[EA6A/W 2.0TD] Drgania podczas przyśpieszania??? |
Autor |
Wiadomość |
Lukishivaki
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 8 Skąd: Krzeszów
|
Wysłany: 05-11-2009, 15:48 [EA6A/W 2.0TD] Drgania podczas przyśpieszania???
|
|
|
Witam mam pytanko podczas przyspieszania moim Miśkiem 2.0TD cały samochód dostaje drgań;( nie wiem czym moze to byc spowodowane;( i nie wiem czy to prawda ale podobno jest jakiś odwarznik na półosiach i jak go nie ma to temu drga i czy to prawda ze jest i jak to wyglad Prosze o pomoc;) |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 17-11-2009, 10:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 05-11-2009, 18:55
|
|
|
Lukishivaki, może to być przyczyna,po środku półosi powinien być takowy odważnik,a druga z przyczyn która może to powodować to to ze mogą być już lekko zużyte przeguby wewnętrzne,albo zgubiłeś odważnik przy felgach po wyważaniu kół. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-11-2009, 19:30
|
|
|
Lukishivaki, poczytaj bo na forum było już mnóstwo o tym, poza tym napisz w jakich okolicznościach, jakie prędkości, czy gwałtowne przyśpieszanie czy łagodne.
Półosie dają się we znaki przy większych prędkościach. Zakres 80-120km/h
Ponieważ przy niższych nawet nie wyważone nie są w stanie wywołać drgań.
Może poduszka pod silnikiem? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 05-11-2009, 20:12
|
|
|
Lukishivaki, jak miałem wcześniejszego gala E33, to przy pewnym zakresie obrotów przenosiło drgania na całe auto. Co się później okazało, po wymianie rozrządu drgania ustały. Z czego wynikało to, że drgania były przenoszone przez zawieszenie silnika znajdujące się po stronie rozrządu. Więc przyczyną tych drgań w Twoim aucie może być zawieszenie silnika... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 05-11-2009, 22:33
|
|
|
Lukishivaki napisz czy drgania zaczely sie z niczego czy bylo cos robione rozrzad, wymiana kol na zimowe itd. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Kunek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 72 Skąd: Galway/Bardo
|
Wysłany: 06-11-2009, 03:07
|
|
|
Lukishivaki, Jeżeli robiłeś rozrząd, i po tym zabiegu zaczęły się drgania to może masz wałek balansowy źle ustawiony (zgaduje, nie jestem pewien czy w dieslu występuje), albo któreś koło ma bicia i trzeba na nowo wyważyć. Najlepiej wszystkie. |
_________________ -->Mój Galant<-- |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-11-2009, 07:43
|
|
|
Kunek napisał/a: | może masz wałek balansowy źle ustawiony (zgaduje, nie jestem pewien czy w dieslu występuje), | Nie występuje. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 06-11-2009, 07:51
|
|
|
Oczywiscie ze wystepuje. Wszystkie rzedowki w Galancie maja balansy. Takze 4D68 ma takze mozliwosc zlego zlozenia rozrzadu co bedzie sie objawiac telepaniem |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2009, 08:38
|
|
|
potwierdzam - wystepuje balans (a nawet 2) takze w dieslu |
|
|
|
 |
szatan666
Forumowicz

Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 114 Skąd: Rzeszów / Amsterdam
|
Wysłany: 06-11-2009, 09:52
|
|
|
u mnie winne było lozysko , podnies auto i szarp kolem , jak bedzie stukac to lozysko do wymiany. |
|
|
|
 |
Sadeek
Forumowicz
Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 32 Skąd: Kamień Pomorski
|
Wysłany: 07-11-2009, 13:10
|
|
|
Witajcie, u mnie podobnie sie stalo, po wymianie wlasnie kompletnego rozrzadu, ale po samej wymianie bylo dobrze z biegiem czasu zaczelo buczec, auto wpada w drgania i buczy przy ok 1400-1800 rpm, powyzej przestaje, co moze byc tego przyczyna? doprowadza mnie to do furii... rozrzad niby dobrze zalozony sprawdzany byl... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-11-2009, 10:41
|
|
|
Sadeek, jaki masz silnik? |
|
|
|
 |
Sadeek
Forumowicz
Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 32 Skąd: Kamień Pomorski
|
Wysłany: 08-11-2009, 22:38
|
|
|
2.0 Diesla |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-11-2009, 22:46
|
|
|
Sadeek, jak kiedys przerabialem podobne przypadki przy paru samochodach to powiem Ci ze wina byl skrzywiony korbowod, z tym ze w jednym auCie było to ewidentna wina ze wzgledu na to że ze spora predkoscia wpadl w kaluze i troche wody dostalo sie do komory filtra powietrza a dalej na cylinder, i tez wszystkie te auta mialy tak samo, dragania w okolicach 1600obr/min, ustajace przy wiekszych obrotach, drgania byly przenoszone na cala karoserie auta. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-11-2009, 11:06
|
|
|
Sadeek, sprawdź przewody podciśnienia od zaworu EGR. Takie buczenie występuje gdy zaślepi się EGR. Ja tak zrobiłem i buczenie było strasznie uciążliwe. Ostatecznie go odetkałem, bo problemów z dymieniem nie ma.
Ewentualnie mógł się przytkać zawór EGR, bo sadza się zebrała. Drgania mogą mieć z tym związek, ale pomyślimy jak sprawdzisz EGR.
Lukishivaki, odpisałem na PW. Skoro tak jak pisałeś drgania występują przy prędkości 80-120 to sprawdź wyważenie półosi. Znajduje się na środku półosi między przegubem wewnętrznym i zewnętrznym. |
|
|
|
 |
|