przyspieszenie Galanta 2.4 |
Autor |
Wiadomość |
tomatoosss
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Wiatrakowo
|
Wysłany: 05-01-2009, 22:02 przyspieszenie Galanta 2.4
|
|
|
Na wstepie chcialbym sie przywitac jako ze jest to moj pierwszy post... Witam serdecznie
Sprawa jest nastepujaca, jestem szczesliwym posiadaczem galanta 2.4 rok pro. 11.2000 ktory postanowil dodac pare KM temu malenstwu.
kwota jaka na dzien dzisiejszy jestem w stanie przeznaczyc to +/- 8k zl
Bylbym wdzieczny za wszelkie propozycje co z tym fantem zrobic |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-01-2009, 22:10
|
|
|
tomatoosss napisał/a: | galanta 2.4 rok pro. 11.2000 ktory postanowil dodac pare KM temu malenstwu. |
jak sie domyslam masz wersje GDI czyli silnik wolnossacy co prawda moglbys jako chyba pierwsza osoba na forum sciagnac z Japonii "soft i komputer" , gdyz w tamtym kraju silniki GDI mialy wiecej KM niz warianty wypuszczane na Europe...
Ale jesli chcesz naprawde poprawic osiagi Twojego autka, to najprostsza opcja bedzie sprzedanie samochodu i kupienie mocniejszego
Ingerencja w silnik wolnossacy (bez turbo) daje max 7 mooze 10% wiecej mocy...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
tomatoosss
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Wiatrakowo
|
Wysłany: 05-01-2009, 22:21
|
|
|
Sprzedanie auta i kupno innego to juz nie wzmocnienie danego modelu a zamiana na inny
... a jak wyglada sprawa uturbienia tego modelu (cena / przyrost mocy / mozliwosci zamontowania instalacji)
raczej srednio widze rozstanie sie z tym autem jako ze kupilem je w atrakcyjnej cenie i chyba byloby mi troche szkoda |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-01-2009, 22:34
|
|
|
tomatoosss napisał/a: | ... a jak wyglada sprawa uturbienia tego modelu (cena / przyrost mocy / mozliwosci zamontowania instalacji) |
zalozenie turbo to nie tylko zalozenie turbo... Do tego dochadza m.in. system chlodzenia, mozliwe ze inne tloki itd itd...
Moim skromnym zdaniem nie oplaca sie tomatoosss,
A jesli chodzi jeszcze o dolozenie gratow (turbo, intercooler itd) to awaryjnosc pewnie tez wzrosnie...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
tomatoosss
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Wiatrakowo
|
Wysłany: 05-01-2009, 22:37
|
|
|
to moze inny silnik ?:D |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-01-2009, 22:42
|
|
|
tomatoosss napisał/a: | to moze inny silnik ?:D |
chodzi Ci o swap
W galu na Europe oferowany byl tylko niewiele mocniejszy a jesli chodzi o osiagi to wrecz identyczny 2,5 V6 163km silnik...
Oferowana byla w Anglii rowniez 280km wersja VR4 Ale mialbys troche roboty z tym...bo 3eba by zmienic zawieszenie, uklad hamulcowy, uklad napedowy (bo vr4 to "4lap") itd itd...
Co do mocniejszych wersji np. z autek hamerykanskich nie powiem nic bo sie nie orientuje..
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
tomatoosss
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Wiatrakowo
|
Wysłany: 05-01-2009, 22:55
|
|
|
kurcze :/
hmm... to chyba zostaj tylko jakis delikatny podtlenek ... |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-01-2009, 23:17
|
|
|
jak kupiles okazyjnie to na tym zarobisz
generalnie rzezbienie w autach niepopularnych jest mocno kosztowne bo nie ma worka dostepnych gratow...
wiec albo wyrzucasz niepotrzebne graty (kanapa, zapas itp), wstawiasz np lekkie kubly, lekkie felgi
albo kupujesz inny samochod bo uturbianie to z reguly droga przez trwoge a bez wymiany tlokow nie bedzie mozna dmuchnac za duzo wiec i mocy nie przybedzie wiele |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2009, 00:18
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Ingerencja w silnik wolnossacy (bez turbo) daje max 7 mooze 10% wiecej mocy... |
Mowisz o mitsubishi czy ogolnie? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-01-2009, 10:54
|
|
|
Kolega pisze ogolnie. Ponieważ nie bardzo jest co zdziałac. Teoretycznie można podnieść dawkę tak aby silnik nie spełniał norm spalin oraz trochę wyprzedzić zapłon (tankować tylko dobre paliwo trzeba będzie) i to da około 5% pewnie.
Zastanawiam się dlaczego nikt nie wspomina o planowaniu głowicy (zwiększeniu kompreksji) zmianie wałków na bardziej agresywne i ustawione na wyższe obroty to pewnie akurat na zamówienie przy tym samochodzie pewnie będzie bo np. do seja takie robią. Wtedy strojenie lepszy dolot i wydech i można podnieść moc w miarę sęsownie tyle że silnik gorzej pracuje na niskich obrotach oraz podnosi się zużycie paliwa.
Krzychu |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 06-01-2009, 11:27
|
|
|
no wiesz wszystko mozna... walki to podstawa tuningu N/A ale walki na zamowienie u swiatka to ok 1500-2000... a maja opinie raczej kiepskawa a do tego przydalo by sie "liznac glowice" a to kolejne 1500-2000 dochodzi do tego ingerencja w elektro i robi sie juz koszt ktory nie ma sensu przy rodzinej limuzynie |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-01-2009, 11:37
|
|
|
Ale wychodzi taniej niż turbo a raczej chyba bezpieczniej i mniej przeróbek. A czemu marne oponie?
Krzychu |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-01-2009, 12:07
|
|
|
Turbo przy skoku tłoka 100 mm bez wymiany korb na pancerne dmuchniesz 0.2-0.3 bara.....dalej kaplica.....nakładem 10 000 zł zrobisz 170, może 180 koników, przy ciągłyn strachu, że się zepsuje..... W podobnych pieniądzach możesz pomyśleć o VR-2 czyli VR-4 z napędem FWD..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2009, 14:24
|
|
|
Prawidlowo zrobiony wydech moze dac ok 10%. Zalezy to tez oczywiscie od samochodu i tego jak dany silnik daje sie tuningowac. |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 06-01-2009, 17:39
|
|
|
no a taki wydech kosztuje 2tys... malo/duzo... zalezy jak dla kogo...
na prawde wydaje mi sie ze przy nieobadanym silniku pod wzgledem dlubania nie ma co byc pionierem... nie jest to jakies super fajne auto zeby w nim macic
no i musisz pamietac ze pieniadze zainwestowane w przerobki nigdy sie nie zwroca |
|
|
|
 |
|