Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zdejmowanie glowicy
Autor Wiadomość
Cuker 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-12-2008, 11:55   zdejmowanie glowicy

WItam!! mam pytanie czy ktos juz zdejmowal glowice samodzielnie w garazu??i czy jest z tym jakis duzy problem czy to nic trudnego i na co trzeba uwazac przy tej operacji??
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-12-2008, 12:43   

Będziesz zdejmował w tym dieslu?

Jeśli tak to podstawa to porządne narzędzia i klucz dynamometryczny jeśli będziesz również sam składał. Na pewno musisz mieć o ogólne pojęcie o mechanice albo kogoś kto Ci coś podpowie. Zanim dostaniesz się do głowicy...
Do spuszczenia płyn z układu. Potem masz do odkręcenia przewody od IC i obudowe filtra powietrza. Z lewej strony pokrywa rozrządu (tu czasem są problemy z gwintem zatopionym plastiku, który się przekręca). Pokrywa klawiatury, koło pasowe wałka rozrządu (musisz dobrze oznaczyć rozrząd i poluzować napinacz). Przewody od pompy wtryskowej, listwa przelewowa, przewody od wody, od podciśnienia. Jest troche zabawy. Najgorzej jest z kolektorem wydechowym bo dostęp do śrub bardzo słaby. Potem sama głowica, tu muszisz mieć porządny klucz żeby nie uszkodzić tych śrub (nie wiem jak się nazywa ten typ).
Przy składaniu koniecznie klucz dynamometryczny i kolejność dokręcania jak w service manualu.
Szczerze, gdybym nie miał wyposażonego warsztatu brata to nie zabierałbym się za to. Jest dłubania dużo. I trzeba to wszystko dobrze złożyć, bo możesz długo nie pojeździć.


Myślę że w skrócie przedstawiłem całą procedurę, mam nadziję, że niczego nie pominąłem ;)
 
 
Cuker 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-12-2008, 13:04   

tak chce to zdejmowac w tym dieslu sam bo nie oddam juz go na warsztat bo 2 razy juz tam byl i jak wrocil to zawsze bylo cos innego zepsute tak chocby zrobili to specjalnie. a bede to robil sam do tego pierwszy raz ale zapytam jeszcze jednego znajomego co ma bardzo duze pojecie o tym zeby mi pomogl z tym.jakos damy rade trzeba byc dobrej mysli :)
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-12-2008, 13:14   

Czyli nie powiodlo sie wykrecenie swiecy ?
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-12-2008, 14:25   

Jak masz znajomego który się zna to dacie radę :)
Ja też nie lubię powierzać moich aut obcym..

A co się stało, że będziesz zdejmował głowicę?
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2008, 14:28   

z tego co czasem czytam nawet mechanicy maja problemy z tymi silnikami wiec nie polecam zabawy samemu :!: zerknalem sobie w Twoj profil i widzialem ze nie zagladales na forum regionalne ,przeczytaj ten temat a jesli nic nie znajdziesz bezposrednio w Bytomiu w polecanych warsztatach to pytaj...
 
 
Cuker 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-12-2008, 18:48   

no niestety nie udalo mi sie wykrecic tej swiecy a raczej jej pozostalosci. Ale mam znajomego co ma obycake diesle do perfekcji bo juz nie jednego poskladal i wszystko dobrze bylo i mysle ze damy rade
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-12-2008, 19:02   

Przy sciaganiu bedziesz sciagal rozrzad wiec poczytaj jak sie ustawia walki balansowe bo z tym mozecie miec problem.

A probowalas wersji z wbiciem torxa w zwloki swiecy ? Ponoc to bardzo skuteczny sposob
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Cuker 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-12-2008, 19:12   

tak probowalem i polamalem torx a zwloki swiecy ani nie drgnely i juz nic innego nie pozostaje jak zdjecie glowicy. a moze mi ktos powiedziec czy cos moglo wpasc do cylindra jak ta swieca sie rozleciala??chodzi mi o to czy ta koncowka mogla sie jakos rozleciec i wpasc do silnika bo nie wiem czy moge tak jezdzic bo jak narazie to boje sie odpalic silnik zeby cos sie nie pokrzywilo
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-12-2008, 19:17   

Mogla wpasc koncowka swiecy. Szczerze to nie radze odpalac. A jak juz musisz to moze pokrec walem korbowym za pomoca klucza czy nie ma jakiegos oporu.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Cuker 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-12-2008, 19:21   

to jutro to musze opanowac czy jakis opor bedzie czy nie. a poki co to go nie odpalam bo to moze drogo kosztowac
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-12-2008, 19:33   

No to z tą świecą faktycznie głupia sprawa :/

To czy wpadł jakiś odłamek do środka to ciężko stwierdzić, bo nie wiem jak mocno atakowałeś tym torxem. Kręcenie kołem nic nie da. Nawet jeśli coś wpadło to nie będzie żadnego oporu. U mnie nie wiadomo skąd pojawił się kawałek aluminium w cylindrze i były stuki, a przy kręceniu wałem nic się nie działo. W ogóle ciężko było stwierdzić co jest przyczyną ale to już inna historia.

Cuuube faktycznie mechanicy mają problemy z tym silnikiem, ale głównie z rozrządem. Tak jak napisał sampler trzeba zwrócić na niego szczególną uwagę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.