprawdź czy nie masz jakiegoś wycieku paliwa - może być tak, że wyciek jest malutki i jak już pracuje to jest git, ale jak postoi parę godzin to dużo paliwa się wyleje i chodzi na sucho przez chwilę. Możesz w sumie to sprawdzić tak:
- odpal na zimnym, tak żeby wystapiło krztuszenie o którym mówisz
- zgaś silnik od razu po odpaleniu
- szybko odpal znowu
jeżeli za drugim razem odpali bez problemu, to to może być wyciek o którym pisałem, ale nie musi rzecz jasna Jeżeli natomiast za drugim i tak nie odpali to raczej to wyciek nie będzie. Tak podejrzewam, bo gdyby wyciek był naprawdę mały to mało możliwe żeby ciśnienie spadło tak szybko, a jeżeli wyciek byłby duży to na 100% byś go zauważył.
W manualu jest też procedura jak sprawdzać czy jest wyciek - sprawdza się jak szybko zejdzie ciśnienie po udanym odpaleniu.
Sprawdź przez kompa czas wtrysku przy krztuszeniu. Sprawdź czujnik temperatury. Ostatnimi dniami zrobiło się nagle zimno - może sterownik o tym nie wie i nie podbija dawki paliwa.
A jakie napięcie na akumulatorze przy samym odpalaniu/kręceniu? |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 13-10-2019, 19:12
|
|
|
Mam pytanie:gdy powoli przekręcam kluczyk na zapłon w pewnym momencie zapala się kontrolka szyby i gdy zostawię kluczyk w tym położeniu pali cały się czas kontrolka szyby ogrzewanej i następnie przy pełnym przekręceniu na zapłon gaśnie.Czy to jest normalne ? Sprawdziłem napięcie na czujniku WC i wynosi 2.8 V na biegu jałowym i 3 V przy 2000 obrotów. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
|
|