Świece w GDI - kilka fotek ........ |
Autor |
Wiadomość |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 10-05-2006, 11:36 Świece w GDI - kilka fotek ........
|
|
|
Witajcie,
wreszcie dobrałem sie dzisiaj do świec (msiałem kupić a potem spiłować klucz aby miał cienkie ścianki) i zobaczyłem nienajciekawszy widok:
Jak myślicie, ile mogły siedzieć w silniku? Były wymieniane czy nie od nowego? Czy ten rdzawy nalot to ma być taki czy może ktoś mył silnik i zardzewiało od tego?
Te świece to dedykowane NGK I-R IZFR6B. Niby specjalne do GDI maja być swiece a tu tylko jedna elektroda hmmmm. Co Wy na to?
P.S. Cari z 97roku , teoretycznie miala 125tys jak kupowałem ale dodałbym okolo 100 do tego. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-05-2006, 11:42
|
|
|
Te świece wygladaja OK - patrząc na wnętrze, bo rudzielec na górze świadczy o nieszczelnych fajkach..... Moje po 15000 km nie wygladaja lepiej (oczywiście pomijam temat rdzy zewnętrznej) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 10-05-2006, 12:51
|
|
|
Skoro mówisz Bartku, że są OK to mi ulżyło bo myślałem że całkowita padaczka już
Wykręciłem wszystkie, trochę rudego obczyściłem, po złożeniu hę, hę, hę i zapalił na 3 gary chyba No myślę, masz babo placek, zachciało mi się zaglądania do świec. Gdzieś wyczytałem że świece jak padają to mają 1MOhm lub mniej oporności, badałem je przy rozbieraniu i 2 mialy okolo 5-6MOhm, jedna nic nie pokazywała, a jedna powyżej 20 wychodziło poza skalę (miernik elektroniczxny na ile można mu ufać to nie wiem).
Padło na tą co nie pokazywała oporu. Zamieniłem miejscami z jedną na lewo, odpaliłem i znowu ładnie mruczy
Wiec skoro są OKI to nie będę wymieniał chyba ich narazie. A może macie jakiś przykład kiedy już są do wyrzucenia świece??? |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-05-2006, 11:22
|
|
|
Woxy:
To nie tak - świece powinno się wymieniać po danym przebiegu. Wygląd świecy świadczy o stanie silnika (o tym czy prawidłowo przebiega proces spalania, czy mieszanka nie jest za uboga albo za bogata, czy silnik nie spala oleju itp, itd.). Natomiast stanu świecy nie określisz na podstawie jej wyglądu (oczywiście dopóki nie jest zużyta nieprawidłowo przez wyżej wymienione czynniki).
Przy prawidłowej pracy silnika w świecy zużywają się izolatory ale z wyglądu tego nie ocenisz (ani nikt na tym forum - NAWET Bartek ).
Coś duże masz te rozbieżności w oporach. Miernik elektroniczny nawet taki za 30zł ma wystarczającą dokładność, żeby nie było aż takich różnic (zazwyczaj, w zależności od mierzonego parametru, DO +/-5%).
Edit:
Przykłady róznego zużycia świec masz na końcu tego dokumentu. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 11-05-2006, 19:50
|
|
|
No właśnie o to chodzi, że auto nie ma książki z Holandii i nie wiem co tam było robione i kiedy. Nie ufam przebiegowi bo licznik był rozbierany. Pasek wielorowkowy od klimy itp. trochę spękany od starości i chyba nie byl wymieniany (tak mowil gość w ASO). Rozrząd mam robić i wtedy sie dowiem mniej więcej co i jak. Do świec zajrzałem z ciekawości, wyglądają niby ładnie ale hmmm, czort wie jakie mają przebiegi. Narazie myślałem o wymianie świec ale te prawie 400zl wolę dać na rozrząd bo to pilniejsze.
Jednym słowem chodzi o to by zrobić to co "musowo" a resztę trochę później, dlatego się do Was zwróciłem po opinię w temacie moich świec.
P.S. Z podanego przez Ciebie Szczesław pdf'a wychodzi, że moje świece są "zakopcone" czyli pracują w niesprzyjających warunkach lub została zastosowana zbyt zimna świeca. Skoro świece są takie jakie mają być to coś może silnik ma nie teges ??? Czy można świece jakoś z tego zakopcenia wyczyścić mechanicznie? No nie chcę szczotką drucianą bo to może się źle skończyć, może jakoś inaczej ??? |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 12-05-2006, 08:05
|
|
|
A więc trochę danych:
Swiece ok65-72zł/szt (tylko NGK)
Pasek wielorowkowy (w serwisie Mitsu 32zł)
A pasek alternatora ok. 20zł
Pasek rozrzadu Mitsuboshi 162zł (Japaneeze)
Rolki ok. 80zł*2szt
Uszczelniacze ok 15zł/szt*3szt
Z napinaczem na własną odpowiedzialność jedni wymieniają inni nie ok. 450zł.
Robocizna do 200zł. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 12-05-2006, 09:41
|
|
|
Szukałem tych świec NGK ale nie mogę znaleźć po allegro, a na stronie NGK polska nie ma takiego oznaczenia świec. Jakieś nowe chyba weszły i pisałem do NGK o podanie co do GDI teraz w zamiennik do IZFR6B (czekam nadal na info od nich).
Student:
Chętnie bym skorzystał z zakupu świec w tych cenach co podałeś, masz może jakieś namiary wysyłkowej sprzedaży czy coś?
Z rolką napinacza też się mechanik zastanawiał, mówił że sie zobaczy jaki stan i wtedy sie zadecyduje.
Na allegro gość ma do sprzedania z rozbitka rozrząd do GDI 2002r - 55tys przebiegu - czy to warto się pchać w takie coś i czy będzie do GDI 97 pasowac, no i ile max za takie coś można by dać? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-05-2006, 10:11
|
|
|
woxy napisał/a: | czy to warto się pchać w takie coś |
Kategorycznie NIE warto! |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 12-05-2006, 10:36
|
|
|
Najpierw napisz skąd jesteś strasznie nie lubię jak nie ma identyfikacji, świece najtaniej u Japaneeze (telefon masz na PW) ale i u mnie w Radzyminie w sklepie mają (mieli) po 72zł, |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 20-05-2006, 21:48
|
|
|
A czy można wstępnie przeczyścić czymś świece z tego nalotu? Bo po moim wykręcaniu świec jeden gar czasami mi chyba nie łapie bo drga silnik a czasem jest oki, i podejrzewam że coś źle styka. Przeczyszczenie świec może by pomogło też trochę. Jak z tym jest, można jakoś wyczyścić ???? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 22-05-2006, 15:21
|
|
|
Np. papierem sciernym. |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 23-05-2006, 08:50
|
|
|
Wiem , wiem że papierem bo kiedyś tak się robiło, ale tutaj ze względu na irydowo-platynowe to pomyślałem że można coś zaszkodzić takim czyszczeniem więc wolałem się zapytać. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-05-2006, 09:22
|
|
|
NIGDY W ŻYCIU PAPIEREM ŚCIERNYM ani szczotką drucianą!!!!!!!!!!! Chyba, że kolega KaWu ma ochote zasponsorować nowe świeczki
Można oczyścić preparatem do czyszczenia przepustnic lub (lepsze efekty wg mnie) Nitrox Petrol Treatment i miekką szmatką |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 23-05-2006, 14:35
|
|
|
Nie raz przeczyszczalem drobnym papierem sciernym i nie musialem sponsorowac nowych swieczek |
|
|
|
 |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2006, 02:33
|
|
|
nie wiem czy to na temat, ale ostatnio czysciilem swiecie w kosiarce szczotka druciana i to taka do zdzierania farby, swieca lsni a kosiarka pali jak nowa no...ale to kosiarka |
|
|
|
 |
|