Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przyspieszenie Galanta 2.4
Autor Wiadomość
tomatoosss 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 4
Skąd: Wiatrakowo
Wysłany: 05-01-2009, 22:02   przyspieszenie Galanta 2.4

Na wstepie chcialbym sie przywitac jako ze jest to moj pierwszy post... Witam serdecznie :)
Sprawa jest nastepujaca, jestem szczesliwym posiadaczem galanta 2.4 rok pro. 11.2000 ktory postanowil dodac pare KM temu malenstwu.
kwota jaka na dzien dzisiejszy jestem w stanie przeznaczyc to +/- 8k zl
Bylbym wdzieczny za wszelkie propozycje co z tym fantem zrobic :)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-01-2009, 22:10   

tomatoosss napisał/a:
galanta 2.4 rok pro. 11.2000 ktory postanowil dodac pare KM temu malenstwu.

jak sie domyslam masz wersje GDI czyli silnik wolnossacy :) co prawda moglbys jako chyba pierwsza osoba na forum sciagnac z Japonii "soft i komputer" , gdyz w tamtym kraju silniki GDI mialy wiecej KM niz warianty wypuszczane na Europe...

Ale jesli chcesz naprawde poprawic osiagi Twojego autka, to najprostsza opcja bedzie sprzedanie samochodu i kupienie mocniejszego :)

Ingerencja w silnik wolnossacy (bez turbo) daje max 7 mooze 10% wiecej mocy...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
tomatoosss 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 4
Skąd: Wiatrakowo
Wysłany: 05-01-2009, 22:21   

Sprzedanie auta i kupno innego to juz nie wzmocnienie danego modelu a zamiana na inny :)
... a jak wyglada sprawa uturbienia tego modelu (cena / przyrost mocy / mozliwosci zamontowania instalacji)

raczej srednio widze rozstanie sie z tym autem jako ze kupilem je w atrakcyjnej cenie i chyba byloby mi troche szkoda :)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-01-2009, 22:34   

tomatoosss napisał/a:
... a jak wyglada sprawa uturbienia tego modelu (cena / przyrost mocy / mozliwosci zamontowania instalacji)

zalozenie turbo to nie tylko zalozenie turbo... Do tego dochadza m.in. system chlodzenia, mozliwe ze inne tloki itd itd...
Moim skromnym zdaniem nie oplaca sie tomatoosss,
A jesli chodzi jeszcze o dolozenie gratow (turbo, intercooler itd) to awaryjnosc pewnie tez wzrosnie...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
tomatoosss 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 4
Skąd: Wiatrakowo
Wysłany: 05-01-2009, 22:37   

to moze inny silnik ?:D
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-01-2009, 22:42   

tomatoosss napisał/a:
to moze inny silnik ?:D

chodzi Ci o swap :?:
W galu na Europe oferowany byl tylko niewiele mocniejszy a jesli chodzi o osiagi to wrecz identyczny 2,5 V6 163km silnik...
Oferowana byla w Anglii rowniez 280km wersja VR4 :twisted: Ale mialbys troche roboty z tym...bo 3eba by zmienic zawieszenie, uklad hamulcowy, uklad napedowy (bo vr4 to "4lap") itd itd...
Co do mocniejszych wersji np. z autek hamerykanskich nie powiem nic bo sie nie orientuje..
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
tomatoosss 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 4
Skąd: Wiatrakowo
Wysłany: 05-01-2009, 22:55   

kurcze :/
hmm... to chyba zostaj tylko jakis delikatny podtlenek ...
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-01-2009, 23:17   

jak kupiles okazyjnie to na tym zarobisz :-)
generalnie rzezbienie w autach niepopularnych jest mocno kosztowne bo nie ma worka dostepnych gratow...
wiec albo wyrzucasz niepotrzebne graty (kanapa, zapas itp), wstawiasz np lekkie kubly, lekkie felgi
albo kupujesz inny samochod bo uturbianie to z reguly droga przez trwoge a bez wymiany tlokow nie bedzie mozna dmuchnac za duzo wiec i mocy nie przybedzie wiele
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2009, 00:18   

Robson86 napisał/a:
Ingerencja w silnik wolnossacy (bez turbo) daje max 7 mooze 10% wiecej mocy...

Mowisz o mitsubishi czy ogolnie?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-01-2009, 10:54   

Kolega pisze ogolnie. Ponieważ nie bardzo jest co zdziałac. Teoretycznie można podnieść dawkę tak aby silnik nie spełniał norm spalin oraz trochę wyprzedzić zapłon (tankować tylko dobre paliwo trzeba będzie) i to da około 5% pewnie.

Zastanawiam się dlaczego nikt nie wspomina o planowaniu głowicy (zwiększeniu kompreksji) zmianie wałków na bardziej agresywne i ustawione na wyższe obroty to pewnie akurat na zamówienie przy tym samochodzie pewnie będzie bo np. do seja takie robią. Wtedy strojenie lepszy dolot i wydech i można podnieść moc w miarę sęsownie tyle że silnik gorzej pracuje na niskich obrotach oraz podnosi się zużycie paliwa.

Krzychu
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-01-2009, 11:27   

no wiesz wszystko mozna... walki to podstawa tuningu N/A ale walki na zamowienie u swiatka to ok 1500-2000... a maja opinie raczej kiepskawa a do tego przydalo by sie "liznac glowice" a to kolejne 1500-2000 dochodzi do tego ingerencja w elektro i robi sie juz koszt ktory nie ma sensu przy rodzinej limuzynie
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-01-2009, 11:37   

Ale wychodzi taniej niż turbo a raczej chyba bezpieczniej i mniej przeróbek. A czemu marne oponie?

Krzychu
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-01-2009, 12:07   

Turbo przy skoku tłoka 100 mm :roll: :roll: :roll: bez wymiany korb na pancerne dmuchniesz 0.2-0.3 bara.....dalej kaplica.....nakładem 10 000 zł zrobisz 170, może 180 koników, przy ciągłyn strachu, że się zepsuje..... W podobnych pieniądzach możesz pomyśleć o VR-2 ;) czyli VR-4 z napędem FWD.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2009, 14:24   

Prawidlowo zrobiony wydech moze dac ok 10%. Zalezy to tez oczywiscie od samochodu i tego jak dany silnik daje sie tuningowac.
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-01-2009, 17:39   

no a taki wydech kosztuje 2tys... malo/duzo... zalezy jak dla kogo...
na prawde wydaje mi sie ze przy nieobadanym silniku pod wzgledem dlubania nie ma co byc pionierem... nie jest to jakies super fajne auto zeby w nim macic
no i musisz pamietac ze pieniadze zainwestowane w przerobki nigdy sie nie zwroca
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.