Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Pinin] zablokowany mechanizm różnicowy - co zrobic?
Autor Wiadomość
czopa 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: Wawa
Wysłany: 04-01-2009, 19:40   [Pinin] zablokowany mechanizm różnicowy - co zrobic?

Witam, mam problem z pininkiem, tj. samochód zachowuje sie ta, jakby włączona była blokada mostu, mimo że kontrolka sie nie swieci i jezdze z samym napedem na tylne kola.
Prosze o porade, bo nie wiem, co z tym zrobic.
THX!!
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2009, 19:53   

Witaj, spokojnie jesli mozesz jechac to jakos do warsztatu sie doczlapiesz. Pinin nie ma blokady mostu. Domyslam sie, ze masz SuperSelect i wlaczony tryb 2H. Byc moze cos sie dzieje w tylnym moscie. Pewnie sie nie zmielil ale cos sie stalo. Rozumiem, ze glowka jest sucha. Ciezka sprawa tak na odleglosc doradzac. Sprobuj troche poprzelaczac napedy, chwile pojezdzic jesli nic nie bedzie przeszkadzac i wrocic do 2H. Moze to jakis problem elektroniki a moze usterka mechaniczna. Daj znac jutro. Jesli calkiem sie rozkraczy mozna bedzie Cie zaciagnac do mechaniora.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 04-01-2009, 22:23   

Witaj w gronie MitsuManiaków. Tak jak Gene napisał tylko ja jeszcze od siebie dodam że do przodu i do tyłu przejedź.A jeszcze jedna sprawa czy nie jeździłeś po wodzie,takiej która zalała by przekładnie?? albo po brei śnieżnej?? Może jakoś dostała się woda i przymarzło :?: Pozdrówka :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
f04 
Mitsumaniak
f04


Auto: Pajero II 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 60
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-01-2009, 23:50   

Witam.
W moim Pajero też jest problem z mostem. Znaczy był a czy nadal jest to nie jestem w stanie sprawdzić. Otóż przechodził konserwacje i kręcąc kołem jednym kręciły się oba w tą samą stronę razem z wałem. Jak trzymać jedno koło to drugim będzie można pokręcić ale ciężko. Był w sobote wyprowadzany po dłuższym postoju ale już na podośnik nie wrócił więc nie wiem czy nadal jest to samo. Czy w czasie jazdy się dziwnie zachowuje to nie powiem bo stoi i jeszcze jakiś czas postoi a ja nie mam prawka żeby sie przejechać.
Nie posiada blokady mostu.

Pozdrawiam.
_________________
Pozdrawiam Adam f04.
 
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2009, 17:13   

f04 napisał/a:

W moim Pajero też jest problem z mostem. (...) kręcąc kołem jednym kręciły się oba w tą samą stronę razem z wałem. Jak trzymać jedno koło to drugim będzie można pokręcić ale ciężko.

A nie masz LSD :?:
 
 
f04 
Mitsumaniak
f04


Auto: Pajero II 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 60
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-01-2009, 19:48   

A co to jest?
_________________
Pozdrawiam Adam f04.
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2009, 20:27   

LSD:to w tłumaczeniu mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Tzn.jedno koło stoi na lodzie drugie na asfalcie i samochód jest uziemiony - nie możemy ruszyć, lecz jeśli mamy LSD to ona przekaże połowę momentu obrotowego do drugiego koła(tu: stojącego na asfalcie).Aktywują się automatycznie, w zasadzie nie da się ich odłączyć. Taki typ mechanizmów różnicowych wymaga stosowania specjalnego oleju o symbolu LS(limited slip - ograniczony poślizg).


Pozdro
Ostatnio zmieniony przez bartek2800 05-01-2009, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2009, 20:31   

f04 napisał/a:
A co to jest?

Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu :D
 
 
f04 
Mitsumaniak
f04


Auto: Pajero II 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 60
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-01-2009, 20:38   

Dzięki za odpowiedź. Możliwe że mam ale nie jestem w stanie wam tego powiedzieć.

Pozdrawiam. Ps. Gdzie jest [pomógł]?
_________________
Pozdrawiam Adam f04.
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2009, 20:40   

Z tego co się orientuję "Pomógł" może wstawić tylko twórca tematu czyli czopa.
Jeśli koniecznie chcesz wstawić "Pomógł" to zagadaj do czopa na PW.

Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.