 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Rózne problemy techniczne |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 11-12-2008, 01:12 Rózne problemy techniczne
|
|
|
A wiec oto co znalazłem w necie. Mysle ze sie moze przydac
SILNIK NIE DAJE SIĘ URUCHOMIĆ
# OBJAW - Silnik nie obraca się po włączaniu rozrusznika
PRZYCZYNY
- Rozładowany akumulator (naładować lub użyć dodatkowego akumulatora do próbnego rozruchu)
- Zaciski akumulatora poluzowane lub skorodowane
- Wadliwe połączenie akumulatora z nadwoziem
- Przewód masowy silnika poluzowany lub przerwany
- Przewody rozrusznika lub wyłącznika elektromagnetycznego poluzowane lub przerwane. Sprawdzić wszystkie przewody elektryczne i połączenia przy akumulatorze, elektromagnesie rozrusznika i wyłączniku zapłonu
- Automatyczna skrzynia biegów nie jest ustawiona w położeniu "Park" lub sprzęgło nie zostało całkowicie wciśnięte.
- Poważne mechaniczne uszkodzenie (zatarcie silnika)
- Wewnętrzna usterka rozrusznika lub wyłącznika elektromagnetycznego
- Wałek zębaty silnika rozrusznika zakleszczony w zębach koła zamachowego. Jeśli pojazd jest wyposażony w mechaniczną skrzynię biegów, włączyć bieg i rozkołysać pojazd w celu obrócenia silnika. Przy najbliższej okazji wymontować rozrusznik i sprawdzić wałek zębaty oraz wieniec koła zamachowego.
- Uszkodzony zamek kierownicy i/lub wyłącznik zapłonu (stacyjka)
# OBJAW - Rozrusznik obraca silnik powoli
PRZYCZYNY
- Częściowo rozładowany akumulator (naładować lub użyć dodatkowego akumulatora)
- Zaciski akumulatora poluzowane lub skorodowane
- Wadliwe połączenie akumulatora z masą
- Poluzowany przewód masowy silnika
- Poluzowane przewody rozrusznika
- Wewnętrzna usterka rozrusznika
# OBJAW - Rozrusznik obraca się, nie obracając silnika
PRZYCZYNY
- Uszkodzone sprzęgło rozrusznika
- Zniszczone lub zużyte zęby koła zamachowego
- Poluzowane śruby mocujące rozrusznik Silnik obraca się normalnie, ale nie uruchamia się
- Brak paliwa w zbiorniku
- Nieprawidłowe ustawienie początku wtrysku.
- Awaria pompy wtryskowej paliwa
- Niedostateczne ciśnienie sprężania
- Poważne uszkodzenie mechaniczne (np. napędu wałka rozrządu)
- Uszkodzone podgrzewacze
- Przerwane, poluzowane lub rozłączone przewody elektryczne podgrzewaczy
- Poluzowane lub nieszczelne przewody wtryskowe paliwa
- Zanieczyszczone paliwo
# OBJAW - Trudności z uruchomieniem zimnego silnika
PRZYCZYNY
- Akumulator rozładowany lub częściowo wyładowany
- Poluzowane lub uszkodzone przewody elektryczne podgrzewaczy
- Nieprawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa
- Nieszczelne przewody wtryskowe paliwa
- Nieszczelny wtryskiwacz
# OBJAW - Trudności z uruchomieniem ciepłego silnika
PRZYCZYNY
- Zatkany filtr powietrza
- Paliwo nie dopływa do wtryskiwaczy
- Zatkane dysze wtryskiwaczy
- Nieszczelny przewód wtryskowy paliwa
- Hałaśliwe, nierównomierne zazębianie silnika rozrusznika, zużyte lub wyłamane zęby wałka zębatego rozrusznika lub koła zamachowego Zdjąć pokrywę z tyłu silnika (jeśli występuje) i dokonać przeglądu
- Poluzowane lub brakujące śruby mocujące silnik rozrusznika
# OBJAW - Silnik zapala i zaraz gaśnie
PRZYCZYNY
- Zbyt mała dawka paliwa dopływająca do wtryskiwaczy
- Zbyt niskie obroty biegu jałowego
- Zapowietrzone przewody wtryskowe paliwa
- Zapowietrzające się wtryskiwacze (wymienić)
- Zanieczyszczone paliwo
# OBJAW - Silnik zatrzymuje się nagle
PRZYCZYNY
- Pusty zbiornik paliwa
- Nieprawidłowa regulacja obrotów biegu jałowego
- Zatkany filtr paliwa i/lub występowanie wody i zanieczyszczeń w układzie paliwowym
- Nieprawidłowe ustawienie luzu zaworów
- Awaria pompy wtryskowej paliwa
- Nieszczelność przewodu wtryskowego paliwa
- Nieszczelny wtryskiwacz.
- Układ zapowietrza się przez wtryskiwacz
# OBJAW - Silnik przerywa i gaśnie lub traci moc
PRZYCZYNY
- Pusty zbiornik paliwa
- Uszkodzona pompa zasilająca lub zabrudzony filtr
- Zabrudzony odpowietrznik wlewu zbiornika paliwa (podczas odkręcenia korka słychać zasysanie powietrza do zbiornika)
- Awaria zespołu regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa
- Nieprawidłowe ustawienie początku wtrysku paliwa
Inna usterka:
- Zakleszczenie hamulców
- Niewłaściwy poziom płynu w automatycznej skrzyni biegów
- Ślizganie sprzęgła
- Awaria turbosprężarki
# OBJAW - Silnik gaśnie - inne przyczyny
PRZYCZYNY
- Przegrzanie silnika
- Poważne uszkodzenie mechaniczne (np. napędu wałka rozrządu)
PRZERWY W ZAPŁONIE
# OBJAW - Silnik pracuje nierówno na biegu jałowym
PRZYCZYNY
- Zatkany wtryskiwacz
- Uszkodzona uszczelka pod głowicą
- Zużyte krzywki wałka rozrządu
- Niewłaściwe luzy zaworowe
- Niewłaściwa regulacja dawki paliwa
- Nierówne ciśnienie sprężania w cylindrach
- Wypalony zawór lub gniazdo
- Wyciągnięty łańcuch rozrządu
- Awaria pompy wtryskowej lub urządzenia regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku
- Zanieczyszczone paliwo
# OBJAW - Silnik dławi się przy zwiększaniu obrotów
PRZYCZYNY
- Nieprawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa
- Zatkany filtr paliwa; wymienić filtr
- Awaria w układzie wtryskowym
BRAK MOCY LUB NISKIE CIŚNIENIE SPRĘŻANIA
# OBJAW - Usterka mechaniczna
PRZYCZYNY
- Wypalone zawory
- Zawory nie chcą się otwierać lub zamykać
- Słabe lub pęknięte sprężyny zaworów
- Zużyte prowadnice lub trzonki zaworów
- Zużyte tłoki i pierścienie
SILNIK PRZEGRZEWA SIĘ
# OBJAW - Lampka ładowania świeci się
PRZYCZYNY
- Luźny lub zerwany pasek napędowy alternatora - naprężyć lub wymienić
# OBJAW - Lampka ładowania nie świeci się
PRZYCZYNY
- Uszkodzony termostat
- Niski poziom oleju w silniku
- Zakleszczone hamulce
- Niewłaściwie ustawiony początek wtrysku lub źle działające regulatory wyprzedzenia wtrysku
- Zbyt uboga mieszanka
- Jazda z przyczepą przy temperaturze powietrza powyżej 35 °C
NISKIE CIŚNIENIE OLEJU W SILNIKU
# OBJAW - Niskie wskazania miernika lub zapalona lampka ostrzegawcza przy pracującym silniku
PRZYCZYNY
- Niski poziom oleju lub niewłaściwy (o zbyt małej gęstości) olej
- Przegrzanie silnika
- Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju
- Zagnieciony przewód czujnika ciśnienia oleju
- Zatkany filtr oleju lub uszkodzony zawór przelewowy
- Zatkany smok pompy olejowej
- Uszkodzona uszczelka pompy oleju
- Zużyta pompa olejowa lub poluzowana rurka zasysająca
- Zużyte panewki główne lub panewki korbowodowe
- Zbyt niskie obroty biegu jałowego
- Nieszczelność przewodu wskaźnika ciśnienia oleju
- Słabo dokręcona lub poluzowana śruba mocująca koło pasowe wału korbowego
Uwaga:
Niskie ciśnienie oleju w silnikach po dużym przebiegu, przy małej prędkości (na obrotach biegu jałowego) nie musi być powodem do zmartwienia. Nagły spadek ciśnienia przy dużej prędkości obrotowej jest znacznie poważniejszym problemem. W każdym przypadku, zanim uzna się silnik za uszkodzony, należy wkręcić manometr mechaniczny i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju. Po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy ciśnienie oleju na biegu jałowym może spaść do 0,3 bara bez niebezpieczeństwa uszkodzenia silnika. Jednak po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie powinno naty-chmiast wzrosnąć.
INNE USTERKI SILNIKA
# OBJAW - Silnik pracuje mimo wyłączenia zapłonu
PRZYCZYNY
- Awaria elektromagnesu odcinającego w układzie paliwowym.
- Wyłączyć silnik naciskając dźwignię "Stop" w komorze silnikowej
# OBJAW - Silnik przyspiesza mimo utrzymywania pedału przyspieszenia w stałym położeniu
PRZYCZYNY
- Awaria regulatora odśrodkowego pompy wtryskowej
# OBJAW - Gwizdanie lub stukanie silnika podczas przyśpieszania lub jazdy pod górę
PRZYCZYNY
- Nieodpowiedni gatunek paliwa.
- Napełnić zbiornik paliwem odpowiedniego gatunku
- Konieczność wykonania regulacji pompy wtryskowej
# OBJAW - Plamy oleju pod silnikiem
PRZYCZYNY
- Nieszczelność uszczelki miski olejowej i/lub uszczelki korka spustowego oleju; sprawdzić i wymienić w razie potrzeby
- Nieszczelność uszczelki pokrywy zaworów z przodu lub z tyłu silnika
- Nieszczelność przednich lub tylnych uszczelniaczy olejowych wału korbowego
- Nieszczelność obudowy filtru oleju
- Nieszczelność chłodnicy oleju lub jej przewodów
- Nieszczelność czujnika ciśnienia oleju
- Nieszczelność olejowego przewodu zasilającego lub powrotnego turbosprężarki |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
q67
Mitsumaniak

Auto: EA2W Galant 2.0 SE kombi 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 106 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-12-2008, 13:13
|
|
|
Zabrudzony odpowietrznik wlewu zbiornika paliwa (podczas odkręcenia korka słychać zasysanie powietrza do zbiornika)-
A gdzie to sie unas znajduje i jak to czyscic ???? |
|
|
|
 |
PAVEU
Mitsumaniak MitsuManiak:)

Auto: '89 E33A 4G63 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 173 Skąd: Loobleen, 10-ta
|
Wysłany: 12-12-2008, 23:21
|
|
|
q67 napisał/a: | Zabrudzony odpowietrznik wlewu zbiornika paliwa (podczas odkręcenia korka słychać zasysanie powietrza do zbiornika)-
A gdzie to sie unas znajduje i jak to czyscic ???? |
wydaje mi sie ze to chodzi o nic innego jak o dodatkowa rurke od baku do rury ktora wlewa sie paliwo. Przeczyscic da sie to tylko i wylacznie po wyjeciu calej rury wlewowej paliwa do baku. przynajmniej w e33 tak jest ale nie sadze zeby bylo inaczej w Twoim Misiaku
pozdrawiam!! |
_________________ PROUD E33A OWNER  |
|
|
|
 |
|
|