 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: roch_27 20-09-2009, 23:42 |
[EA3A/W 2.4] Głośna praca i drgania po wymianie rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Marek1984
Nowy Forumowicz marek
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-09-2009, 23:20 [EA3A/W 2.4] Głośna praca i drgania po wymianie rozrządu
|
|
|
Witam moze ktos doradzi co zrobic-mianowicie wymienilem rozrzad znaki sie zgadzają i olej.Ale misiek duzo glosniej chodzi i czuc drgania na pedale hamulca. |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-09-2009, 07:18
|
|
|
Znaki to nie wszystko.....żle ustawione koło na pompie oleju. Współczuję, ale rozrząd do poprawki - jedno na 3 ustawienia tego kółka na znaku jest prawidłowe. Pod kolektorem wydechowym przy rozruszniku jest wziernik zaślepiony śrubą na klucz 14. Jak wchodzi weń śrubokręt swobodnie, to jest OK, jak opiera się o wałek balansowy, to trzeba obrócić o 360 st. kółko i sprawdzić ponownie. 1 na 3 jest OK. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 18-09-2009, 08:40
|
|
|
Marek1984 napisał/a: | czuc drgania na pedale hamulca | Rozrząd wymieniałem tydzień temu, różnicy w głośności nie ma, ale drgania na pedale gazu wyczuwalne... od razu je zauwazyłem, jak i to, że Gal "lepiej się zbiera".
Bartek, czym grozi jazda z takimi ustawieniami? |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-09-2009, 09:04
|
|
|
Pomijając wszystkie inne niedogodności akustyczne i szybkie zużycie mocowań silnika - szybko postępująca owalizacja cylindrów.....generalnie niefajna sprawa
[ Dodano: 18-09-2009, 09:04 ]
PS. na "zbieranie" się nie ma żadnego wpływu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 18-09-2009, 09:11
|
|
|
Bartek, dzięki za szybką odpowiedź... do warsztatu czas ruszyć.
[ Dodano: 18-09-2009, 10:55 ]
Cóż, poleciałem od razu do Gala... i zgłupiałem, nie czuję drgań na pedałach... jedynie gdy silnik "schodzi" z obrotów to przy 1100rpm wyczuwalne jest drganie (ogólnie na karoserii, pedałach, nawet lusterko drży). Chyba muszę zwiększyć dawkę leków, bo na łeb już dostaję
Znalazłem to: i zanurkuję pod autko, rozumiem, że po ustawieniu górnych znaków (wtedy wszystkie powinny być na miejscu) mogę sprawdzić, czy dobrze mi złożyli rozrząd?
P.s. ja naprawdę dostaję "hopla" na punkcie tego autka
[ Dodano: 18-09-2009, 15:53 ]
To się znajomemu z warsztatu dostanie 25mm - książkowo wszedł mi bolec w ten "wziernik", czyli do bani - w poniedziałek na warsztat i mają przestawić, chyba dobrze sprawdzałem...
 |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 21-09-2009, 12:47
|
|
|
Bartek napisał/a: | Znaki to nie wszystko.....żle ustawione koło na pompie oleju. Współczuję, ale rozrząd do poprawki - jedno na 3 ustawienia tego kółka na znaku jest prawidłowe. Pod kolektorem wydechowym przy rozruszniku jest wziernik zaślepiony śrubą na klucz 14. Jak wchodzi weń śrubokręt swobodnie, to jest OK, jak opiera się o wałek balansowy, to trzeba obrócić o 360 st. kółko i sprawdzić ponownie. 1 na 3 jest OK. |
Bartek rozumiem ze jesli ustawie górne koło na znaczkach i bede wkładał śrubokret i niestety nie bedzie dobrze to mam jeszcze możliwość trzech obrotów górnego koła od znaczku do znaczku (pełen obrót) i raz na trzy obroty ma sie zgadzać? dobrze rozumiem?
właśnie sprawdzałem to u siebie bo niestety mam problemy po wymianie i ustawiłem górne znaczki i niestety tylko kawałek gwoździa moge wsadzic i to pionowo do góry a nie tak jak na obrazku w manualu 60mm do środka 8 milimetrowego precika pod takim kątem jak wziernik.
Czyli mam to źle ustawione czy krecić jeszcze dwa razy wałem? |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-09-2009, 13:12
|
|
|
Niestety, żeby to sprawdzić MUSISZ zdjąć osłony rozrządu. W każdym przypadku raz na 3 obroty wejdzie śrubokręt bez oporu, ale wtedy znak na kółku pompy wcale nie musi być na znaku, mimo, że znaki na wale i wałkach są OK |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 21-09-2009, 14:14
|
|
|
Bartek napisał/a: | Niestety, żeby to sprawdzić MUSISZ zdjąć osłony rozrządu. W każdym przypadku raz na 3 obroty wejdzie śrubokręt bez oporu, ale wtedy znak na kółku pompy wcale nie musi być na znaku, mimo, że znaki na wale i wałkach są OK |
ściągnąłem tylko górną część obudowy.
Kurde to ja juz nic z tego nie rozumiem
po ustawieniu górnego kola na znaczkach ani razu po trzech obrotach nie wchodzi śrubokret do wziernika.
myslalem ze jesli ustawie górne kolo na znaczkach to na wszystkich kolach i rolkach beda sie zgadzac.
Mówie mechanikowi ze jest zle, on mówi że wszystko ustawione jest dobrze i wszystkie znaczki sie zgadzaja, jak mam mu to przetłumaczyć że jest źle i jak to ustawić? przecież tego nie da sie ustawić jeśli ta pompa oleju ma własny świat i nie zgrywa sie z żadnymi znaczkami...
Bartek, prosze przetlumacz mi to jakos z polskiego na nasze i daj jakąś instrukcje |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-09-2009, 14:43
|
|
|
instrukcję wkleił j13mk, a co do pokrywania się wszystkich znaków na wszystkich kołach ma to miejsce co 6 obrotów wału korbowego (co 2 obroty pokrywają się znaczniki na wałkach rozrządu z wałem, co 3 obroty pokrywa się znacznik na pompie oleju z wałem, co daje pełny powrót do stanu początkowego co 6 obrotów) A wszystko przez to, że pompa oleju ma przełożenie 3:2, a wałek balansowy nią napędzany kręcić się musi 2x szybciej od wału (tak samo jak lewy wałek napędzany osobnym paskiem).
Reasumując patrząc na wał, śrubokręt MUSI wejść raz na 6 razy, patrząc na wałki, raz na 3 razy. Jeżeli nie wchodzi w ogóle, to jest skopane koncertowo |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 21-09-2009, 15:06
|
|
|
Bartek, czyli tak jak by dobrze to sprawdzilem, wynika na to że jeśli patrzył bym na wał raz na 6 obrotów wchodzi śrubokręt, ja patrzyłem na wałek górny, to ten od zaworów chyba, ani razu do wziernika śrubokręt nie wchodzi dobrze, luźno wszedł jak znaczek był po 3 obrocie wału i znaczek był po 1/4 trzeciego obrotu za znaczkiem czyli 1/4 obrotu za dużo wiec wynika z tego że jest źle ustawione o 1/4 obrotu?? nie znam sie na tym za bardzo i nie chce tu jakiś głupot wypisywać, próbuje to jakoś zrozumieć i samemu zdiagnozować bo na mechaniku już krzyżyk postawiłem, chcesz mieć dobrze zrób to sam niestety
już myśle nawet o tym żeby do jakiegoś Mitsumaniaka z Łódzkiego który sie zna jechać żeby mi to zrobił bo szkoda nerwów do takiego ustawiania w ciemno.
Tylko nawet nie wiem do kogo |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
Marek1984
Nowy Forumowicz marek
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22-09-2009, 20:56
|
|
|
Dzieki wam chłópaki mi srubowkęt wszedł cały i rozrzad juz jest dobrze ustawiony.Teraz auto odrazu inaczej gada i nietrzesie.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|