Czujnik spalania stukowego |
Autor |
Wiadomość |
April77
Mitsumaniak April77

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-01-2010, 12:42 Czujnik spalania stukowego
|
|
|
Witam
Mam pytanie czy czujnik spalania stukowego (który jest w lancerze) ma coś wspólnego z "zastosowaniem układu zapłonowego adaptującego się do liczby oktanowej paliwa i odpowiednio zmieniającego kąt wyprzedzenia zapłonu". Nigdzie nie mogę znaleźć na to odpowiedzi. I czy lancer ma taki układ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Zbigi
Mitsumaniak

Auto: Renault Talisman TCE 1.6 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 210 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 19-01-2010, 18:08
|
|
|
Ma na 100% tzw z ang. knock sensor |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19-01-2010, 20:35
|
|
|
Zbigi napisał/a: | Ma na 100% tzw z ang. knock sensor |
A czy auto ostrzega, kiedy paliwo ma za mało oktanów? W instrukcji nie ma o tym mowy (nie znalazłem) a w poprzednim aucie był mechanizm ostrzegający kierowcę gdy liczba oktanowa spadała poniżej 91. Tam tez w instrukcji nie było mowy, ale sprawdziłem w praktyce, niestety ;-( |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
Zbigi
Mitsumaniak

Auto: Renault Talisman TCE 1.6 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 210 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 19-01-2010, 20:48
|
|
|
mazin napisał/a: | Zbigi napisał/a: | Ma na 100% tzw z ang. knock sensor |
A czy auto ostrzega, kiedy paliwo ma za mało oktanów? W instrukcji nie ma o tym mowy (nie znalazłem) a w poprzednim aucie był mechanizm ostrzegający kierowcę gdy liczba oktanowa spadała poniżej 91. Tam tez w instrukcji nie było mowy, ale sprawdziłem w praktyce, niestety ;-( |
W silnikach 1.8 producent dopuszcza 90okt(sytuacje awaryjne wg.instrukcji obsługi).
Jeśli będzie bardzo źle to kontrolka usterki silnika będzie migać. |
|
|
|
 |
|