Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Włącznik blokady tylnego mostu w Pajero po 2003 r.
Autor Wiadomość
croa 
Nowy Forumowicz

Auto: w planie 3,2 DiD 2003 rok 5d
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-12-2008, 11:49   Włącznik blokady tylnego mostu w Pajero po 2003 r.

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam w planie zakup Miśka 3,2 2003 r. 5d w automacie i w związku z tym mam małe pytanko ponieważ nigdy nie miałem okazji siedzieć w tej wersji i wnętrze znam tylko ze zdjęć interesuje mnie gdzie umieszczony jest włącznik blokady tylnego mostu R/D Lock - wcześniej był on przed dźwignią zmiany biegów obok włączników podgrzewania foteli ale na fotkach modelu od 2003 roku zauważyłem w tym miejscu przycisk z piktogramem ślizgającego się autka - czyli jak sądzę wyłącznik systemu kontroli trakcji, czy R/D Lock został przeniesiony w jakieś inne miejsce, czy może były wersje bez blokady (choć z fotek tego samego samochodu wynikałoby jednak, że blokadę ma bo kontrolka dołączania napędów obok prędkościomierza ma kontrolkę blokady tyłu)? Pytam gdyż zamierzam kupić autko przez internet i wolałbym wiedzieć przed wyjazdem na drugi koniec Polski czy samochód ma na pewno takie wyposażenia jakie mnie interesuje.
Pozdrawiam
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2008, 12:45   

w/g mnie przycisk powinien znajdować się w okolicach lewarka zmiany biegów

poprawiajcie
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-12-2008, 13:56   

Przycisk montowany jest pod radiem o ile jest to wersja z blokada mostu, nie wszystkie to miały.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
croa 
Nowy Forumowicz

Auto: w planie 3,2 DiD 2003 rok 5d
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-12-2008, 16:17   

Wiem, że włącznik w wersji Pajero III normalnie jest pod popielniczką i zapalniczką jako 4 przycisk licząc od strony kierownicy - 2 pierwsze to było podgrzewanie przednich foteli potem pusty przycisk (zaślepka), potem R/D Lock, ale na zdjęciach wersji Pajero III z 2003 roku widzę w tym miejscu nie R/D Locka tylko wyglada na wyłącznik systemu kontroli trakcji - tak przynajmniej wyglada kontrolka tego systemu w Pajero IV, stąd moje pytanie gdzie podział się R/D Lock. Nie ma go też na pewno pod radiem bo mam fotki bardzo dokładne całej konsoli, a ewidentnie kontrolka napędów ta na wprost kierownicy obok zegarów ma diodę wskazującą na załączenie blokady tylnego mostu. Jeśli ktoś ma taki samochodzik prosiłbym o jakąś dokładniejszą wskazówkę.
Pozdrawiam

P.S. Nie mam dostępu do instrukcji po 2003 roku bo bym sobie sprawdził, wiem że w instrukcji do Pajero IV R/D Lock jest w zasadzie na starym miejscu czyli obok włączników podgrzewania przednich foteli zato wyłącznik kontroli trakcji jest zupełnie gdzie indziej - pod kierownicą.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-12-2008, 07:39   

Wersja o której mówisz nie ma blokady skoro tam gdzie powinien być przycisk go nie ma.
A zegary wszystkie standardowo maja wszystkie diody.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
croa 
Nowy Forumowicz

Auto: w planie 3,2 DiD 2003 rok 5d
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-12-2008, 09:52   

Dziękuję za tak szybką odpowiedź.
Przyznam, że nie spodziewałem się, iż Pajero III ze wszystkimi bajerami mogło by być w wersji bez blokady ale dlatego właśnie zadałem pytanie na forum gdyż nie chciałbym się przekonać o tym dopiero na miejscu ogladając samochód i tracąc cały dzień na dojazd. Niestety sprzedawcy czasem sami nie zdają sobie sprawy z wyposażenia samochodów terenowych, które sprowadzili i trudno wierzyć w to co mówią skoro ze zdjęć samochodu wynika coś innego.
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i życzę wszystkim forumowiczom Radosnych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku.
Pozdrawiam
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 22-12-2008, 12:03   

Dzięki za życzenia.


Ja jeździłem III bez blokady.Wersja wyposażenia GLS, krótki rozstaw osi, ale bez wszystkich dodatków.Przyznam szczerze że troch się tym zdziwiłem :roll:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-12-2008, 15:06   

Nawet nie wszystkie pajero IV maja blokade tylnego mostu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-12-2008, 19:21   

Wynika z tego, że blokada mostu tylnego była opcją dodatkową i jak ktoś chciał pojarkę tylko na czarne to po cholerę mu była ta blokada ;)
Co do wiedzy sprzedawców na temat samochodów 4x4 to faktycznie mało kto wie o co chodzi :doubt: No może poza wyspecjalizowanymi komisami.
Słyszałem już o fabrycznych blokadach mostów tylnych i przednich , blokadach dyfozra oraz reduktorach przednich mostów
Dodam, że chodzi o fabryczne pojarki, a nie syfy, które mogą już mieć blokadę przedniego mechanizmu różnicowego.
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Videlec
[Usunięty]

Wysłany: 23-12-2008, 15:00   

rzecz w tym, że blokada przedniego mostu może wystepować fabrycznie i może to nie być żadna zmota, tyle, że to taki "biały kruk".
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-12-2008, 17:10   

Videlec, :?: Serio :?:
Nie wiedziałem :?

Od kilku miesięcy oglądam Pojarki, ale z fabryczną blokadą przedniego mechanizmu różnicowego się nie spotkałem. W zmotach owszem, ale nie w fabrycznych :roll:
Możesz napisać coś więcej na ten temat 8)
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Videlec
[Usunięty]

Wysłany: 23-12-2008, 17:43   

o ile sie nie myle to najczesciej wystepowaly w Pajerach na rynek amerykański, czyli Monterach ale za to nie dam sobie nic uciąć :roll: nie mniej jednak były fabryczne blokady przedniego dyfra w Pajero przynajmniej jesli chodzi o II generacje.
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-12-2008, 19:55   

Videlec, jakbyś miał jakąś fotkę ze środka, z wyłącznikiem, to zapodaj, proszę

[ Dodano: 23-12-2008, 23:56 ]
A tak przy okazji zapytam czy w II występowały ręczne sprzęgiełka w przednich kołach czy tylko automatyczne :?:
Pewno w pierwszych modelach były jak w I, ale bardziej mi chodzi o późniejsze roczniki np. 94-96 :roll:
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2008, 17:53   

Z tymi blokadami przedniego dyferencjalu to tak jak z ufo. Ja nigdy nie widzialem ale slyszalem i czytalem jak Videlec wspomina... ze sie trafialy.
Co do sprzegielek to takze nie mozna wykluczyc bo trafialy sie wersje bez SS, choc jest to tak malo prawdopodobne i rzadko spotykane, ze nalezy przyjac iz standardem byla II bez sprzegow w piastach kol przednich.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.