Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] SCHEMAT KOMPUTERA
Autor Wiadomość
GRZEGORZ K 
Forumowicz
MITSUB

Auto: MITSUBISHI GALANT 97 EA5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 33
Skąd: KRAKÓW
  Wysłany: 12-12-2008, 21:15   [EA5A 2.5] SCHEMAT KOMPUTERA

Poszukuję schematu komputera EA5A,2,5V6-jeśli ktoś ma bardzo proszę o przesłanie!!??
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2008, 22:03   

nie szukaj, nie znajdziesz. takich danych nie maja nawet dilerzy czy stacje mitsu, tymbardziej My. nie wiem wlasciwie w jakim celu czy moglbys opisac Twoj masterplan?
 
 
GRZEGORZ K 
Forumowicz
MITSUB

Auto: MITSUBISHI GALANT 97 EA5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 33
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 13-12-2008, 13:43   

Rozumiem,po prostu mam spalony jeden bardzo dziwnie opisany tranzystor na płycie komputera,jest on odpowiedzialny za włączanie kontrolki "czek"!Próbowałem go dokupić,ale ale sprzedawcy nie mogą nic dobrać,bo oznaczenie wypisane na tym usrojstwie,jest znane chyba tylko firmie Mitsubishi!Przez to nie działa kontrolka "czek",a to niezbyt dobrze,bo w razie jakiejś usterki,nie będę o tym wiedział!!!Ot cały problem,szkoda kupować cały komputer,dla jednego małego tranzystorka,tym bardziej,ale chyba nie będzie wyjścia!!Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasową pomoc
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2008, 15:13   

pozwole sobie dac mala porade. logicznym wydaje sie byc zakup calego komputera, malo sensowne bedzie przelutowywanie tranzystora, wiadomo przyczyna usterki nieznana. jesli zdecydujesz sie na zakup kompa pamietaj o:
1. masz immo ktory ma skladowany klucz w komputerze silnika
2. masz lub nie masz TCL ktory jest sprzezony z kompem silnika
3. masz lub nie masz tempomat, jak wyzej
4. automat/manual tez ma zasadnicze znaczenie
5. potrzebujesz rocznikowo cos przed pierwszym liftem w 98 bo byly zmiany softu i okablowania, trudno zatem powiedziec co i jak
jak by co to napisz mi na PW moze jestem w stanie byc pomocny przy zalatwieniu dokladnie tego kompa ktorego potrzebujesz plus niezbedne ku temu akcesoria celem zachowania funkcjonalnosci immo :wink:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-12-2008, 02:15   

Tak jak napisał PLPynton, wymiana komputera to więcej kłopotów niż naprawa starego. Też się przymierzałem do kupna ale po rozmowie z Bartkiem mi przeszło. Zresztą zapytaj go o ten tranzystor, może będzie miał coś takiego bo ma parę padniętych ECU, ewentualnie podpowie jaki to jest ;)
 
 
GRZEGORZ K 
Forumowicz
MITSUB

Auto: MITSUBISHI GALANT 97 EA5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 33
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 14-12-2008, 21:52   

Witam ponownie i sorki,że odpisuję dopiero dzisiaj,ale nie zbyt często mam dostęp do netu!!Jeśli chodzi o przyczynę spalenia tego tranzystora jest znana,a mianowicie mechaniczne zwarcie w kontrolce "czek"-choć za późno,ale usunięte!!!Jeśli,więc masz całą płytę komputera,która jest Ci zbędna i którą możesz odstąpić,to byłbym zainteresowany!?Jeśli nie,to wymontuję jutro jeszcze raz kompa i odczytam dziwaczne oznaczenie tego tranzystora.Wtedy może samą tą część chociaż odkupię od Ciebie,choć z tą opcją jest większy problem,bo ścieżki doprowadzające są wypalone i będę musiał długo główkować jak to ma być wlutowane!! Dzięki bardzo za dotychczasowe,bezcenne informacje i dodaję,że cała reszta elektroniki w komputerze auta jest ok,wszystko działa poprawnie!!Pozdrawiam
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-12-2008, 07:58   

jeżeli to tylko tranzystor załączający CE, to na 99% będzie to zwykły tranzystor:....ryzykujesz 10 gr. ;)
- po położeniu emitera względem masy rozróżnisz czy jest NPN czy PNP - najlepiej powiększ budżet 2x i kup taki i taki ;)
- po ustaleniu, kupujesz właściwy o podobnej mocy i będzie działać
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
GRZEGORZ K 
Forumowicz
MITSUB

Auto: MITSUBISHI GALANT 97 EA5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 33
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 15-12-2008, 20:10   

WSZYSTKO SIĘ ZGADZA,TYLKO TRZEBA WIEDZIE JAKI TO TRANZYSTOR,A JEGO OZNACZENIE NIC NIE MÓWI,ANI W SKLEPACH ELEKTRONICZNYCH,ANI NAWET NA ELEKTRONICZNEJ GIEŁDZIE.TU LEŻY CAŁY PROBLEM,BO JEST TO OZNACZENIE MITSUBISHI I ELEKTRONICY NIE WIEDZĄ CO ONO OZNACZA,BO NA PEWNO BY COŚ DOBRALI!!! POZDRAWIAM
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-12-2008, 20:23   

Jesli to tranzystor bipolarny to wystarczy zeby pasowal mocowo. W aplikacji z lampka check engine nie ma jakis wodotryskow wiec czestotliwosc przelaczania nie ma takiego znaczenia. Na pewno cos sie dopasuje
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-12-2008, 07:26   

tylko moc ma znaczenie (no i polaryzacja ;) ) w takim obwodzie. moc ocenisz organoleptycznie po wymiarach obudowy - kup taki sam lub ciut większy i będzie OK :)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
GRZEGORZ K 
Forumowicz
MITSUB

Auto: MITSUBISHI GALANT 97 EA5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 33
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 16-12-2008, 21:21   

Ok,mam nadzieję,że coś dobiorę,bo na razie wszyscy elektronicy odsyłają mnie z kwitkiem!!!Pozdrawiam i dzięki wszystkim :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.