[MSS DID] Szybkie przegrzewanie się samochodu |
Autor |
Wiadomość |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-04-2013, 20:45 [MSS DID] Szybkie przegrzewanie się samochodu
|
|
|
Witam,
Od jakiegoś czasu wskazówka na liczniku pokazuje mi, że samochód dość szybko się przegrzewa. Nie mam dokładnych jednostek na liczniku ale wskazówka bardzo szybko, po kilku minutach osiąga około 30 % skali. Potem dochodzi do 45-50 % i tak się utrzymuje.
Od kilku dni momentami zaczyna się pojawiać zapach 'czegoś co się pali'...
Dodatkowo, wiatrak bardzo głośno pracuje.
Miał ktoś może podobną sytuację ? Co najprawdopodobniej się zepsuło i ile mnie będzie kosztować naprawa ?
Z góry bardzo dziękuję |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 18-04-2013, 21:08
|
|
|
Może za chwilę ktoś coś mądrzejszego podpowie, bo nie wiem skąd wskaźnik bierze temperaturę i skąd wentylator bierze impuls do włączenia ale:
- czy jak jest ciepły i ten wskaźnik pokazuje te 50% to czy węże do chłodnicy są ciepłe/gorące i sama chłodnica czy też jest gorąca
Jeśli są zimne to mogłoby oznaczać, że termostat nie otwiera dużego obiegu, woda krąży tylko w małym, szybko się zagrzewa i stąd przegrzanie. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-04-2013, 21:28
|
|
|
Ciężko mi stwierdzić, bo się nie znam...macie może jakiś rysunek poglądowy żebym mógł zlokalizować, gdzie czego szukać ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-04-2013, 21:35
|
|
|
Jeśli wskazówka jest na połowie skali, to silnik na pewno się nie przegrzewa. Jeśli by podchodziła pod czerwone pole, to mogła by być wina termostatu który by się nie otwierał. Jeśli chodzi o ten zapach i dźwięk, to może pada silnik od wentylatora chłodnicy. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 18-04-2013, 21:53
|
|
|
Tu jest temat Wymiana termostatu
Na rys. nr 1 - nie ta gruba rura, tylko ta średnia, która biegnie koło akumulatora - ta z takim czerwonym grzybkiem. Na rys. nr 3 już widać ją w pełnej krasie Ta rura powinna być ciepła gdy termostat się otworzy na duży obieg czyli gdy już silnik jest normalnie zagrzany. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-04-2013, 13:24
|
|
|
Nie wiem, jak jest dokładnie w aucie z takim silnikiem, ale wskazówka powinna być trochę dalej czyli praktycznie pionowo, tak przynajmniej jest w miśkach z benzynowymi silnikami. Kiedyś miałem założony niewłaściwy termostat i wskazówka ciągle była około 2 - 3mm przed czerwonym polem, temperatura silnika była wtedy w granicach 100 - 104 stopnie Celcjusza.
Napisz, czy jeździsz na klimatyzacji bo jeśli tak, to jeden wiatrak na chłodnicy będzie się praktycznie cały czas kręcił. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19-04-2013, 14:40
|
|
|
IMO wskazówka jest dobrze, ciut przed połówką skali. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Japko
Forumowicz Rabbit Star
Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 107 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-10-2013, 19:45
|
|
|
Ruszę temat z innej strony.
Jak długo powinien nagrzewać się DiD przy obecnych temperaturach porannych 5-10 stopni C???
U mnie wskazówka dociera do środka podziałki dopiero po ok. 13km, czyli akurat jak parkuje auto pod firmą. Czasowo wychodzi jakieś 15 minut jazdy.
Czy to nie za długo?
Dziś jechałem służbowym oplem, też diesel, i po 2km już się wbił na odpowiednią temperaturę. Czemu więc u mnie to tyle trwa. Czy "ten typ tak ma"?
Dzięki
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21009 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-10-2013, 21:22
|
|
|
Może termostat jest walnięty . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 10-10-2013, 13:43
|
|
|
Japko, jeśli masz trasę to normalne - TTTM. Ja jeżdżę do pracy też koło 13km z czego jakieś 5-6 po mieście i reszta trasa ( 70km/h znakowo ) . Powiem Ci że jak jadę do czyli najpierw przez miasto to dojeżdżając mam samochód praktycznie nagrzany. W drugą stronę dojeżdżając do miasta wskazówka ledwo zdąży się ruszyć i do 1/3 skali dochodzi jak dojeżdżam pod blok. Temperatury takie jak opisujesz.
DID jednak potrzebuje sporo czasu na rozgrzanie się.
Termostat mam 100% sprawny bo to obserwacje na wymienionym i z dość długiego okresu czasu.
Przy okazji wydaje mi się, że jeśli masz standardowy po jakimś czasie brak osłon pod silnikiem to ma to wpływ na przedłużenie czasu nagrzewania ale to moja opinia nie potwierdzona żadnymi naukowymi dowodami.
Powiem Ci jednak, że w firmowym IVECO z 2,3 pod maską nagrzanie trwa parę kilometrów niezależnie od temperatury - wszystko od wozu zależy i tego jak ma układ chłodzenia skonstruowany. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
Japko
Forumowicz Rabbit Star
Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 107 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-10-2013, 21:06
|
|
|
Termostat dopiero co wymieniony + świeży płyn chłodniczy. Wcześniej wskazówka sięgała poniżej 50% skali. Ale tak długo nagrzewał się zawsze, a jeżdżę już 6 lat.
A co myślicie o zasłanianiu kartonem chłodnicy w zimę? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-10-2013, 23:00
|
|
|
W aucie ze sprawnym termostatem nie ma to sensu bo chłodnica zaczyna schładzać układ dopiero wtedy kiedy otworzy się termostat czyli dopiero przy około 90 - 100 stopniach. |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 11-10-2013, 11:07
|
|
|
No i dodatkowo jest dość poważne ryzyko, że jakieś skrawki zasłony ( szczególnie kartonu lub dykty) zablokują wiatraki co może się skończyć przegrzaniem silnika ( przy aluminiowej głowicy w DIDach której dodatkowo nie można planować może się to skończyć koniecznością jej wymiany) lub uszkodzeniem klimy ( tutaj wentylator jest przed chłodnicą i jest bardziej podatny na zablokowanie szczególnie jak karton zamoknie i się powywija!!!) |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
bgregor
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 2002 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-10-2013, 13:48
|
|
|
Długie nagrzewanie się miśka to standard (DID) . A co myślicie o zamontowaniu elektrycznego podgrzewacza płynu ? Ponoć niektóre wersje to mają , mój nie. |
|
|
|
 |
|