Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Szybkie przegrzewanie się samochodu
Autor Wiadomość
spacestarman 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-04-2013, 20:45   [MSS DID] Szybkie przegrzewanie się samochodu

Witam,

Od jakiegoś czasu wskazówka na liczniku pokazuje mi, że samochód dość szybko się przegrzewa. Nie mam dokładnych jednostek na liczniku ale wskazówka bardzo szybko, po kilku minutach osiąga około 30 % skali. Potem dochodzi do 45-50 % i tak się utrzymuje.

Od kilku dni momentami zaczyna się pojawiać zapach 'czegoś co się pali'...

Dodatkowo, wiatrak bardzo głośno pracuje.

Miał ktoś może podobną sytuację ? Co najprawdopodobniej się zepsuło i ile mnie będzie kosztować naprawa ?

Z góry bardzo dziękuję :)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-04-2013, 21:08   

Może za chwilę ktoś coś mądrzejszego podpowie, bo nie wiem skąd wskaźnik bierze temperaturę i skąd wentylator bierze impuls do włączenia ale:
- czy jak jest ciepły i ten wskaźnik pokazuje te 50% to czy węże do chłodnicy są ciepłe/gorące i sama chłodnica czy też jest gorąca :?:

Jeśli są zimne to mogłoby oznaczać, że termostat nie otwiera dużego obiegu, woda krąży tylko w małym, szybko się zagrzewa i stąd przegrzanie.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
spacestarman 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-04-2013, 21:28   

Ciężko mi stwierdzić, bo się nie znam...macie może jakiś rysunek poglądowy żebym mógł zlokalizować, gdzie czego szukać ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2013, 21:35   

Jeśli wskazówka jest na połowie skali, to silnik na pewno się nie przegrzewa. Jeśli by podchodziła pod czerwone pole, to mogła by być wina termostatu który by się nie otwierał. Jeśli chodzi o ten zapach i dźwięk, to może pada silnik od wentylatora chłodnicy.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-04-2013, 21:53   

Tu jest temat :arrow: Wymiana termostatu
Na rys. nr 1 - nie ta gruba rura, tylko ta średnia, która biegnie koło akumulatora - ta z takim czerwonym grzybkiem. Na rys. nr 3 już widać ją w pełnej krasie ;) Ta rura powinna być ciepła gdy termostat się otworzy na duży obieg czyli gdy już silnik jest normalnie zagrzany.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
spacestarman 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-04-2013, 13:14   

Wskazówka jest na mniej więcej takim poziomie:

https://docs.google.com/file/d/0B0DsjFZWr3A6Uk10bTVqanhHckE/edit

Czy przypadkiem nie jest to normalne, że przy 25 stopniach na zewnątrz wskazówka jest na takim poziomie ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-04-2013, 13:24   

Nie wiem, jak jest dokładnie w aucie z takim silnikiem, ale wskazówka powinna być trochę dalej czyli praktycznie pionowo, tak przynajmniej jest w miśkach z benzynowymi silnikami. Kiedyś miałem założony niewłaściwy termostat i wskazówka ciągle była około 2 - 3mm przed czerwonym polem, temperatura silnika była wtedy w granicach 100 - 104 stopnie Celcjusza.
Napisz, czy jeździsz na klimatyzacji bo jeśli tak, to jeden wiatrak na chłodnicy będzie się praktycznie cały czas kręcił.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 19-04-2013, 14:40   

IMO wskazówka jest dobrze, ciut przed połówką skali.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Japko 
Forumowicz
Rabbit Star

Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 107
Skąd: Polska
Wysłany: 09-10-2013, 19:45   

Ruszę temat z innej strony.

Jak długo powinien nagrzewać się DiD przy obecnych temperaturach porannych 5-10 stopni C???

U mnie wskazówka dociera do środka podziałki dopiero po ok. 13km, czyli akurat jak parkuje auto pod firmą. Czasowo wychodzi jakieś 15 minut jazdy.
Czy to nie za długo?

Dziś jechałem służbowym oplem, też diesel, i po 2km już się wbił na odpowiednią temperaturę. Czemu więc u mnie to tyle trwa. Czy "ten typ tak ma"?

Dzięki

Pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21009
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-10-2013, 21:22   

Może termostat jest walnięty :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 10-10-2013, 13:43   

Japko, jeśli masz trasę to normalne - TTTM. Ja jeżdżę do pracy też koło 13km z czego jakieś 5-6 po mieście i reszta trasa ( 70km/h znakowo ) . Powiem Ci że jak jadę do czyli najpierw przez miasto to dojeżdżając mam samochód praktycznie nagrzany. W drugą stronę dojeżdżając do miasta wskazówka ledwo zdąży się ruszyć i do 1/3 skali dochodzi jak dojeżdżam pod blok. Temperatury takie jak opisujesz.
DID jednak potrzebuje sporo czasu na rozgrzanie się.
Termostat mam 100% sprawny bo to obserwacje na wymienionym i z dość długiego okresu czasu.

Przy okazji wydaje mi się, że jeśli masz standardowy po jakimś czasie brak osłon pod silnikiem to ma to wpływ na przedłużenie czasu nagrzewania ale to moja opinia nie potwierdzona żadnymi naukowymi dowodami.

Powiem Ci jednak, że w firmowym IVECO z 2,3 pod maską nagrzanie trwa parę kilometrów niezależnie od temperatury - wszystko od wozu zależy i tego jak ma układ chłodzenia skonstruowany.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Japko 
Forumowicz
Rabbit Star

Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 107
Skąd: Polska
Wysłany: 10-10-2013, 21:06   

Termostat dopiero co wymieniony + świeży płyn chłodniczy. Wcześniej wskazówka sięgała poniżej 50% skali. Ale tak długo nagrzewał się zawsze, a jeżdżę już 6 lat.

A co myślicie o zasłanianiu kartonem chłodnicy w zimę?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-10-2013, 23:00   

W aucie ze sprawnym termostatem nie ma to sensu bo chłodnica zaczyna schładzać układ dopiero wtedy kiedy otworzy się termostat czyli dopiero przy około 90 - 100 stopniach.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 11-10-2013, 11:07   

No i dodatkowo jest dość poważne ryzyko, że jakieś skrawki zasłony ( szczególnie kartonu lub dykty) zablokują wiatraki co może się skończyć przegrzaniem silnika ( przy aluminiowej głowicy w DIDach której dodatkowo nie można planować może się to skończyć koniecznością jej wymiany) lub uszkodzeniem klimy ( tutaj wentylator jest przed chłodnicą i jest bardziej podatny na zablokowanie szczególnie jak karton zamoknie i się powywija!!!)
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
bgregor 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 2002 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 22
Skąd: Polska
Wysłany: 11-10-2013, 13:48   

Długie nagrzewanie się miśka to standard (DID) . A co myślicie o zamontowaniu elektrycznego podgrzewacza płynu ? Ponoć niektóre wersje to mają , mój nie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.